Vettiga mediumtäcken.

FadeAway

Trådstartare
Helst till ett bra pris då jag är student och ej ännu har ett extrajobb i höst. Därav känner jag att jag inte har råd att lägga 1500:- på horseware. Kan även funka med innetäcke som jag tar och lägger regntäcke över. :D

Sv: Vettiga mediumtäcken.

Kolla källquist,hansbo,borjes, hooks m.m ;)

amigo finns ju alltid. har väl ett 200 g som kostar 8-900 kr.
Catago finns, jag hade det där hallonröda med 150g & halvhals. Det var skitfint tills pålle pajade det :p

Hööks ylletäcken gillar min pålla..har också ett Domigo, köpte det på Lantmännens rea (200kr) :love:
Ylle = håller värmen även vid fukt = :love:

Nu vet jag inte hur mycket päls din häst sätter.. mycket/lite vinterpäls?
Honey får REJÄLT med päls, har endast täcke på henne vid t.ex. fuktigt väder. Och om det är fuktigt/kallt i stallet (eller jag känner mig lite "hönsmammig" den dagen..) får hon ha fleecetäcke efter ridning, i vissa fall över natten.

Jag har ett andastäcke som kostade nästan 1000kr men är väldigt värt pengarna. Regntäcke med fleecefoder.
Hööks (Thermomaster) fleecetäcke.
Ett fleecetäcke från ÖB (Överskottsbolaget), även ett regntäcke därifrån som jag inte hunnit använda (ofodrat). (75% rea..hehe..kunde inte låta bli!)
Ylletäcke hööks och Domigo. Ylletäckena borde bara vara att lägga regntäcke över om du inte vill att dte blir blött...

Ylle är också ett aber att rengöra :angel:

Fleecetäcke känns inte heller aktuellt att ha under ett utetäcke. Dessutom blir min pålle statisk av det.

Hööks har jag inga positiva erfarenheter trots ett antal försök :crazy:

Nja känns som att om jag lägger 900 så kan jag likväl lägga de extra hundralapparna och få ett rhino :o

Funderar dock på ett Amigo Insulator Stable Medium 150 gr.
Finns ju till ett finfint pris och regntäcken har jag redan shoppat nya. Så det r enkelt att slänga över. :laugh:

Jo visst går det att hitta täcken billigt men jag har liksom kommit över det där att shoppa först upptäck sen om det är nått att ha. Jag vill ha lite erfarenheter innan jag shoppar ;)

Nja min tanke är att kanske inte gå från regntäcke till vintertäcke.
Det tycker jag inte är helt fel.

Amigo Insulator Stable Medium 150 gr. kan jag varmt rek!
jag har dessa till mina hästar, har även 300g och de är kanonbra!
de funerer finfint även om man vill ha ett täcke över.

amigo stable medium är jättebra. lätt och smidigt! kostar runt 500. sen finns turnout medium för typ 700.

ett tips är ett kolla engelska ebay.

Jo problemet är väl att det är dyrt att skicka ;)
Jag har dessutom redan tre täcken jag borde hämta i england :o

jag gillar domanis innetäcken:)

Sedan är ju (som många redan nämnt) Amigos mediumtäcke kanon!

Om du letar billiga och bra utetäcken så måste jag säga Shires! :love:

jag gillar mitt amigo skit mkt.Annars är shire shelt ok.Och trend gillar jag också:p

Shires har jag bara dåliga erfarenheter av :o
Domanis gillar jag enda stället jag sett dem på är dock granngården och mitt sådant tar bara in tom 155 :mad:

Domani säljs bara på Granngården.
det var lustigt.. för de finns i större storlek.
de borde väl kunna ta hem ett om du vill a, då vet de ju att det säljs.

Jag vet inte ull och 600g samt utetäcket har det tagit in i stl 165 men de har inte varit aktuellt för mig. Jag har köpt ett innetäcke där stl 155 och det är litet. Dock kan jag inte minnas vilken tjocklek det är (300?) isf är det ju som mina vintertäcken :]

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 617
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 849
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka