Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp! Eftersom jag har säkerhetstjänst har de förhandlat ner nattvilan för oss till åtta timmar. På den tiden ska vi också köra 3-12 mil enkel resa. Känns inte helt smart men det är bara att ta.
Alltså är inte det lite feltänkt :confused: O_o

Har man säkerhetstjänst så borde man ju vara utvilad och inte trött. Hos oss har dom förhandlat upp det till att alltid vara 11 h (förut kunde det vid vissa omständigheter sänkas till 9h 3 ggr i veckan).
Argumentet var just bl.a. att eftersom vi har säkerhetstjänst så får vi inte vara trötta.

Jag sitter har pa morgonen och utanfor fonstret kommer min nya van, Stig-Helmer och tittar in. Han (tror jag) satter sig pa en kvist i tradet och stirrar in pa mig ... men jag ar alltid lite for langsam och hinner inte fanga honom dar.

Det har ar Anna's Hummingbirds, eller Colibri, och de overvintrar har i Pacific North West. Alla andra Hummingbirds migrerar soderut, de flesta till Mexico, men en del stannar i Californien eller Arizona pa vagen.
De ar verkligen mycket fargrika, en iridescent (metallic regnbagsskimrande) typ av farger i, mest gront och rott, som bara syns nar de ar i direkt solljus. Annars ser de ganska gra ut, som pa de har bilderna.

DSC_3653_zpstxrhpdgn.jpg

DSC_3651_zpscbn5bxkb.jpg

DSC_3649_zpscnognu0y.jpg

Sedan satter han sig ibland pa den kvisten i mitten och kontemplerar livet innan han flyger vidare ... och jag inser att jag maste satta upp en tripod for att hinna fanga honom dar.

DSC_3657_zpshdwzffux.jpg

Alltså är inte det lite feltänkt :confused: O_o

Har man säkerhetstjänst så borde man ju vara utvilad och inte trött. Hos oss har dom förhandlat upp det till att alltid vara 11 h (förut kunde det vid vissa omständigheter sänkas till 9h 3 ggr i veckan).
Argumentet var just bl.a. att eftersom vi har säkerhetstjänst så får vi inte vara trötta.

Det är det absolut. Mellan vissa pass är jag glad om jag får 3-4 timmars sömn.

Alltså @cili Du är så himla duktig! Önskar att jag var lika duktig på pyssel.
Tack! Jag skriver bara ut namn, stjärnor och hästsiluett i en skärskrivare, och klistrar dom på kulor. Det är nästan pinsamt enkelt ;) . Det svårare blir när man vill ha designer som inte bara är för privat bruk, då måste man tänka på copyright (därav att jag ritar massor med djur själv nu, för att kunna använda precis som jag vill framöver)

Tack! Jag skriver bara ut namn, stjärnor och hästsiluett i en skärskrivare, och klistrar dom på kulor. Det är nästan pinsamt enkelt ;) . Det svårare blir när man vill ha designer som inte bara är för privat bruk, då måste man tänka på copyright (därav att jag ritar massor med djur själv nu, för att kunna använda precis som jag vill framöver)
Men ändåååå, jättefint! Ska själv försöka mig på att vara lite pysslig sedan när jag ska göra i ordning den blivande marsvinsburen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 769
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 154
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 463
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka