Vi som ansökt 2020

Sigvard

Trådstartare
Rekordmånga har sökt in till utbildningar i höst. Ni som har sökt, vad har ni sökt?

Jag har själv sökt en 50% kurs på folkhögskola, endast av eget intresse :D Har aldrig läst på folkhögskola, så det ska bli intressant. Hoppas verkligen att jag kommer in :)
 
Jag läser bara 25% på distans samtidigt som jag jobbar, sånt som jag har nytta av i jobbet. Till våren har jag sökt Digital bildbehandling och en kurs till som var nåt med skrivande. Hoppas att jag kommer in på mitt förstaval.
 
Menar du inte till våren? 🤔 Hösten är ju snart förbi.

Jag sökte och kom in på följande:
Masterutbildning i socialt arbete, 50%. Fristående kurser så jag söker varje kurs för sig.
Småskalig ekologisk odling, 50%. Ett-årig utbildning genom folkhögskola.

Till våren har jag sökt fler masterkurser och fortsätter med odlingskursen.
 
Menar du inte till våren? 🤔 Hösten är ju snart förbi.

Jag sökte och kom in på följande:
Masterutbildning i socialt arbete, 50%. Fristående kurser så jag söker varje kurs för sig.
Småskalig ekologisk odling, 50%. Ett-årig utbildning genom folkhögskola.

Till våren har jag sökt fler masterkurser och fortsätter med odlingskursen.
Spännande med odlingen! Vad ingår där?
 
Spännande med odlingen! Vad ingår där?

Oj, massor! Växtföljd, gödsel, ekonomi, förädling, maskinkunskap, jordförbättring, permakultur och mikroorganismer och så vidare. :) Dvs allt som behövs för att starta upp eget inom odling. Flera går den också för att öka deras kunskap inom odling och självhushållning.
 
Menar du inte till våren? 🤔 Hösten är ju snart förbi.

Jag sökte och kom in på följande:
Masterutbildning i socialt arbete, 50%. Fristående kurser så jag söker varje kurs för sig.
Småskalig ekologisk odling, 50%. Ett-årig utbildning genom folkhögskola.

Till våren har jag sökt fler masterkurser och fortsätter med odlingskursen.
Odlingskursen har jag sneglat på. Lär väl inte bli nåt närmaste tiden, om ens någonsin, men du får recensera om du kommer in :).
 
Det är ju nu i höst, som ansökan till VT görs. 🙂

Ja, förlåt, månne är det syftningsfel någonstans. Årtalet är ju 2020 i rubriken och i inlägget står det "...till utbildningar i höst". Jag tolkade det som höstens utbildningar alltså, inte vårens.
 
Odlingskursen har jag sneglat på. Lär väl inte bli nåt närmaste tiden, om ens någonsin, men du får recensera om du kommer in :).

Ja, alltså förlåt, jag missförstod nog TS. Jag pluggar alltså det, nu. Tror inte ens anmälan för den kursen för 2021 har öppnat än. :)
 
Metod-kurs och c-uppsats inom socionomprogrammet och sedan blir det troligen våld i nära relation och salutogenes (dvs 45hp totalt).
 
Är den bra än så länge?

Ja! Vi har bara hunnit ses en gång (vi ses en helhelg nästan varje månad, resten distans). Mycket litteratur att läsa för en halvfartkurs, men innehållet ser verkligen lovande ut.
 
Har sökt lite enstaka kurser på distans att kunna ha vid sidan om heltidsarbete mest för att utöka CVet.
Salig blandning i urvalet:
  1. Grafiska verktyg
  2. Att utveckla organisationer och ledarskap
  3. Trendspaning i teori och praktik
  4. Hästens utfodring
  5. Grunderna i AI (minikurs på 2hp om jag minns rätt)
  6. Corporate Social Responsibility, CSR
Sen får jag se vad jag kommer in på och väljer. Är lite mer att det inte står och faller med att jag kommer in på någon eller att jag bryter samman om jag inte skulle hinna med och bli underkänd.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
752
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 217
Senast: manda
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp