Jag stör mig på precis allt runt denna jäkla balkonginglasning!
Vi fick reda på att inglasningar görs på våren så det är klart lagom till sommaren.
Det ...händer inget. Ingen info alls. Ringer hyresvärden och de säger ”vet inte”. Till slut säger de att förra batchen drog ut på tiden men det ska fixas under sommaren.
Sommaren kommer. Det händer inget. Igen. I augusti kommer plötsligt en man helt oanmält och ska mäta balkongen. Jaha, okej, fine. Han berättar att vi inte behöver göra något med golvplattorna för ”de sågar vi ju till på en pisskvart”. De är strax klara med annat och ska komma och fixa ”i månadsskiftet”.
Det händer fortfarande inget! Ringer och får höra att det ska göras i oktober. Ringer första november och får ett datum! Hallelujah! 6:e november ska de dyka upp! På eftermiddagen den 6:e ringer de och berättar att lastbilen med alla prylar står trasig i Tyskland. Ombokas till 13:e. Notera nu att det är krav på att man är hemma!
Inget händer den 13:e. Ser ni temat? Ringer och frågar och de säger ”vi har börjat på eran gata nu, vi ringer imorrn för bokning av tid”. Så i tisdags ringer de och säger att det hela ska göras från ”halv åtta-åtta” på onsdagen. De dyker upp 7:20.
Det första de gör är att utbrista ”de där golvplattorna skulle ni ju ha tagit bort!” Nehedu! De bröt upp dem och mumlade nåt så jag vet inte alls om de kommer kapa dem som de sagt eller om vi får fixa det själva sen.
Sen borrar de i betongen, kapar metall och lever om på alla möjliga vis fram till klockan 16. De måste ofta gå fram och tillbaka genom hela lägenheten och en av dem röker så att allt luktar skunk.
Värsta var ändå en som lånade toan och inte torkade bort kissdroppen som hamnade på ringen.
Och de är inte ens klara! De ska komma ”nån gång” idag med några ”plåtar” som de inte vet när de får. Blir det ens idag? Vem vet! De har inte städat heller, för det skulle de göra idag.
Och vet ni... det blir faktiskt inte ens speciellt snyggt.