Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ni matchat nångång med nån ni redan känner eller har träffat i ett annat sammanhang? Gillar faktiskt lite när det händer, man har redan lite koll på hur de är, och det ger ju ett litet plus på potentialen att man har matchat, känns det som.
Har machat två gånger på tinder så nej!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hmm nu går det kanske inte så bra här...
Konstnärskillen och jag skrev lite ikväll, han skriver att han känner sig otrygg, är nojig över att jag ska tröttna på honom, träffa nån bättre... Ajdå. Jag hade nog fått för mig ändå att han var rätt nöjd och cool med att ligga och inte tänka så mycket mer, kändes så sist vi sågs, det var nåt han sa som gjorde det också, men det kunde nog tolkas olika. Vi har inte pratat ordentligt egentligen, jag har tänkt att vi har ju bara setts tre gånger i princip, man får väl ge det lite tid.
Men nu blev det jobbigt. Jag gillar honom och vill verkligen inte såra, kan också se parellellerna till hur det var med L när jag var i motsatt position, vet hur osäker den där obalansen kan kännas och hur ont det gör. Jag visste inte vad jag skulle svara. "jodå, fullt möjligt att jag tröttnar på dig snart, jag har ett par andra dejter på gång närmaste veckan men vi kan väl ligga så länge?". Nej, jag skrev nåt i stil med att "jag kan fatta att du känner så, jag är snurrig och vet inte själv vad jag vill nu, men vet att jag längtar efter att träffa dig på lör"(och ja, jag längtar verkligen efter honom, men det är nog till stor del för att jag är kåt).Sen fortsatte jag skriva med min nyaste tindermatch och kände mig som ett as. Jag behöver träna på att vara rak och ärlig om jag inte ska snurra till det alldeles. Men vi får ta det när vi ses tror jag, lättare då. Hoppas jag. Vi har inte setts på två veckor, det är svårt att ha koll på nåt alls.

Skägget ställde in vår förstaträff igår, han fick förhinder. Vi bestämde att ses på söndag i stället. Men frågan är om det blir av, känns som att han taggat ner sista dagarna och inte är så intresserad.
Min nya match är en vanlig och trevlig småbarnspappa som det flyter på bra i skrivandet med, och han verkar rätt seriös. Vi började skriva igår kväll och jag har offenstivt redan föreslagit att vi ska ses nästa vecka (att tindra när man är kåt är som att gå i en mataffär när man är hungrig) och just nu diskuterar vi (med glimten i ögat) hur flyttbara vi är och vad som är viktigt för att en relation ska hålla... Men jag tror inte riktigt på det. Han är för normal för mig, han kommer att tycka att jag är konstig och jag kommer förmodligen att tycka att han är tråkig. Ändå nyfiken på att träffa honom!
 
Omöjligt att du är lika destruktiv som jag! häng på!
Det är inte riktigt så.
Jag har inte egenskapen av att vara singel.
Helt ärligt kan jag inte minnas att det har hänt efter att jag fyllde 15.
Däremot så har jag jonglerat flera samtidigt under en period. Det var krångligt och inget att rekommendera.
 
Det är inte riktigt så.
Jag har inte egenskapen av att vara singel.
Helt ärligt kan jag inte minnas att det har hänt efter att jag fyllde 15.
Däremot så har jag jonglerat flera samtidigt under en period. Det var krångligt och inget att rekommendera.
Ok, jag fattar inte hur man lyckas ha flera samtidigt!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Här ni matchat nångång med nån ni redan känner eller har träffat i ett annat sammanhang? Gillar faktiskt lite när det händer, man har redan lite koll på hur de är, och det ger ju ett litet plus på potentialen att man har matchat, känns det som.
Nä. De flesta jag känner är i stabila, monogama parförhållanden. Vännen jag såg idag, tja, han borde vara perfekt för mig och tvärt om men när vi träffas så är det verkligen ingen attraktition mellan oss, så då blev det till att svepa vänster. Kan inte komma på direkt någon som redan finns i min bekantskapskrets som skulle kunna finnas på tinder och kunna gå att svepa höger på :p Skittråkigt.
 
Hehe, vad svarade du då? :)

All dejting handlar väl om att framhäva sig själv på ett positivt sätt. Dvs, ta fram sina positiva sidor :).
Känns väldigt mkt som att söka ett jobb i princip.
Du, jag är en bullrig, social katastrof till rugguggla och jag får trevliga inviter i alla möjliga sammanhang.
Även om jag nu råkar vara i ett och samma förhållande sedan cirkus 17 år.
Ni skulle kunna få mina inviter:idea:
 
Jag ä nyfiken. Varför inte direkt? Varför senare?
Handlar om att jag inte vill bli bortsorterad i så tidigt stadium. Att framställa sig som introvert med få vänner fungerar inte riktigt. När de flesta tjejer har vänner som intresse nr 1. Känns nästan som tjejer inte har nå intressen överhuvudtaget. Förutom de som har hästar eller hundintressen. Känns ibland som det gör det svårt att hitta saker att prata om... jag har inte lust att snacka om hennes vänner.
 
Handlar om att jag inte vill bli bortsorterad i så tidigt stadium. Att framställa sig som introvert med få vänner fungerar inte riktigt. När de flesta tjejer har vänner som intresse nr 1. Känns nästan som tjejer inte har nå intressen överhuvudtaget. Förutom de som har hästar eller hundintressen. Känns ibland som det gör det svårt att hitta saker att prata om... jag har inte lust att snacka om hennes vänner.
Är det bättre att bli bortsorterad senare?

Nä, tjejer har såklart inga intressen. Varför vill du ens "matcha" med folk du inte verkar ha nåt gemensamt med?
 
Är det bättre att bli bortsorterad senare?

Nä, tjejer har såklart inga intressen. Varför vill du ens "matcha" med folk du inte verkar ha nåt gemensamt med?

Jag tycker det :) . Hade jag blivit bortsorterad i ett tidigt stadium hade jag förmodligen inte haft något förhållande i bagaget alls.

Jo, de flesta jag matchar med håller ju på lite grann med träning. Det kan man ju spinna vidare lite på... Man tränar kanske 2-3 ggr i veckan sen äre vänner. Men Ja då har man ju något att prata om iaf :) .
 
Jahapp. Här drog man och tränade med hunden, kommer tillbaka och det vilken härva jag startade.. ber om ursäkt för att jag satte igång den här längkarusellen, i mitt huvud var det bara en snabb fråga som jag tänkte skulle vara glömd efter ett svar eller två. Håhå jaja.

Ang intressen så vill jag faktiskt helst träffa en tjej som har nått annat än "resa och umgås med vänner" jag. Jag gillar folk som har nån mer specifik hobby eller nått sånt de gillar att lägga sin fritid på!

Håller helt med, jag vill träffa män som har ett «liv» och inte bara vil hänga med mig hela tiden! :p Så ett eller flera interessen är ett must!

Exmaken brukade säga att jag inte la ner tillräckligt med tid på honom/vårat förhållande. Jag gillar egentligen inte människor så mycket... Kanske borde skriva det i min presentation? «Söker kille som kan hålla käft och se bra ut?» :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 517
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 240
Senast: Sasse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 298
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp