Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är sant. Och det tycker man borde vara självklart, men...Carolus skrev:Det kräver ju att man går dit och inte åker hem utan att betala för sig...
Jo fast här i "mitt område" är det lite märkligt. Vi säger att det är 150 hästar a 100:- = 15' Då tar vet 3' genom JSV och vill sedan ha 6' vid sidan om. Resten tar klubben.
Det innebär att klubben får en bra hacka också inte bara vet.
Av den anledningen tycker jag att det är dags att ifrågasätta vet.bes. Klubbarna gör det INTE eftersom de får en bra peng. Det är ryttarna som måste ifrågasätta!
![]()
Ja så är det så jag hoppas PL eller någon annan svarar på hur exakt hur mycket som klubbarna betalar per timme för jag skulle tor att min föredetta klubb går någonstans mellan 15-20 tusen plus på kommande tävling på bara veterinäravifter, jag tycker det är fel att dra in pengar på just den punkten.
(Tur att man har bytt gren...)
Kostnaden för vet på helg är 585 kr per timme så man betalar inte 100 kr för en bes som tar ngn minut utan för att vet skall finnas på plats.
Sist så besiktigade jag 70 hästar, men var på plats 11 tim!
Japp det blir ca 20.000 i plus för klubben i vet.avgifter.
Vi betalar allt på faktura dvs inget vid sidan om som en del här antyder att klubbarna gör.