Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på att jag kunde haft besök hemma och vi kunde haft jättetrevligt. Tyvärr var det en som inte kunde och sa att vi andra kunde träffas ändå, jag var på det men då bangar de som kunde ur också och nu kan vi inte träffas alla ändå på ett bra tag och det var mer än ett år sedan vi träffades. Jag blev ledsen men valde att inte säga något, min vanliga otur. Mörker och ensamhet går hand i hand. :(

Mitt hår ser ut så här:
220px-Justin_Bieber_2010.jpg

Förutom att jag har rakat på sidorna, med typ 1 cm utväxt :meh: Jag gillar inte att ha 12åriga Justins frisyr :meh: Och inte har jag råd att gå till frissan den här månaden, så dubbelt så störande.
I feel you!! Håller på att spara ut mitt hår, ungefär samma frissa här just nu alltså... :meh:

Jag har skickat ett meddelande på messenger till en person jag inte är vän med på facebook (men varit tidigare) för att förklara en sak. Det är skickat men visas inte som varken levererat eller läst. Why?! :banghead:
Skickade igår eftermiddag. Någon som vet hur det där fungerar?

Jag har skickat ett meddelande på messenger till en person jag inte är vän med på facebook (men varit tidigare) för att förklara en sak. Det är skickat men visas inte som varken levererat eller läst. Why?! :banghead:
Skickade igår eftermiddag. Någon som vet hur det där fungerar?

Mest troligt har personen du skickat till en spärr som gör att man måste godkänna konversationen innan meddelandet visas. Jag har det så. Ibland måste man aktivt söka efter konversationen för att ens se att någon skickat nåt.

Jag stör mig på reklam i allmänhet men framförallt bilreklam. Varenda reklampaus jag ser, jag försöker undvika de flesta, så är det minst tre bilreklamer :meh: Men hur ofta köper man en ny bil egentligen :confused: Dessutom kommer jag ändå inte ihåg vilket märke det är på bilen ändå speciellt inte när det är tre bilannonser i rad :banghead:

Och att köra ikapp och tränga sig före en plogbil, jo men visst det går säääkert jättebra :banghead:

Jag stör mig orimligt mycket på folk som har persiennerna konstant neddragna i samtliga fönster i lägenheten. Jag stör mig t.o.m. på att det stör mig så mycket.:rofl: Alltså, hur kan man leva 24 timmar om dygnet utan att se något solljus, vad det är för väder eller överhuvudtaget vad som händer omkring en?:confused: De måste ju också ha på alla lysen mitt på dagen om de ska se något inne?:confused:

Jag skulle tycka att det var som att sitta i fängelse om jag skulle ha det så... Bara i mitt lägenhetshus (med 11 lägenheter) är det tre som alltid har alla fönster fördragna, samt att det precis flyttat in en ny som också verkar följa trenden. Om det vore en trottoar precis vid fönstret kanske man kunde sätta upp insynsskydd, men det är en obefolkad innergård samt åt andra sidan ett par meter ovanför marken.

Så, nu har jag fått ventilera av mig lite grann.:D
Jag som bor så mesta delen av tiden kan meddela att det kommer in alldeles för mycket ljus ändå! Behövs definitivt inga lampor. Solhelvete, lämna mig ifred! :rage:

Men jag förstår faktiskt inte inte varför du förutsätter att de som har persiennerna nere är där innanför 24 timmar om dygnet? Att persiennerna sitter i fönstret hindrar mig inte från att kliva ut genom dörren. ;)

Men det ser ju himla trist ut utifrån måste jag medge. Kanske borde skaffa lite snygga mönstrade persienner... :idea:

Men jag förstår faktiskt inte inte varför du förutsätter att de som har persiennerna nere är där innanför 24 timmar om dygnet? Att persiennerna sitter i fönstret hindrar mig inte från att kliva ut genom dörren. ;)

Nej, de flesta jobbar väl, men att aldrig se något annat än en brun persienn (ja, de är snyggt 70-talsbruna hos oss...) när man väl är hemma borde vara sjukt deprimerande. Jag brukar ha persiennerna nere när solen ligger på under sommaren, men det är så tråkigt att bara höra saker och inte se vad det är som händer.:D

Men det ser ju himla trist ut utifrån måste jag medge. Kanske borde skaffa lite snygga mönstrade persienner... :idea:

Eller någon form av insynsskydd, finns ju många snygga sådana. :)

Ska jag vara lite mer pessimistisk så måste jag också lyfta fram att det blir extra trist vid juletid, eller den mörka årstiden överhuvudtaget, när ingen av dessa har någon belysning i fönstren.:( Jag får väl kompensera för dem och köra all-in på julbelysningen!:D

Nej, de flesta jobbar väl, men att aldrig se något annat än en brun persienn (ja, de är snyggt 70-talsbruna hos oss...) när man väl är hemma borde vara sjukt deprimerande. Jag brukar ha persiennerna nere när solen ligger på under sommaren, men det är så tråkigt att bara höra saker och inte se vad det är som händer.:D

Eller någon form av insynsskydd, finns ju många snygga sådana. :)

Ska jag vara lite mer pessimistisk så måste jag också lyfta fram att det blir extra trist vid juletid, eller den mörka årstiden överhuvudtaget, när ingen av dessa har någon belysning i fönstren.:( Jag får väl kompensera för dem och köra all-in på julbelysningen!:D
Jag lägger inte ens märke till fönstrena (eller faktumet att de inte syns) när jag är hemma. Fullt upptagen med annat!

Insynsskydd stänger inte ute solen minsta lilla dock. Jag har till och med skaffat svarta extragardiner att hänga för på sommaren. Den där solen ska bara bort bort bort! :wtf:

Runt juletid är solen sällan ett problem här i norr och jag ÄLSKAR julbelysning och sånt, så då är faktiskt persiennerna uppe en hel del! Därav enbart "mesta delen av tiden" :D Måste ju visa grannskapet mina vackra ljuuuus!
Så tråkiga grannar i juletid är ett störningsmoment som jag delar!

Skulle köpa en trisslott och skicka till far via svenska spel. Helvete vad krångligt det var! Man var tvungen att bli kund, skapa en budget och gud vet vad. Jag förstår ju varför men jag vill bara köpa en jävla trisslott! Det stör mig.

X: Har blivit moster för tredje gången till en flicka :)

Y: Har Z klämt ut en till unge?

X: Yes ;)

Y: Jaha, det är ju kul att hon har en hobby hon trivs med.

Jävla mansgris :rage: :banghead: :turd:

Den jävla tidtabellstavlan vid min hållplats som tjuter på en högst oangenän frekvens och så har gjort i måååånga veckor. Trots påpekande till Västtrafik. Åka buss är kul, åka buss är kul, ÅKA BUSS ÄR KUL. :arghh: Och varför ska bussarna synka så infernaliskt dåligt på söndagar? :cry: Jag vill bara hem nu.

Mvh bitter bussresenär

När det sätts upp en ny skylt över en gammal skylt och den gamla skylten lyser igenom :meh:

På att om jag lägger huvudet på min sambos arm/axel för att kunna ligga bredvid och kramas så sugs mitt öra fast som en sugplopp, en gång blev det till och med ett märke efter mitt öra O_o måste typ vika örat eller ligga jättekonstigt, inte alls skönt!
(Bra att jag tänkte på den här tråden sist det hände :rofl:)

Skulle köpa en trisslott och skicka till far via svenska spel. Helvete vad krångligt det var! Man var tvungen att bli kund, skapa en budget och gud vet vad. Jag förstår ju varför men jag vill bara köpa en jävla trisslott! Det stör mig.
Gha, ja!! :banghead: jag lyckades dessutom köpa en lottjävel till mig själv.. För 90kr.. Tror ni jag vann på nåt ens? :mad:

Stör mig på de nya vågarna på ICA Maxi. Jag lägger dit mina bananer (t.ex.) och trycker på knappen - och prislappen hinner inte ens ut ur springan förrän det står TA BORT VARAN FRÅN VÅGEN! med stora ilskna bokstäver. Men herreG*d ge mig en sekund i alla fall innan du börjar hetsa mig, vågskrälle!! Nu har det nästan blivit en sport - ska jag hinna trycka på prislappsknappen och rycka bort varan innan texten dyker upp? Man måste vara blixtsnabb, vi pratar tusendels sekund. Men det är värt det.

På att jag inte vet vad fasen jag ska ge sambon i julklapp :banghead: Allt känns tråkigt och jag vill hitta något riktigt bra men vet inte vad.

Dessutom stör jag mig på att min mens hållit på i 9 dgr nu, håll tummarna att det har slutat nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 326
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 971
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 041
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka