Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var har du sett någon gradera dem? Det har nog jag inte sett.

Det där med "skriv inte i dem då" är en tråkig kommentar. Jag har förklarat varför jag personligen inte gillar dem - de utarmar forumet - då handlar det inte om huruvida jag skriver i dem eller inte. Det ligger en drös av dem på förstasidan ändå.
Jag har aldrig sett någon säga nu kom tråd #x om vad som äts eller läses men däremot nu kommer tråd #x med ulvlek eller vgd/liknande. Ergo en sorts gradering.

Jag kommenterade runt fenomenet i allmänhet. Jag ian personligen tycka att tråd nummer 747184828 som spårar ur av samma användare om samma ämnen utarmar forumet mer än evighetstrådar.

Jag har aldrig sett någon säga nu kom tråd #x om vad som äts eller läses men däremot nu kommer tråd #x med ulvlek eller vgd/liknande. Ergo en sorts gradering.

Jag kommenterade runt fenomenet i allmänhet. Jag ian personligen tycka att tråd nummer 747184828 som spårar ur av samma användare om samma ämnen utarmar forumet mer än evighetstrådar.
Aha, sådana kommentarer kan jag inte komma på att jag sett.

Ja, det du beskriver är helt klart ett problem. Men jag tycker ändå inte att det vore någon katastrof med en särskild underavdelning för evighets/chattrådar. Vilket är det enda jag föreslagit, inte att trådar ska förbjudas.

Barnforumet är bästa exemplet på sånt jag tycker är en trist utveckling. Ibland får man leta för att hitta annat än chattrådar där. Hund är också en prövning ibland, när folk lägger upp samma bilder i olika evighetstrådar.

Jag har också framförallt en kollega som får mig att se rött med jämna mellanrum. Kollegan är vääääldigt duktig på att tala om när hen minsann har gjort det ena eller den andra men hur är det med alla gånger sakerna INTE ha blivit gjorda och jag får plocka ordning i kaoset :mad:
Det är ju så bekvämt att låta nån annan fixa det :grin::grin: Dessa typer brukar också bli sååå förnärmade när man påpekar att xx inte är gjort, eller att jag faktiskt inte kan göra allt själv osv, för de gör ju såååå himla mycket faktiskt. Sen att jag får mer gjort på 10 min än de får på en timma kan de liksom inte förstå alls. Ps, jag helklippte en häst idag, samma kollega tog in 2 hästar och borsta dessa och släppte ut 1 (sin egna häst, vilket tar ca 20 min av nån anledning) under den tiden. Ds.

Det är ju så bekvämt att låta nån annan fixa det :grin::grin: Dessa typer brukar också bli sååå förnärmade när man påpekar att xx inte är gjort, eller att jag faktiskt inte kan göra allt själv osv, för de gör ju såååå himla mycket faktiskt. Sen att jag får mer gjort på 10 min än de får på en timma kan de liksom inte förstå alls. Ps, jag helklippte en häst idag, samma kollega tog in 2 hästar och borsta dessa och släppte ut 1 (sin egna häst, vilket tar ca 20 min av nån anledning) under den tiden. Ds.

Det som är mest frustrerande är att cheferna inte ser allt som inte görs :banghead:
Och vid eventuella möten så sitter personen och talar om allt som den gör och då kan man gärna inte sitta och säga att personen ljuger för den gör det den ska någon gång ibland :crazy: dock alldeles för sällan :mad:
Gaaah :rage:

Det som är mest frustrerande är att cheferna inte ser allt som inte görs :banghead:
Och vid eventuella möten så sitter personen och talar om allt som den gör och då kan man gärna inte sitta och säga att personen ljuger för den gör det den ska någon gång ibland :crazy: dock alldeles för sällan :mad:
Gaaah :rage:
Nä för nån annan fixar det ju... Men jag vet precis hur du känner. Jag tror förvisso att min chef ser att jag gör i princip allt (som inte involverar ridning eller traktorer) men han bryr sig inte så mycket just iom att allt blir gjort.

Nä för nån annan fixar det ju... Men jag vet precis hur du känner. Jag tror förvisso att min chef ser att jag gör i princip allt (som inte involverar ridning eller traktorer) men han bryr sig inte så mycket just iom att allt blir gjort.
Och jag har så svårt att bara strunta i saker och lämna jobbet i kaos :crazy: men egentligen borde man väl göra det :(
För var och varannan morgon får jag börja dagen med att städa och plocka efter andra sen städar jag och plockar undan efter mig själv innan jag går hem

Och jag har så svårt att bara strunta i saker och lämna jobbet i kaos :crazy: men egentligen borde man väl göra det :(
För var och varannan morgon får jag börja dagen med att städa och plocka efter andra sen städar jag och plockar undan efter mig själv innan jag går hem
Nej det är skitsvårt, man har ju själv en viss standard man vill uppnå/uppehålla och iaf jag känner att om jag lämnar gården innan allt är gjort/ i hyfsat respektabelt skick så är det mitt fel. Trots att det inte är så..

Inget, men jag mår dåligt av det. Jag vill inte att chefen ska döma mig för det kaos han möter på morgonen. Jag VET att han inte dömer mig, men jag är ändå rädd för det.
Jag mår också dåligt av att lämna det ogjort
Men många verkar ju inte ha några som helst problem att bara blunda och gå hem
Hur lär man sig det :crazy:

Jag stör mig återigen på det pucko som återigen lagt ut en annons om en bil men som varken svarar i telefon eller ringer upp :banghead:
Och så stör jag mig på att jag fortfarande inte fått fatt i en bil men det är inget nytt under solen.

:rage::rage::rage::rage::rage::rage:
Orkar inte. Fan alltså. Om jag säger att hästarna inte ska ha sina tjocka täcken på sig, kan msn inte respektera det? Det ska vara 15 som lägst i natt! De kommer svettas om de har för mycket på sig, precis som de gjorde i morse eftersom de har noll hjärnceller och inte kan tänka själva. Jag skiter väl i om hennes häst har femton täcken på sig, "mina" ska inte må dåligt för att hon är frusen av sig. En av mina dröp av svett i morse.. och en annan ville inte äta för att han var så varm. Så ja, jag stör mig på min fruktansvärt idiotiska kollega igen.

Idag stör jag mig på:
- dålig korrekturläsning av barnböcker, jag hittar fel i nästan varannan bok vi läser här hemma. Stör mig på dålig korr i vanliga böcker också, men barnböcker tar ju typ fem minuter att läsa igenom...
- att texten till "Tåget går" tydligen (iaf i "Visor med Doreen") ändrats till "den som inga pengar har får följa med på färden". Det är ju helt ologiskt, ok att femtioöringar inte finns längre men ändra till någon annan summa då.

Stör mig på att jag tror jag e småkär i min chef. Hjälper ju inte direkt när man står och håller på med sina arbetsuppgifter och han slänger iväg leende åt ens håll när han ser en m.m.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 275
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka