Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ägnar mig åt lite självreflektion.

Träffade dejten idag och bestämde mig på vägen dit för att släppa alla negativa tankar och oro. Jag försökte övertyga mig själv om att jag kan styra mina tankar istället för att bli uppslukad och styrd av dom (vilket jag ofta blir, dessutom grottar jag ofta ner mig och med lite katastroftänk på det kan ni ju tänka er hur rolig jag är).
När jag kom dit kändes det nästan som att jag skådespelade inför mig själv, men faktum är att jag upplevde hans bemötande annorlunda än hur det varit sista tiden, jag kände mig mer bekräftad och trygg (de negativa tankarna ploppade upp då och då, men jag hade ändå makt över dom, eller hur jag ska beskriva det).

Det här kanske folk ägnar sig åt dagligen men för mig är det svårt att liksom låta tankar passera utan att fånga varje boll och göra Globen av dom, så jag är ändå rätt glad och lite nöjd över mig själv eftersom det skulle gynna mig att inte ständigt oroa mig för saker (inte bara relationer).

De problematiska aspekterna av relationen finns ju kvar såklart, men jag kunde, iaf idag, förhålla mig på ett nytt sätt.
 
Inte en chans att mina katter skulle slängas ut i kylan eller komma hem till dig, jag har gjort upp eld i kaminen åt dem ikväll så de har vart och skönt framför elden.
Alltså jag är väll inte så hemskt att jag låtit katterna frysa?! Många stall och ladugårdar har uppvärmda sadelkammare eller andra varma utrymmen.. idag bor jag på 25kvm och skulle därför aldrig ta hem djur eftersom det känns som att jag bor alldeles för litet. Dessutom tycker jag katter är obehagliga och bara kissar i ens väskor ^^
 
Alltså jag är väll inte så hemskt att jag låtit katterna frysa?! Många stall och ladugårdar har uppvärmda sadelkammare eller andra varma utrymmen.. idag bor jag på 25kvm och skulle därför aldrig ta hem djur eftersom det känns som att jag bor alldeles för litet. Dessutom tycker jag katter är obehagliga och bara kissar i ens väskor ^^
Det är som sagt ingen risk att de skulle komma hem till dig. :meh:
 
Alltså jag är väll inte så hemskt att jag låtit katterna frysa?! Många stall och ladugårdar har uppvärmda sadelkammare eller andra varma utrymmen.. idag bor jag på 25kvm och skulle därför aldrig ta hem djur eftersom det känns som att jag bor alldeles för litet. Dessutom tycker jag katter är obehagliga och bara kissar i ens väskor ^^

Tyvärr har många stall- och ladugårdskatter det inte så bra, de är tamdjur som behöver värme och ordentlig skötsel.

Vad gäller kissa i väskor... särbon hade tidigare en drever som kissade i hans dejters skor, ingen annans. Hon (hunden) var lite svartsjukt lagd :D och en drever... :cautious:
 
Det är som sagt ingen risk att de skulle komma hem till dig. :meh:
Jisses, någon som blev kränkt nu eller??
Jag tycker inte om katter, det är inte mer än så. Jag förstår inte heller det hela ”de skulle aldrig få komma hem till dig”-grejen. Det är ju inte direkt som att jag pysslar med att ha ihjäl katter på fritiden.. jag kan klappa och gosa med vänners katter, har suttit kattvakt flertalet gånger när grannen åkt bort och är då sjukt noggrann med att ta hand om den.
Förändrar det mitt tycke om katter? Näe, tycker fortfarande de är obehagliga och skulle aldrig skaffa en egen, OM jag inte haft stall, då hade jag kunnat ha en. Och återigen, att tro att jag skulle låta katten frysa i stallet eller på annat sätt inte må bra för att den bor där och inte hos mig är bara korkat...:cautious:
 
Tyvärr har många stall- och ladugårdskatter det inte så bra, de är tamdjur som behöver värme och ordentlig skötsel.

Vad gäller kissa i väskor... särbon hade tidigare en drever som kissade i hans dejters skor, ingen annans. Hon (hunden) var lite svartsjukt lagd :D och en drever... :cautious:
Jag förnekar inte att så säkert är fallet, att många inte har det bra. Men att automatiskt tro att jag ska plåga katten bara för att jag skulle kunna tänka mig (observera inte ”planerar att” eller ”önskar att”) ha en stallkatt känns sådär...
De gångerna jag har stött på utekatter har de mått prima!
 
Jisses, någon som blev kränkt nu eller??
Jag tycker inte om katter, det är inte mer än så. Jag förstår inte heller det hela ”de skulle aldrig få komma hem till dig”-grejen. Det är ju inte direkt som att jag pysslar med att ha ihjäl katter på fritiden.. jag kan klappa och gosa med vänners katter, har suttit kattvakt flertalet gånger när grannen åkt bort och är då sjukt noggrann med att ta hand om den.
Förändrar det mitt tycke om katter? Näe, tycker fortfarande de är obehagliga och skulle aldrig skaffa en egen, OM jag inte haft stall, då hade jag kunnat ha en. Och återigen, att tro att jag skulle låta katten frysa i stallet eller på annat sätt inte må bra för att den bor där och inte hos mig är bara korkat...:cautious:
Jösses, jag undrar vem som är krängt?! Jag har aldrig haft en tanke på att mina katter skulle vara hos dig eller anklagat dig för att plåga katter, så varför du ens hugger på ett mess jag skrev till @athena_arabians fattar jag inte. Lägg ner istället. :banghead:

Nu blev det för dumt för att jag ska orka med mer idiotier ikväll.
 
Jösses, jag undrar vem som är krängt?! Jag har aldrig haft en tanke på att mina katter skulle vara hos dig eller anklagat dig för att plåga katter, så varför du ens hugger på ett mess jag skrev till @athena_arabians fattar jag inte. Lägg ner istället. :banghead:

Nu blev det för dumt för att jag ska orka med mer idiotier ikväll.
Oj då, ska komma ihåg att aldrig svara eller kommentera vad en användare skriver till en annan här på forumet... :cautious:
Och vad det gäller dina katter så fattar väll vem som helst att du inte menade att katterna FAKTISKT skulle vara hos mig, svarade bara på din kommentar ”det är som sagt ingen risk att de skulle komma hem till dig”:cool:
Så jag kan väll avsluta med att du själv kan lägga ned med idiotierna :banghead:
 
tenor.gif
 
”Om du av någon anledning skulle bli arg eller känna dig kränkt av detta mail så ber jag om ursäkt. Det är absolut inte min mening. Släng då bara mailet”
(Mvh man född samma år som min far..)

Om man känner att man måste skriva en sån här disclamer, då kanske man borde antingen formulera om det eller inte skicka det alls?! :wtf:
 
Hundtricket? :angel:

Nej, men allvarligt, jag förstår att det känns motigt ibland. Det jag nästan tyckt varit värst med att vara singel är inte avsaknaden av sex (rent krasst, är man inte kräsen går det att få eller så har man sex med sig själv...) utan den där vardagliga fysiska beröringen. Kramar, sova i sked osv. Det suger verkligen.
Jag kan verkligen skriva under det. Det är den vardagliga beröringen och den dagliga känslan av att vara omtyckt jag saknar mest nu som singel.
 
Trodde aldrig jag skulle hamna i buke-tjafs om katter, i en tråd om dejtingO_o:D
Tyckte under min uppväxt att fåglar var bland det fåniga att ha som husdjur. Lyckades då träffa en tjej med fågel, han var ju riktigt sällskaplig och kom flygande och satte sig på glasögonen när man kom hem.
Det handlar nog om individer det med - när du minst anar det så kommer väl nån katt och lyckas charma in sig. Har du tur så följer det med en trevlig ägare (ägd) på köpet med.
 
På tal om det där med att dela intressen osv som vi hade uppe för diskussion nyss... Jag har kommit på en till sak som skulle vara extremt positivt med en eventuell partner: Fullständigt okunnig när det gäller hundar men extremt fascinerad av mina :p

Jag brukar ju inte bry mig om vad andra tycker om mina hundar så länge de accepterar dem och tycker att de är helt ok. Men idag när jag var ute med en hundokunnig vän som verkligen älskar att se mina hundar springa... Det var så kul! Det blev ren njutning för oss båda att vara ute på promenad med hundarna. Jag har nog aldrig varit ute med någon på promenad så som uppskattat det på samma sätt, men det blev faktiskt en stor skillnad.

(och nej, vännen är inte aktuell som något partnerliknande, han är för gammal, för gift och för mycket förälder :p Men en yngre version av honom som är singel och barnfri, det hade kunnat vara intressant!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 536
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 200
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 064
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp