Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är liksom allmänt frustrerad och irriterad över en situation. En situation som jag inte ens vet om den går att skylla på någon, fast jag ju så gärna skulle vilja hitta en "syndabock" :cautious:

Är även lite irriterad på telefonens tangentbord, som med jämna mellanrum får för sig att leva ett eget liv. Man kan t.o.m. ibland se hur en bokstav på helt andra sidan tangentbordet reagerar när man trycker någonstans :meh:

Om han var osäker på hur hans beröring skulle tas emot borde han dock ha låtit bli den.

Det var en klapp på axeln/överarmen istället för ett handslag och vi har träffats tidigare. Det var efter han gjort det som han reflekterade över hur det kunde tolkas eftersom de hade pratat med varandra om det under lunchen.

Bara det att han reflekterade över en sådan enkel grej. Det är en beröring jag kan göra själv på helt främmande folk t.ex om de står framför mig och jag ska ta mig fram så kan jag knacka till på axeln samtidigt som jag ber om ursäkt/om att få komma fram

@Petruska Vi pratade allmänt efteråt och jag blev glad över att han tänkte till över en sådan liten sak. Glad över att de pratar om det i positiva ordalag.

Jag stör mig på att min klipptid blev inställd med kort varsel IGEN! Hände samma sak förra gången, jag som precis försöker komma igång med att gå till frisören efter tio års uppehåll.. Nu måste jag hitta en ny salong igen och få en tid typ samma dag, för sen reser jag bort :banghead:

Det var en klapp på axeln/överarmen istället för ett handslag och vi har träffats tidigare. Det var efter han gjort det som han reflekterade över hur det kunde tolkas eftersom de hade pratat med varandra om det under lunchen.

Bara det att han reflekterade över en sådan enkel grej. Det är en beröring jag kan göra själv på helt främmande folk t.ex om de står framför mig och jag ska ta mig fram så kan jag knacka till på axeln samtidigt som jag ber om ursäkt/om att få komma fram

@Petruska Vi pratade allmänt efteråt och jag blev glad över att han tänkte till över en sådan liten sak. Glad över att de pratar om det i positiva ordalag.
Ja, en sån hälsning tror jag sitter hårt i ryggmärgen och är en som delas ut oberoende av kön så det var knappast ett genomtänkt beslut utan per automatik. Trevligt att det inte blev obekvämt efteråt utan att ni kunde prata om det. :)

Just nu stör jag mig på vissa kollegor på jobbet som sprider massa rykten om saker som inte är sanna, för de var inte med på jubileumsresan med jobbet. Misstänker att de kanske är avundsjuka.. :grin:

Stör mig på att medryttarhästen har ont i kroppen. Och jag har tyckt han känts så fin att rida nu på sistone men nu blir det ingen ridning på två veckor. :cry:

Har äntligen fått tag på en bil (:banana:) och var iväg och köpte en fm-sändare till den idag. Funkar den då? Ptja, om man gillar att lyssna på brus och inte kunna höra vad folk säger så absolut :meh:

På att bebis har lärt sig gnissla tänder :nailbiting:

På ”alla” som måste ställa frågan om vi ska skaffa ett till barn (till och med min mamma). Kan man få landa i ett första barn först? Han är bara 8 månader. Och inte minst, vi är ett samkönat par, kan inte folk förstå att det är inte att ”bara skaffa” ett barn till när man känner för det :meh:

På att ena dagen håller min värld på att gå under, nästa dag kommer mensen. Att jag aldrig lär mig sambandet förrän efteråt :banghead:

På att bebis har lärt sig gnissla tänder :nailbiting:

På ”alla” som måste ställa frågan om vi ska skaffa ett till barn (till och med min mamma). Kan man få landa i ett första barn först? Han är bara 8 månader. Och inte minst, vi är ett samkönat par, kan inte folk förstå att det är inte att ”bara skaffa” ett barn till när man känner för det :meh:

På att ena dagen håller min värld på att gå under, nästa dag kommer mensen. Att jag aldrig lär mig sambandet förrän efteråt :banghead:
Jag får fortfarande frågan ibland, trots att jag är ensamstående... :meh:

På att min förkylning bestämt sig för att bjuda på en liten käck bihåleinflammation. Tröstade mig med en chokladboll...

Jag kan inte förstå prat på Spotify? Man väljer Daily Mix och så pratar de??? Vem slösar bredband på att lyssna på prat?

Stör mig på att mitt brevlådepaket fortfarande inte kommit och får ingen ny träff när jag spårar. Senaste noteringen var den 17:e.

:banghead:

På det här:

jullllll_59f236b7ddf2b35579b23f39.jpg

Sluuuuuuuutaaa! Det är för tidigt! Det är oktober! Det har inte ens varit Halloween än! Vad har ni så förbannat bråttom för?! :arghh::arghh::arghh:

Till på köpet måste jag gå förbi eländet varje dag också, eftersom det ligger runt hörnet från jobbet. Vill inte! Jag älskar verkligen julen, men jag vill inte bli trött på den innan det ens hunnit bli december. :down:

Stör mig ofantligt mycket på den unge läkaren jag fick träffa i morse. Proverna visar på kraftig infektion i kroppen, halsen är svullen, röd och känns som ett gigantiskt öppet sår. Han vägrar ta en halssvabb för prov för ”jag ser inga vita prickar” - trots att jag förklarar att jag får halsfluss minst en gång om året UTAN vita prickar.
Lungorna rosslar och jag hostar upp blodigt slem. Förklarar att jag har astma och mkt lätt att få luftvägsinfektion, oftast i kombination med halsflussen. Vägrar ta prov här också.
Har hög feber sedan ett bra tag tillbaka, trots febernedsättande.

Utlåtande: ”Ja du har ju uppenbarligen en kraftig infektion i kroppen, ev halsfluss och/eller luftvägsinfektion. Ev begynnande lunginflammation. Men jag skriver inte ut någon antibiotika idag, du får åka in till akuten under helgen om det håller i sig då får dom isåfall skriva ut.” :banghead: :rage:

Jo för AKUTEN känns ju som rätt ställe att belasta med det här?! :banghead: (+ hur orkar man sitta på akuten i typ 7h med 39graders feber, andtäppta och allmänt sjukdomskänsla som hindrar allt utom tyo sängläge?)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 286
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 962
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka