Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men bläPå att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!
Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn!![]()
Oh nej! Storbritannien!Men bläVart är detta? Är det i Sverige?
Oh nej! Storbritannien!
Efterrätt dagligen? Har man då inte i svensk skola. Är det inte england som har pommes till allt i skolmaten och smaksatt sockrad mjölkdryck som dryckalternativ?Oh nej! Storbritannien!
Här är matsedeln för dotterns skola, lite skillnad... http://almtunaskolan.uppsala.se/omskolan/matsedel/På att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!
Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn!![]()
Jo, det kräver ju i och för sig sina förberedelser...Det är för att de ska vänja sig vid en diet av friterade Mars bars som vuxna![]()
![]()
Nej som jag minns det fick vi efterrätt max 2-3 gånger per termin, på fettisdagen och våffeldagen och sådär... Sockrad mjölkdryck vet jag inget om, men juice ska finnas varje dag enligt matsedeln i alla fall.Efterrätt dagligen? Har man då inte i svensk skola. Är det inte england som har pommes till allt i skolmaten och smaksatt sockrad mjölkdryck som dryckalternativ?
Ja, tack och lov! Ska se om jag kan be min vän att ta en bild som jag kan lägga upp här, så kan ni se precis hur illa det är!Här är matsedeln för dotterns skola, lite skillnad... http://almtunaskolan.uppsala.se/omskolan/matsedel/