Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina två favoritförare kom in på jobbet och höll mig sällskap de sista timmarna. De hade med sig kebabtallrik :d så jag greppade en gaffel och tog för mig :D.
Det blev inte sämre av att kvinnan som städar tågen knackade på och gav mig kakor till efterrätt.
Det är kollegorna runt mig som gör mitt jobb till världens bästa jobb :love:!

Nu är jag äntligen hemma och ska krypa ner i soffan med katter och popcorn o titta på ett avsnitt av House innan det blir sängen.

Mina två favoritförare kom in på jobbet och höll mig sällskap de sista timmarna. De hade med sig kebabtallrik :d så jag greppade en gaffel och tog för mig :D.
Det blev inte sämre av att kvinnan som städar tågen knackade på och gav mig kakor till efterrätt.
Det är kollegorna runt mig som gör mitt jobb till världens bästa jobb :love:!

Nu är jag äntligen hemma och ska krypa ner i soffan med katter och popcorn o titta på ett avsnitt av House innan det blir sängen.

House ? Går den som serie fortfarande??
Trodde jag hade alla avsnitt :crazy:

Jag sitter har pa morgonen och utanfor fonstret kommer min nya van, Stig-Helmer och tittar in. Han (tror jag) satter sig pa en kvist i tradet och stirrar in pa mig ... men jag ar alltid lite for langsam och hinner inte fanga honom dar.

Det har ar Anna's Hummingbirds, eller Colibri, och de overvintrar har i Pacific North West. Alla andra Hummingbirds migrerar soderut, de flesta till Mexico, men en del stannar i Californien eller Arizona pa vagen.
De ar verkligen mycket fargrika, en iridescent (metallic regnbagsskimrande) typ av farger i, mest gront och rott, som bara syns nar de ar i direkt solljus. Annars ser de ganska gra ut, som pa de har bilderna.

DSC_3653_zpstxrhpdgn.jpg

DSC_3651_zpscbn5bxkb.jpg

DSC_3649_zpscnognu0y.jpg

Sedan satter han sig ibland pa den kvisten i mitten och kontemplerar livet innan han flyger vidare ... och jag inser att jag maste satta upp en tripod for att hinna fanga honom dar.

DSC_3657_zpshdwzffux.jpg
Vad matar ni med??

Vad matar ni med??

En socker losning. Det finns massor av "special" medel att mata med, men alla experter havdar att vanlig sockerlosning ar det basta for de sma liven med. 4 delar vatten en del socker ar tydligen en perfect "nectar" for dem.
Jag har feeders aret om, men pa sommaren valjer de blommorna fore feedern,:heart I alla fall om blommorna ar ratt sort och tillrackligt nara.
Da det ser ut som om jag bara har en, eller mojligen tva som ater har just nu far jag byta i "feedern" med jamna mellanrum sa det inte blir daligt, eller myrorna kommer in i den.

En socker losning. Det finns massor av "special" medel att mata med, men alla experter havdar att vanlig sockerlosning ar det basta for de sma liven med. 4 delar vatten en del socker ar tydligen en perfect "nectar" for dem.
Jag har feeders aret om, men pa sommaren valjer de blommorna fore feedern,:heart I alla fall om blommorna ar ratt sort och tillrackligt nara.
Da det ser ut som om jag bara har en, eller mojligen tva som ater har just nu far jag byta i "feedern" med jamna mellanrum sa det inte blir daligt, eller myrorna kommer in i den.
Vilken lyx att få se så fina fåglar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 769
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 145
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka