Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det är så jobbigt att göra äpplemos. Hade det inte varit för det sabla skalandet hade jag kanske gjort det oftare.

Jag har fått en äppelskalare med inbyggd urkärnare i present, jättesmidig! Typ en sådan här:

3in1AppleSlinkyMachinePeelerCorerPotatoFruitCutterSlicer-SKU047937-1-800x800.jpg

Jag stör mig på att värmeljus brinner upp så snabbt, finns det inga bra lång-brinnande ljus? Jag har det tänt varje kväll i princip så det går åt en hel del..

På folk som inte tar varningar på allvar. Exempel: I deras stad ska man nu koka vattnet tills bubblor syns. En annan person berättar hur hon kokar allt vatten och sen använder i maten, kaffebryggaren etc. De skrattar och tycker det är onödigt. Tex i kaffebryggaren blir det ju varmt ändå (ja, förvisso, men det skulle bubbla). På en restaurang i samma stad påpekades kring vattnet i en vattenautomat, att det är väl inte kokat? Spelar ingen roll blir svaret där... :banghead:

Stör mig än en gång på människor som inte kan hålla sig inom sin tid i tvättstugan. Det är en kvinna som uppenbarligen har satt i system att inte vara klar med sin tvätt när hennes tvättid går ut. Istället torkar hon sina kläder i torkskåpen/rummen och tumlar tvätt trots att hennes tvättid gått ut. Idag är tredje gången jag råkar ut för henne (och ja, det var henne jag störde mig på förra gången också). Visst om man håller på att plocka ihop sina saker och är på väg ut, men här är torktumlarna halvvägs igenom sina program och torkskåpen i full färd, och hennes saker är utspridda över hela tvättstugan.

Och nej, vi har inte regler om att man får torka in på andras tvättider. När ens tvättid är slut så slutar taggen fungera, och man kommer inte in i rummet. Och ja, alla kan missa ibland. Jag har själv missbedömt tid en gång, och fick vänta hela natten innan jag kunde komma åt mina kläder.

Men när man sätter i system att torka in på andras tvättider, då blir jag provocerad. När jag har bokat tvättid, då vill jag ha tvättstugan för mig själv - vilket jag faktiskt borde få ha utan problem!

Caoimhe out!

Stör mig än en gång på människor som inte kan hålla sig inom sin tid i tvättstugan. Det är en kvinna som uppenbarligen har satt i system att inte vara klar med sin tvätt när hennes tvättid går ut. Istället torkar hon sina kläder i torkskåpen/rummen och tumlar tvätt trots att hennes tvättid gått ut. Idag är tredje gången jag råkar ut för henne (och ja, det var henne jag störde mig på förra gången också). Visst om man håller på att plocka ihop sina saker och är på väg ut, men här är torktumlarna halvvägs igenom sina program och torkskåpen i full färd, och hennes saker är utspridda över hela tvättstugan.

Och nej, vi har inte regler om att man får torka in på andras tvättider. När ens tvättid är slut så slutar taggen fungera, och man kommer inte in i rummet. Och ja, alla kan missa ibland. Jag har själv missbedömt tid en gång, och fick vänta hela natten innan jag kunde komma åt mina kläder.

Men när man sätter i system att torka in på andras tvättider, då blir jag provocerad. När jag har bokat tvättid, då vill jag ha tvättstugan för mig själv - vilket jag faktiskt borde få ha utan problem!

Caoimhe out!
Så gör jag. Jag räknar kallt med att jag kan torka så länge som det kortaste tvättprogrammet inte gått klart. Andra i min tvättstuga gör också så.

Hur kommer hon in om taggen slutat funka?

Så gör jag. Jag räknar kallt med att jag kan torka så länge som det kortaste tvättprogrammet inte gått klart. Andra i min tvättstuga gör också så.

Hur kommer hon in om taggen slutat funka?
Men det kortaste tvättprogrammet hinner gå klart, och torktumlaren också efter det. Men man kan inte tvätta tvätt efter tvätt och tro att man ska hinna.

Eller du kanske menar kortaste tvättprogrammet in på nästa persons tvättid? Det tycker jag också blir lite konstigt, men det är för att jag själv har bokat in tvättider endast för att torka ibland (om det inte hunnit torka på en tvättid tidigare under dagen, eller om jag har tvättat duntäcke som kräver mååånga timmar i torktumlaren). Men jag kan förstå att inte alla har den möjligheten i åtanke.

Hon kommer in antingen genom att lämna en stol eller dylikt i dörröppningen så att dörren inte går igen och låser sig, eller så håller hon till inne i tvättstugan. Annars knackar hon tills någon öppnar.

Men det kortaste tvättprogrammet hinner gå klart, och torktumlaren också efter det. Men man kan inte tvätta tvätt efter tvätt och tro att man ska hinna.

Eller du kanske menar kortaste tvättprogrammet in på nästa persons tvättid? Det tycker jag också blir lite konstigt, men det är för att jag själv har bokat in tvättider endast för att torka ibland (om det inte hunnit torka på en tvättid tidigare under dagen, eller om jag har tvättat duntäcke som kräver mååånga timmar i torktumlaren). Men jag kan förstå att inte alla har den möjligheten i åtanke.

Hon kommer in antingen genom att lämna en stol eller dylikt i dörröppningen så att dörren inte går igen och låser sig, eller så håller hon till inne i tvättstugan. Annars knackar hon tills någon öppnar.
En stol? Jösses :laugh:

Jag tänker att om min tid slutar 12, så kan jag torka i 25 minuter till eftersom vårt kortaste tvättprogram tar just 25 minuter. Andra gör likadant så hos oss är det kanske ingen som bokar för att bara torka.

Om torkskåp och -tumlare är igång när jag börjar tvätta så bryr jag mig inte. Om de däremot fortfarande går när jag kommer för att plocka ur mina första tvättmaskiner, då river jag ut de andras tvätt. Och svär ;)

Stör mig på att jag hamnat på en camping likt den i Sunes sommar :D receptionen är en husvagn liksom.. Japp jag ska kolla lite mer noggrant efter recensioner nästa gång jag ska ut med vagnen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 242
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 181
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 750
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 036
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka