Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på alla människor som känner ett behov av att dela ÄCKLIGA saker på fb :banghead:
Nej, jag vill inte se en massa vidriga saker :wtf:
Titta på skiten själv och ge fan i att dela så man tappar aptiten i flera månader :rage:

Jag fattar att alla inte är lika äckelmagade men fan alltså :turd:

Nu måste jag googla hundvalpsbilder och rosa fluff och glömma det jag såg :crazy:
(Och ofölja några på fb!)

Jag har nån blockering som gör att jag KAN inte hålla isär introna till Indiana Jones och Star Wars :rofl::banghead: Hör jag dem i direkt följd kan jag såklart höra skillnad, men nynnar min sambo (som givetvis tycker det här är roligt och "testar" mig nästintill dagligen) på en av dem så tvärstannar min hjärna.

PMS. Behöver jag säga mer? :meh:
Och på att min kropp nu verkar vara tillbaka i det ”normala” igen med ångest, gråt och oro i samband med mens (och lite där emellan också...). Jag mådde ju SÅ JÄKLA BRA när jag var gravid :arghh:

På folk som är vårdslösa med språket och skriver illa och fel, fullt medvetna om det men utan att rätta/bry sig. Det gör så ont i mitt språkhjärta!

OBS: Jag pratar alltså inte om folk som faktiskt har svårt att skriva av en eller annan anledning, det har jag full förståelse för. Detta rör sig dock om personer som helt enkelt bara är väldigt slarviga och obrydda.

Stör mig på att min fot gör ont och gjort ont i en vecka nu. Vet inte vad som är fel mera än att den gör ont

Och mina smärtor blir bara sämre. Vaknade 04.00 i morse av att jag hade ont. Försökte hitta någon sovställning som fungerade.

Jag stör mig på att internet på jobbet strular så att jag måste dela från mobilen vilket gör att jag inte kan skriva ut något eftersom jag inte är inne på husets nätverk :banghead:

Irriterad över de miljontals (viss överdrift kanske) långbensspindlar vi har överallt. Har överlag inget spindelobehag, och dessa tycker jag liksom är ännu mera "harmlösa", men nu är de ta mej f*n precis överallt, och speciellt i badrummet :cautious:

Att den lockande tanken på långlänk jag hade tidigare idag, inte känns lika lockande nu mera.

Telefonförsäljare ...igen :banghead:
Jag löste mina smålån för drygt tre år sedan och har nu bara huslån. Ändå så ringer det periodvis en gång i veckan, någon som vill "hjälpa" mig med alla kostsamma krediter. Och de verkar ta för givet att ALLA behöver hjälp med detta :mad:
Hur många sådana där företag finns det egentligen :crazy:

På att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!

Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn! :cry:

På att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!

Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn! :cry:
Men blä :yuck: Vart är detta? Är det i Sverige?

Här är matsedeln för dotterns skola, lite skillnad... http://almtunaskolan.uppsala.se/omskolan/matsedel/

Det är för att de ska vänja sig vid en diet av friterade Mars bars som vuxna :p :rofl:
Jo, det kräver ju i och för sig sina förberedelser... :yuck:

Efterrätt dagligen? Har man då inte i svensk skola. Är det inte england som har pommes till allt i skolmaten och smaksatt sockrad mjölkdryck som dryckalternativ?
Nej som jag minns det fick vi efterrätt max 2-3 gånger per termin, på fettisdagen och våffeldagen och sådär... Sockrad mjölkdryck vet jag inget om, men juice ska finnas varje dag enligt matsedeln i alla fall.
Här är matsedeln för dotterns skola, lite skillnad... http://almtunaskolan.uppsala.se/omskolan/matsedel/
Ja, tack och lov! Ska se om jag kan be min vän att ta en bild som jag kan lägga upp här, så kan ni se precis hur illa det är!

Lite allmänt ska jag dock påpeka att det här inte är obligatorisk mat såsom i Sverige, många har med sig egen lunch hemifrån eller så kan man betala för att få skolans mat. Tveksamt om det gör saken bättre dock...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 226
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 112
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 428
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 969
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka