Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Tänk på Leo och att finna the big löööööv!Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt!Blir svettig bara jag tänker på det.
Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt!Blir svettig bara jag tänker på det.
Han har verkligen fått världens märkligaste smeknamn i den här tråden btwMen det var bara för att vi första dejt var en lyxfrukost innan jobbet. Kan dock inte kalla honom "M" heller pga förvirring med ja.. M.
Fast det där är ju kläder? Jag tänker att det inte säger så mkt?. När mina farföräldrar just fått min pappa, på 20-talet, så var de själva i 30-årsåldern. Tittar jag på foton på dem så skulle de lika gärna kunna vara 50+, i kostym och hatt respektive klänning eller kappa och påtagligt etablerade i samhället. Idag är man student längre upp i åren, man bildar familj (läs: skaffar barn) längre upp i åren, man är generellt aktiv på många plan längre upp i åren och man lever också längre än för några generationer sedan. Kanske skiftas referenserna så pass under bara en generation att det märks som skillnad?
Vad tycker ni, vilka variabler är det som definierar ålder i ett "gubbighets/tantighetsperspektiv" i era ögon?
Samma som med folk som skryter/humblebragar över att de aaaaalltid får visa leg på systemet. Typ alla jag nånsin hört säga det ser utan tvekan ut att vara sin ålder, dvs 35-50. Inget fel i det men snacka om att lura sig själv.Dock är min uppfattning att de som skriver att "de är mkt yngre än sin ålder" - ja oftast uppfattar jag inte dem så.
Dock är min uppfattning att de som skriver att "de är mkt yngre än sin ålder" - ja oftast uppfattar jag inte dem så.
Jo jag tycker man kan förvänta sig att folk ska respektera ens önskemål , det är ganska basic liksomMan ska inte förvänta sig alltför mycket av hur andra ska bete sig egentligen. Vi har alla olika mål och förutsättningar och därför kommer våra beteenden att skilja sig också.
Det är nog inte så att dessa personer vill vara irriterande eller respektlösa i sig, det vill nog ytterst få men av olika anledningar så blir det som det blir ändå. Man värdesätter chansen att personen kanske mottager det positivt trots att man är utanför intervallet högre än problematiken som kommer av att det skulle vara respektlöst och mot personens önskan. Varför det är så kan man spekulera i.
Jag också.....avtändandeJag uppfattar de endast som desperata![]()
Tog bort matchningen.. Konversationen följde:Fick precis "Hej Masqueradee några roliga planer för det nya året? Jag undrar för du är redan med i mina."
Vet inte om jag ska tycka det är gulligt eller spy lite i munnen...
Det säger inte allt, men om man tittar sig omkring idag - hur många 30-åringar tar barnvagnen på söndagspromenad i kostym, slips och hatt? Signalerar det inte mer 70+ och barnbarn i vagnen?Fast det där är ju kläder? Jag tänker att det inte säger så mkt?
Det kan ju handla om en mix av fördomar och av egna erfarenheter. Men det måste ju gå att vara litet mer konkret än så tänker jag; redan här i tråden när ålder kommer på tal finns ofta starka uppfattningar om vilka åldrar som "passar" till vilka andra åldrar. Ibland nämns att man i olika åldrar är "på olika plats i livet" - vilket kan gå att generalisera rättvisande kring men som inte behöver stämma ett dugg på individnivå. Men mina tankar här rör de faktiska personliga egenskaperna, de konkreta faktorer som gör att en 30-åring tycker sig kunna veta att en 45-åring är för gammal - eller vice versa. Jag minns inte att det har diskuterats särskilt djupt.Jag tycker att dessa diskussioner alltid blir lite snurriga. Helt enkelt för att man hamnar i sina egna fördomar om hur folk ska vara i en viss ålder.
Problemet är att när du väl hört åldern på dom så tycker du rimligen att dom ser ut som sin ålder. Men jag har jobbat ett par år i kassa och frågat många om legg. Och det är inga problem att gissa fel på åldern med 5-10 år på en person.Samma som med folk som skryter/humblebragar över att de aaaaalltid får visa leg på systemet. Typ alla jag nånsin hört säga det ser utan tvekan ut att vara sin ålder, dvs 35-50. Inget fel i det men snacka om att lura sig själv.
Du har ingen aning om ens vad du svarar på. Du har ingen aning om hur personerna jag talar om ser ut.Problemet är att när du väl hört åldern på dom så tycker du rimligen att dom ser ut som sin ålder. Men jag har jobbat ett par år i kassa och frågat många om legg. Och det är inga problem att gissa fel på åldern med 5-10 år på en person.
Eh hela Södermalm?hur många 30-åringar tar barnvagnen på söndagspromenad i kostym, slips och hatt?
Du har ingen aning om ens vad du svarar på. Du har ingen aning om hur personerna jag talar om ser ut.
Personalen på systemet tar ofta leg för att vara 100% säkra. Det betyder inte att de på fullaste allvar tror att alla som blir leggade är 19 år gamla.
Men tack för att du förutsätter att du kan förklara det här för mig.
Du rättade mig utan att veta vad du pratar om. Stort tack!Nej, det har jag inte. Svarade bara utefter min egen uppfattning
Det kan också vara så att du har svårt att gissa och andra tycker det är lättareNej, det har jag inte. Svarade bara utefter min egen uppfattning.
Jo, jag är helt införstådd med det. Det betyder dock inte att det är väldigt svårt att gissa korrekt ålder på vissa.