Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska faktiskt lägga mig inte för jag är trött utan för att kroppen har åsikter så får bli att ställa in sängen, värma vetekudden och hoppas på lite underverk fast jag skulle nog kunna kalla det undervärk (minusont) Inte felstavat utan dålig humor bara eller något.
:yuck:

Vill kissen ha nya leksaker :D
Tveksamt men jag tycker gott hon kan testa, skulle nog bli föga imponerad men jag skulle nog ha kul åt hennes nosrynkande iaf. :rofl:
Idag har hon dock ätit fläskfärs, lammkött och nu finns det rå kyckling i maten ( vi pratar smulor utöver ord. måltider så inget som rubbar balans på något vis.)

Har försökt sova sen typ 23.30. Vid 2 tog jag två sömntabletter men dom har inte gjort sitt jobb. Försökt lyssna på musik, 2 skivor hat spelats och fortfarande ingen sömn.

Ska precis åka till stallet för morgonjour. Och gårdagens halsont har slagit ut till en härlig förkylning så jag är inte på topp kan man säga.

Vaken, seg och förkyld. Kunde inte ligga kvar i sängen för det kändes som att hela huvudet täpptes igen, så nu är jag uppe och smyger för att inte väcka sambon (som kom hem nån gång sent inatt).
En jäkla timme tills nyhetsmorgon börjar är det också. Hur många renar hinner jag rita innan dess? ;)

Vaknade vid halv sju, alltså ca 50 minuter sen. Är glad att jag lyckades somna utan theralen i natt så kanske slipper vara seg idag :up:
Ligger och lyssnar på tystnaden, dvs en tickande klocka och ett surrande kylskåp. Vet inte om jag ska lyssna på musik, se tv eller göra ingenting.

Nyser, nyser och nyser.
Och rinnande näsa.
Så har drukigt en massa te idag redan, över en liter.
Ska ut nu och fodra och ta ut. Sen mocka några boxar och förbereda påsar. Sen efter det tänke jag vara hyfsat ledig. Bäst att hinna med allt nu innan alla kommer, känner mig osocial och trött efter snörvlig natt.

Uppe med tuppen och sitter väl mest och väntar på att affärerna ska öppna..... Veckohandling - och de öppnar kl 8 - men sedan vill jag ha ett vin eller något bubbligt med mig hem också. Och de öppnar ju inte förrän kl 10....

Sedan tänkte jag ta med mig hunden och besöka mina föräldrar. De blev ju "hundlösa" för någon månad sedan ungefär, och det känns väldigt tomt i huset utan vovve.... :( Så min får åka dit och skämmas bort i stället. Det uppskattar han :D !

Och så tänkte jag försöka mig på att karva min pumpa idag - har alltid velat ge mig på en med Tingeling (Tinkerbell), så det ska jag nog testa i år!

Sist men inte minst: Ikväll börjar Så Mycket Bättre :banana: !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 769
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 145
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka