Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Telefonförsäljare ...igen :banghead:
Jag löste mina smålån för drygt tre år sedan och har nu bara huslån. Ändå så ringer det periodvis en gång i veckan, någon som vill "hjälpa" mig med alla kostsamma krediter. Och de verkar ta för givet att ALLA behöver hjälp med detta :mad:
Hur många sådana där företag finns det egentligen :crazy:

Det kryllar av dom!
Dom ringer min man då och då och presenterar sig alltid och säger att dom erbjuder lån så han kan lösa sina krediter till ett lån. Då svarar han bara okej och dom fortsätter babbla om hur fördelaktiga dom är och efter 15 min frågar dom vad han har för lån och hur mycket dom ligger på.
När han säger att vi bara har huslån så finns det alltid bara 2 sätt dom svarar på:

1. Va?! Bara huslån? Inget billån, CSN eller andra små krediter för tv och liknande.
Nej svarar han. Vi har bara huslån.
Då låter dom alltid chockade säger jaha, men då kan jag inte hjälp dig och önskar honom en trevlig dag :laugh:

2. Dom blir asförbannade och undrar varför han inte kläckte ur sig det direkt. Men som att han fick en syl i vädret liksom, dom babblar ju så dom är rödsprängda i ögonen :grin:
Sen lägger dom bara på luren O_o :p

Han stör sig inte så mycket på att dom ringer längre. Dom brukar få prata av sig innan han smäller bomben för stackarna. Varför inte börja samtalet med om det ens FINNS krediter liksom :up:

Har faktiskt en sak jag stör mig JÄVLIGT på. Att vi måste köpa en ny tv för att få in alla våra (betal)kanaler sen bolaget gjorde en uppdatering för nån vecka sen :banghead:
Jajamensan, jag vill slänga ut ett x antal tusenlappar på en ny tv pga den anledningen :mad:
Hade fan känts bättre om det var för att den gick sönder!

(Har pratat med bolaget, ny tv krävs då våran är för gammal och inte senaste exet som kom ut i butik... Vi hinner väl bara byta innan vi måste uppdatera oss igen :meh:)

Har faktiskt en sak jag stör mig JÄVLIGT på. Att vi måste köpa en ny tv för att få in alla våra (betal)kanaler sen bolaget gjorde en uppdatering för nån vecka sen :banghead:
Jajamensan, jag vill slänga ut ett x antal tusenlappar på en ny tv pga den anledningen :mad:

(Har pratat med bolaget, ny tv krävs då våran är för gammal och inte senaste exet som kom ut i butik... Vi hinner väl bara byta innan vi måste uppdatera oss igen :meh:)

Jag antar att vi pratar Boxer här. Jag har varit utan alla betalkanaler i 1,5 vecka nu. Ska snart få in fiber så jag säger upp skiten och klarar mig utan tv till dess.

Jag antar att vi pratar Boxer här. Jag har varit utan alla betalkanaler i 1,5 vecka nu. Ska snart få in fiber så jag säger upp skiten och klarar mig utan tv till dess.

Japp!

Vi har fiber så vi kan ju ta via det men kruxet har varit att vi inte får dom kanalerna vi vill ha i ett paket. Då hade vi behövt betala mer och det har vi ingen lust med. Kanske har utbudet ändrat sig. Får kolla upp det. Vi är inte bundna till något abonnemang så vi kan säga upp boxer när vi vill som tur är. Är himla nöjd med min tv så att behöva byta känns skitdrygt. Den är väl 7-8 år gammal nu så absolut inte ny men inte från stenåldern.

Konstigt att det behövs ny tv. Borde väl räcka med ny digitalbox? :confused:

har haft jättestrul med boxer och i princip gett upp, får inte in de kanaler jag betalat för, bla Horse & country - den försvann efter de bytte från horze1 (den viktigaste kanalen ju!). våran tv är inte jätteny den heller så skulle inte förvåna mig om våra kanaler försvinner. tror jag ska säga upp boxer orkar inte med allt strul. det mest irriterande är att sambon delat ut massa extrakort till hela sin familj så jag gissar att det kan bli svårt att säga upp .. :p

Förresten. Det kanske går att uppdatera tvn via tillverkarens hemsida? Om det är en platt-tv.
Min tv har uppdateringar som jag inte orkat installera :wtf:

Stör mig på att jag kommer behöva köpa en större tv när jag flyttar :meh: min 32" är för liten för nya vardagsrummet :banghead: och tv apparater är ju fan dyra!

Förresten. Det kanske går att uppdatera tvn via tillverkarens hemsida? Om det är en platt-tv.
Min tv har uppdateringar som jag inte orkat installera :wtf:

Jag ringde deras tekniska support som försökte få in kanalerna åt oss men nej :(
Får kidnappa tösens tv så länge. Hon fick en smarttv i julklapp så den är ju helt ny men hon kommer inte bli glad :angel:

har haft jättestrul med boxer och i princip gett upp, får inte in de kanaler jag betalat för, bla Horse & country - den försvann efter de bytte från horze1 (den viktigaste kanalen ju!). våran tv är inte jätteny den heller så skulle inte förvåna mig om våra kanaler försvinner. tror jag ska säga upp boxer orkar inte med allt strul. det mest irriterande är att sambon delat ut massa extrakort till hela sin familj så jag gissar att det kan bli svårt att säga upp .. :p
Här fått ordning på den ena Tv:n nu. Men mitt tvillingkort fungerar inte. Tydligen så tar inte alla moduler dom här nya uppdateringarna. Och då får man köpa en ny box. Aldrig i hela ....... . Så antingen kommer jag ta med boxen som står hos pappa hem eller så säger vi upp det och kör på nått annat. Blev så förbannad när dom kunde med att säga att man var tvungen att köpa nytt.

Stör mig på att ridhuset på gården brevid har dubblat ridhusavgiften (som inte var låg till att börja med). Nu tror jag inte att det är värt det/jag har råd.

Hade jag fått jobb nu hade jag köpt släp och kört 3 km till det näst närmaste ridhuset som tar mindre än halva det priset (samma storlek, samma underlag fast bättre efterhållet, ngt sämre hinderpark (ingen stor vattenmatta tex) samt vettiga 'öppettider' (nuvarande får man ringa innan och fråga om det går att rida, inga fasta stängda tider finns utan det hänger på vad de gör, är den bokad står det ingenstans).

Mina muskelfästen i armarna är sjukt trötta på mig nu och jag som inte är klar med altanen eller har hunnit tapetsera inne. :( Jag har så sabla ont att jag får äta värktabletter innan jag ska sova. :mad:

Jag måste även byta däck på bilen, upptäckte att jag hade punka igår. :banghead: En skruv hade punkterat däcket för mig så nu har jag reservdäcket monterat, som tur var så gick det att laga så jag ska byta tillbaka till det gamla idag. Tack gode Citroën att det var ett Michelindäck i reserv och inte något skit. :bow:

Stör mig på att ridhuset på gården brevid har dubblat ridhusavgiften (som inte var låg till att börja med). Nu tror jag inte att det är värt det/jag har råd.

Hade jag fått jobb nu hade jag köpt släp och kört 3 km till det näst närmaste ridhuset som tar mindre än halva det priset (samma storlek, samma underlag fast bättre efterhållet, ngt sämre hinderpark (ingen stor vattenmatta tex) samt vettiga 'öppettider' (nuvarande får man ringa innan och fråga om det går att rida, inga fasta stängda tider finns utan det hänger på vad de gör, är den bokad står det ingenstans).
Går det inte att rida till det ridhuset som är 3 km bort? Lär ju vara lagom att värma upp/av på den tiden det tar.

Folk som inte kan sätta nosgrimmor korrekt :arghh: är fullkomligt allergisk mot sådant. Särskilt om det dessutom är folk som ska vara lite duktiga och kunniga. Hur svårt kan det då vara att lära sig att sätta nosgrimman korrekt? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 133
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 588
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 993
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka