Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste fråga, eftersom det är första gången jag dejtar: när brukar ni få känslor för den ni dejtar med? Jag börjar känna mig osäker på vad jag känner. Vi har träffats utomhus och snackat om allt möjligt och tycker om att få honom att le, typ skoja lite emellan åt. Men skulle inte kunna tänka mig att göra något mer än att kramas just nu. Känner fortfarande en nyfikenhet mot honom och vi har lite tankar på att ses och kolla serier en kväll.

Det jag känner oro över är ifall vi ses, och låt oss säga att han redan har känslor för mig, då kommer jag bara slösa hans tid ifall jag aldrig får några? Eller att jag inte har några? Ska jag skriva något om att jag känner mig osäker eller bara låta det vara och känna efter mer? Vi har setts 3 gånger och den aktivare aktiviteten slutade i att vi gick runt och snackade endå, men provade lite luftgevär. :D

Tänker att känslor kan nog ta tid för ganska många.
Attraktion måste dock finnas från början för mig, det är inget som kan växa fram.
Jag måste känna att jag verkligen vill ligga med killen och för mig är det viktigt att göra det så snabbt som möjligt. Matchar vi dåligt i sängen kan jag lägga ner direkt.

Jag har en stark attraktion till SJ men noll känslor. Inte ens på en vänskaplig nivå.
För skåningen är det bägge delar.
 
Jag måste fråga, eftersom det är första gången jag dejtar: när brukar ni få känslor för den ni dejtar med? Jag börjar känna mig osäker på vad jag känner. Vi har träffats utomhus och snackat om allt möjligt och tycker om att få honom att le, typ skoja lite emellan åt. Men skulle inte kunna tänka mig att göra något mer än att kramas just nu. Känner fortfarande en nyfikenhet mot honom och vi har lite tankar på att ses och kolla serier en kväll.

Det jag känner oro över är ifall vi ses, och låt oss säga att han redan har känslor för mig, då kommer jag bara slösa hans tid ifall jag aldrig får några? Eller att jag inte har några? Ska jag skriva något om att jag känner mig osäker eller bara låta det vara och känna efter mer? Vi har setts 3 gånger och den aktivare aktiviteten slutade i att vi gick runt och snackade endå, men provade lite luftgevär. :D

Beror på vad du menar med känslor? Jag vill känna attraktion men vet att den är helt avhängig hur jag själv mår och ffa hur trygg jag är med personen i situationen.

Nej jag hade försökt låta bli att tänka så mkt så tidigt (ha ha ha, jag är den mest analytiska typ :laugh:). Ni dejtar, du slösar INTE hans tid!!! Hamna inte i de banorna att anklaga dig själv för en massa :)

Vi snackade om vad vi faktiskt kände för varandra (eller ja, inte kände snarare ju) i veckan, vi har setts MASSOR i 2-3 månader. Det kändes ganska lagom faktiskt. Och då har jag velat satan under tiden då annat i mitt liv påverkat mig väldigt mycket och jag känt mig helt känslokall. Men jag har varit ärlig om det hela tiden, det har inte heller gått att dölja. Så länge man är ärlig och försöker kommunicera så kommer man aldrig, aldrig slösa med någons tid! Kom ihåg det :up:
 
På tal om livskris, här är en till. Kanske är det en tidig 40-årskris eller något men jag har börjat se på mitt kärleksliv med helt andra ögon. Jag har hela mitt liv försökt (väldigt mycket) att leva i monogama vaniljförhållanden men det är samma visa varje gång. Jag blir rastlös, missnöjd, går upp i vikt och skäms över mina tankar.

Så nu tror jag att jag kanske är både lite poly och lite kinky (på ett sätt som verkligen inte passar in i omvärldens sätt att se på mig). DET är en rätt stor grej att ”upptäcka” vid min ålder.
Ju äldre jag blir ju fler av mina vänner verkar vara lite kinky och/eller poly, så du är nog inte ensam om det där.
Det är nästan så att jag känner mig lite udda som inte är det :)
 
Varken kinky eller poly. Men man saknar en partner i halmen.
Men jag har lyckats med konststycket att boka in två olika dejter nästa helg. :cautious::meh:
Hur tänkte jag här? :confused:
Nå väl en okänd och en som jag känner lite sen tidigare. :love: :d.
Man får hoppas att något blir bra. :bump:
 
Varken kinky eller poly. Men man saknar en partner i halmen.
Men jag har lyckats med konststycket att boka in två olika dejter nästa helg. :cautious::meh:
Hur tänkte jag här? :confused:
Nå väl en okänd och en som jag känner lite sen tidigare. :love: :d.
Man får hoppas att något blir bra. :bump:

Kul! Du får uppdatera oss sen :)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nu skrev min kompis mans kompis och frågade om vi skulle ta en öl...
Har herr pudel så går ju inte :(
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sammordningsfördelar heter det ju! Påstås minska administrationen och effektivisera beläggningen.
 
Nu skrev min kompis mans kompis och frågade om vi skulle ta en öl...
Har herr pudel så går ju inte :(

Skrev att han var välkommen hit, han skulle fundera..

Blir dock förvirrad. Han skrev senast att han och hans ex försökte igen?
Varför skriver han då till mig sent på kvällen O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 646
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 226
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp