Vi som bär i sjal och sele 2

@Jordgubblime @Madick
Tack för svaren! Vi har testat en kort stund, han var skeptisk men ganska nöjd när han väl var uppe väldigt svårt att få vettig höjd på bebis dock, jämföet med att bära på mage tycker jag! Bara att träna antar jag...
Sele på rygg är svårt att få bra höjd, blir inte alls som med sjal där du verkligen kan ha bebis uppe vid axlarna. Om du inte har en onbuhimo då :)
Jag tyckte det var störigt när jag började bära med selen på rygg efter att bara ha sjalat på rygg. Men nu har jag vant mig :)
 
Vad är svalast då? Eller minst varm kanske är mer rimligt :p.
Ull andas och många tycker det är svalt, men inte alla. Annars är linne-, hampa-, silkeinslag något som brukar göra att tyget andas och känns svalare.
Jag har en ganska tjock sjal med silke som jag tycker fungerar även i varmare väder. Har även haft en sjal med rätt högt hampainslag på semester som var sval och skön även i sommarvärmen:)
 
Favoriten i sommarvärmen. Bomull/vildsilke/lin. Både sval, stark och mjuk. 923E3B58-63B9-4CF7-9C30-EBA069D0CA3F.jpeg
 
När termometern sjunkit till 20 grader lagom tills man bestämmer sig för att ta med bebis och förlänga hundens kvällsrunda :heart

Bättre kan det väl alltid bli men jag tycker det går över förväntan med vävd de få gånger vi hunnit testa.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180719_223506663_LL.jpg
    IMG_20180719_223506663_LL.jpg
    251,5 KB · Visningar: 35
Vi har en härlig woven wings här på semester, gick kvällsrunda med hunden igår efter att jag jobbat några timmar. Mys!

(Älskar för övrigt att det är så lätt att lägga in bilder nu :love:)
 

Bifogade filer

  • DSC_1349.JPG
    DSC_1349.JPG
    129,5 KB · Visningar: 33
I helgen blev det premiär för promenad med lillen på rygg! Han tyckte det var himla spännande, och verkade nöjd med det han såg, trots att han inte kom upp så högt. Somna på rygg gick dock inte! Sambon fick snurra runt till mage när han blev trött, lite lättare att peta in nappen då :D
20180722_163320.jpg

Nu ska bara jag lära mig sela upp på rygg också...
 
I helgen blev det premiär för promenad med lillen på rygg! Han tyckte det var himla spännande, och verkade nöjd med det han såg, trots att han inte kom upp så högt. Somna på rygg gick dock inte! Sambon fick snurra runt till mage när han blev trött, lite lättare att peta in nappen då :D
Visa bifogad fil 17525

Nu ska bara jag lära mig sela upp på rygg också...
Det är superskönt att bära på rygg tycker, jag speciellt när de börjar bli lite tyngre :)
Googla ”Walk like an egyptian”, får kanske lägga till babycarrier också, vet att det finns någon som visar på svenska också? Kanske Skövde sjalotek?
Lite meckigt i början (innan huvudet fattar vilken arm som ska var:D för mig hjälpte det att sluta tänka och känna vad som verkade logiskt) men sen är det supersmidigt att få upp bebis på ryggen så tycker jag. Framförallt fungerar det smidigt både upp och ner även när en är ensam:up:
 
Det är superskönt att bära på rygg tycker, jag speciellt när de börjar bli lite tyngre :)
Googla ”Walk like an egyptian”, får kanske lägga till babycarrier också, vet att det finns någon som visar på svenska också? Kanske Skövde sjalotek?
Lite meckigt i början (innan huvudet fattar vilken arm som ska var:D för mig hjälpte det att sluta tänka och känna vad som verkade logiskt) men sen är det supersmidigt att få upp bebis på ryggen så tycker jag. Framförallt fungerar det smidigt både upp och ner även när en är ensam:up:
Tack för tipset, ska kika och träna!
 
Någon som testat ergobaby 360 och babybjörn one? Vilken är bäst? :)
Jag har bara provat ergobaby 360 (hyrde en i en vecka innan vi köpte ergobaby adapt, som jag tycker är snarlik utöver att det inte går att bära framåt) men den gillade jag mycket. Bekväm och enkel, kände öht inte att jag har runt på ca 5 kg, som bebis vägde då. Med ergobaby adapt som vi har nu går det också finfint med bebis på ca 9 kg. Vänner som har olika babybjörn kan inte alls bära länge utan att få ont, men jag kan egentligen inte uttala mig iom att jag inte provat.

Babybjörn räknas ju inte heller som ergonomiska bärdon, det skulle iallafall jag ta med i beräkningen :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 980
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 983
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp