Vett och etikett: Långklänning med urringning?

Har äntligen beställt en klänning! :D
Dressyrryttaren i mig fastnade framförallt för det "frack-aktiga" överlivet. :love: Samt att den var i ganska "sober" design, gillar inte att se ut som typ Elsa i Frost eller annan valfri Disney-prinsessa...
Kommer att ha min vita pärlbolero över, men åtminstone om man såg bilden med modellen så verkade den inte så urringad som den kanske verkar på bilden nedan. Överlivet slutade liksom "över" värsta klyftan. Extra plus för att den är i bomull och inte något äckligt syntetmaterial! Sen tack vare allt pepp här i tråden har jag faktiskt insett att lite klyfta kanske ändå är okej och inget att skämmas över/försöka dölja. :love::up:
Visar bättre bild när klänningen kommer hem nästa vecka.

390296a.jpg
Superfin klänning! Vilken sida/märke kommer den ifrån? Letar nya klänningar :)
 
Har äntligen beställt en klänning! :D
Dressyrryttaren i mig fastnade framförallt för det "frack-aktiga" överlivet. :love: Samt att den var i ganska "sober" design, gillar inte att se ut som typ Elsa i Frost eller annan valfri Disney-prinsessa...
Kommer att ha min vita pärlbolero över, men åtminstone om man såg bilden med modellen så verkade den inte så urringad som den kanske verkar på bilden nedan. Överlivet slutade liksom "över" värsta klyftan. Extra plus för att den är i bomull och inte något äckligt syntetmaterial! Sen tack vare allt pepp här i tråden har jag faktiskt insett att lite klyfta kanske ändå är okej och inget att skämmas över/försöka dölja. :love::up:
Visar bättre bild när klänningen kommer hem nästa vecka.

390296a.jpg
Jättefin! Bra köp!
 
Har äntligen beställt en klänning! :D
Dressyrryttaren i mig fastnade framförallt för det "frack-aktiga" överlivet. :love: Samt att den var i ganska "sober" design, gillar inte att se ut som typ Elsa i Frost eller annan valfri Disney-prinsessa...
Kommer att ha min vita pärlbolero över, men åtminstone om man såg bilden med modellen så verkade den inte så urringad som den kanske verkar på bilden nedan. Överlivet slutade liksom "över" värsta klyftan. Extra plus för att den är i bomull och inte något äckligt syntetmaterial! Sen tack vare allt pepp här i tråden har jag faktiskt insett att lite klyfta kanske ändå är okej och inget att skämmas över/försöka dölja. :love::up:
Visar bättre bild när klänningen kommer hem nästa vecka.

390296a.jpg
Och ett bra exempel på klänning som inte är superenkel att lägga upp själv iom spetsen :)
 
Nu har klänningen kommit och jag hunnit prova den! Den var minst lika fin som på bilden, om inte finare. :love:
Den var tillräckligt bred och gick såpass högt upp att den faktiskt täckte hela min klyfta, m.a.o den är egentligen inte alls "urringad". :love:
(Jag ska dock som sagt ha en vit bolero med pärlor över - fast uppknäppt såklart!).
Som ett extra plus fick jag dessutom en jättesnygg midja i den - jag som egentligen inte har någon uttalad "midja". :love:
Inte heller längden var något problem - det syns dåligt på bilden, men jag skulle säga att den slutar ca. 5 cm från golvet, precis vid "ovankanten" på fotknölen! :love:
(Är det förresten "långklänning" nog om den slutar 5 cm från golvet?)
Känner mig så himla fin i den! :love::heartbow:
För att sammanfatta, om någon annan lite kortare vill ha en likadan: Den kommer från EMP Shop. Hela klänningen är 132 cm lång (mätte den!) och gjord av riktigt "rejäl" men mjuk bomull, med därtill spetsdetaljer i bomullspets. Jag på bilden är 162 cm, har normalt sett storlek 38 i kläder, 65G i BH och tog storlek M i denna. Passformen är som sagt helt perfekt, och priset var synnerligen bra, särskilt utifrån vad man fick. :up:

Festen är på torsdag, återkommer med hur kvällen var då.
Ursäktar att jag ser ut som Ronja Rövardotter i håret - har precis duschat!

47689303_1784705508319440_5998907682772221952_n.jpg
 
Nu har klänningen kommit och jag hunnit prova den! Den var minst lika fin som på bilden, om inte finare. :love:
Den var tillräckligt bred och gick såpass högt upp att den faktiskt täckte hela min klyfta, m.a.o den är egentligen inte alls "urringad". :love:
(Jag ska dock som sagt ha en vit bolero med pärlor över - fast uppknäppt såklart!).
Som ett extra plus fick jag dessutom en jättesnygg midja i den - jag som egentligen inte har någon uttalad "midja". :love:
Inte heller längden var något problem - det syns dåligt på bilden, men jag skulle säga att den slutar ca. 5 cm från golvet, precis vid "ovankanten" på fotknölen! :love:
(Är det förresten "långklänning" nog om den slutar 5 cm från golvet?)
Känner mig så himla fin i den! :love::heartbow:
För att sammanfatta, om någon annan lite kortare vill ha en likadan: Den kommer från EMP Shop. Hela klänningen är 132 cm lång (mätte den!) och gjord av riktigt "rejäl" men mjuk bomull, med därtill spetsdetaljer i bomullspets. Jag på bilden är 162 cm, har normalt sett storlek 38 i kläder, 65G i BH och tog storlek M i denna. Passformen är som sagt helt perfekt, och priset var synnerligen bra, särskilt utifrån vad man fick. :up:

Festen är på torsdag, återkommer med hur kvällen var då.
Ursäktar att jag ser ut som Ronja Rövardotter i håret - har precis duschat!

47689303_1784705508319440_5998907682772221952_n.jpg
Jättefin! Och ja, det räknas det definitivt som. När jag var på bal med bland annat kungen, drottningen och landsbygdsministern som gäster hade jag en klänning som slutade strax nedanför vaden och kom från H&M :). Ingen hade något att säga om det.
 
Nu har klänningen kommit och jag hunnit prova den! Den var minst lika fin som på bilden, om inte finare. :love:
Den var tillräckligt bred och gick såpass högt upp att den faktiskt täckte hela min klyfta, m.a.o den är egentligen inte alls "urringad". :love:
(Jag ska dock som sagt ha en vit bolero med pärlor över - fast uppknäppt såklart!).
Som ett extra plus fick jag dessutom en jättesnygg midja i den - jag som egentligen inte har någon uttalad "midja". :love:
Inte heller längden var något problem - det syns dåligt på bilden, men jag skulle säga att den slutar ca. 5 cm från golvet, precis vid "ovankanten" på fotknölen! :love:
(Är det förresten "långklänning" nog om den slutar 5 cm från golvet?)
Känner mig så himla fin i den! :love::heartbow:
För att sammanfatta, om någon annan lite kortare vill ha en likadan: Den kommer från EMP Shop. Hela klänningen är 132 cm lång (mätte den!) och gjord av riktigt "rejäl" men mjuk bomull, med därtill spetsdetaljer i bomullspets. Jag på bilden är 162 cm, har normalt sett storlek 38 i kläder, 65G i BH och tog storlek M i denna. Passformen är som sagt helt perfekt, och priset var synnerligen bra, särskilt utifrån vad man fick. :up:

Festen är på torsdag, återkommer med hur kvällen var då.
Ursäktar att jag ser ut som Ronja Rövardotter i håret - har precis duschat!

47689303_1784705508319440_5998907682772221952_n.jpg

Jättefin! Den sitter ju som skräddarsydd!
 
Så igår kväll var middagen/festen. Det var helt fantastiskt på alla sätt och vis, kan inte med ord beskriva känslorna och stämningarna som var under kvällen! Det var verkligen helt magiskt och underbart! :cry: :love: :heart

Var det beträffar klädkoder, seder och traditioner etc. hade troligtvis såväl nobelstiftelsen som hela "Bukelina Ribbing" fått kollektivt slaganfall. :D Även om det var jättefint och proffsigt på alla sätt, var andan "parodi på finmiddag"( :p), som det så ofta kan vara i studentsammanahang. Men det är mycket det som är charmen med studentevent tycker jag. :love:

Det var den i särklass bästa kvällen på mycket länge, så jag är jättenöjd! :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp