Vettförskrämda höns!

F

Fritte

Och lyckliga hundar.... Nu har hundarna kommit på att man kan gräva sig in i hönsgården, och äta upp hönsens mat. :crazy: Det är inte dåligt av 35 kilo labbekorsning och ett styck osmidig bulle att kunna ta sig in i det lilla, lilla hålet till hönshuset. Tips för att hålla dem utanför mottages tacksamt! Hmm, elhönsnät...? :devil:
 
Kanske att gräva ner nätet en halvmeter i jorden, ungefär som man gör när man inte vill att gnagare ska äta på ens nyplanterade äppelträd?
Äh, jag vet inte! :o :D
 
Tanken har föresvävat mig, men det är ju så jäkla jobbigt att gräva i sten! :p
 
:D Hade två odåger till hundar som i somrars kom på att man kunde pressa sig igenom hönsgårdens dörr och sedan skrämma slag på de stackars hönorna inkl. stor ståtlig tupp :crazy:

Jag kom på dem på bar gärning ett antal ggr. och jag blev verkligen ARG. Men minen hos dem var "vaddå ?!? FÅR vi inte lattja med hönsen ??? okey då, jag slutar väl då för DEN HÄR gången då"

Vi stängde sedan tjurhagen runt där hönsgården ligger o. då gav det sig naturligt, för se tjurarna har hundarna respekt för ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 012
Senast: Skjøldur
·
Lantbruksdjur Jag och min pv har precis flyttat in i ett hus som vi ser efter medan ägarna är på utlandsresa 6 månader. Till det här huset tar vi även...
Svar
4
· Visningar
1 691
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 819
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp