Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att vi har så sunkiga och omoderna saker på jobbet att jag ledsnar och köper egna redskap... Nog för att jag inte tycker att man ska behöva slänga prylar som fungerar men när ex klippmaskinen lagats typ femhundra gånger det senaste året så tycker jag det finns fog för en ny.

Jag är verkligen sjukt trött på alla som inte fattar vidden och viktigheten av #meetoo - både de som kommer med det vanliga inteallamän-dravlet och de som kommer med varför-sa-du-inte-ifrån till mänärfaktisktocksådrabbade och nivillbarahauppmärksamhet. Alltid så ska det daltas med män, stackars dessa uthängda krakar - de får sina l iv förstörda yadafuckingyada - duh de har fan satt sig i båten helt själva när de valde att begå sitt övergrepp. Och dessutom det är bara en liten sketen promille som är uthängda

FYFAN för alla dom jävla jönsarna. Hur dum i huvudet får man bli liksom?

Det går inte att logga in på Spotify. :(Loggar in med Facebook och det har funkat fint hittills men nu är det bara stopp och när man en gång valt att logga in med Facebook så går det inte att logga in utan. :arghh: Iofs spelar det ingen roll eftersom jag glömt Spotify-lösenordet. :banghead:

Den nya appen till jobbet. Skönt att slippa papper, men nu är det andra gången ett jobb försvinner ut i etern för mig.. Är så där sugen på att göra om allt, åka ett par mil för att ta bilder och registrera om alltihop. Okej, jag har tid det erkänner jag, men har jag lust? Nej, det har jag inte.

Jag stör mig något enormt att ena vintertäcket jag köpt är slutsålt och de har inget annat att erbjuda! :arghh: Betalt och klart, men när jag aldrig fick något besked om leverans så ringde jag och fick då veta att ett av två inte finns och att de inte hunnit skicka det andra så då avbeställde jag även det. :mad:

Vid nästäppa kan det vara ok att tugga med öppen mun. Annars är det ju vansinnigt trevligt att hålla kakhålet stängt när lunchen ska deformeras. Fattar inte hur folk inte kan inse hur jävla äckligt det låter när det tuggas, smaskas, knastras och bara blöööörpar ur munnen på dem?! Ge mig hörselskydd någon :arghh:

Vid nästäppa kan det vara ok att tugga med öppen mun. Annars är det ju vansinnigt trevligt att hålla kakhålet stängt när lunchen ska deformeras. Fattar inte hur folk inte kan inse hur jävla äckligt det låter när det tuggas, smaskas, knastras och bara blöööörpar ur munnen på dem?! Ge mig hörselskydd någon :arghh:
Nä för dom smaskar minsann inte :rage:

Typ så.

Det är som vårt sälj säger - de som tjafsar om förskottsfakturor är också de som har problem med att betala. Jag kollade just och de har varit sena med de tre senaste fakturorna - eftersom de slapp förskottsfakturor en stund.
Min kompis hantverkaren säger att de kunder som kommer in i päls och har ringar som motsvarar en ny Volvo på fingrarna är de som är sämst på att betala sina fakturor......

Nu är jag irriterad, eller kanske mer stressad, över att det är ett arbetsmoment (på jobbet) som jag borde få gjort, men om och när jag ska få gjort det beror på om och när andra människor gör sina saker.
Saker jag själv inte kan påverka, eller ens få något klart besked om då det råder någon slags allmän virrighet här nu :cautious:

Jag irriterar mig på den läkare som min elev kom till efter att hennes fot blivit överkörd av en bil.

Hon hade ont och foten var blå och gick inget vidare att gå på. Vårdcentralsläkaren frågade om foten från andra sidan skrivbordet och sa -vad vill du att jag ska göra?
-titta på foten.
-Jag kan inte göra något åt den. Gå till sjuksystern så får du en linda.

Sjuksköterskan räckte över en linda och sa -det kan du fixa själv.

Alltså ingen palpation eller undersökning. Inte ens tittat. Hur kunde han avgöra om det var en stukning, en fraktur eller inget alls?

Misstänker att om det varit en helsvensk person hade denne åtminstone fått visa foten. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
411
· Visningar
9 273
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 956
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka