Vi som gillar hattar!

Åhh, en tråd för mig :) älskar hattar även om jag inte har så många (än :sneaky:)
Återkommer i veckan med bilder, hinner inte idag.
 
Jag håller på att spara ut mitt hår till lite längre. Det gör att jag kommer att kunna ha hatt (mer än de stråvarianter jag har ute i trädgården om sommaren)

Jag har alltid älskat hatt men alla år med kort hår har omöjliggjort det. Det går inte att ha "stort hår" och hatt. Det blir hattfrisyr efteråt och man kan inte ha hatt inomhus i jobbet. Hattfrisyr är ungefär som ridhjälmsfrisyr. :D

Är extremt svag för män i hatt också.....

Mer hatt åt folket!
 
Jag avgudar alla som bär och bär upp sin hatt :love: både män och kvinnor!
Min farmor hade alltid basker :love:. Tyvärr så kan jag inte få på mig en basker utan att det ser ut som om jag lagt en pannkaka på huvudet O_o trots farmors eviga försök att lära mig snittsen... jag är obildbar :meh:. Min lillasyster däremot fattade direkt och är dö-snygg i basker :arghh:.

Men även jag måste motvilligt ansluta mig till denna tråd då jag bara älskar att se andra i huvudbonad :love: och så ska jag erkänna att jag har ett 10-tal hattar som jag inte ser klok ut i :crazy:.
Så oftast blir det keps... :o:D.
 
Min bussige fotograf fixade bilder idag, hattbetonade ;)

ravhatt1.jpg

ravhatt4.jpg
 
Åh hattar :love:!
Vi har flyttat in i sambons farmors gamla hus som inte var tömt på grejer. Där hittade vi några hattar! En lila liten söt sak i ull. Och dessutom en pälsmössa/hatt, helt fantastisk! Och jag vill så gärna använda dessa hattar, men vad har man för jacka/kappa till egentligen? Känns liksom inte så passande med typ en skidjacka :D. Vad har ni till?
 
Åh hattar :love:!
Vi har flyttat in i sambons farmors gamla hus som inte var tömt på grejer. Där hittade vi några hattar! En lila liten söt sak i ull. Och dessutom en pälsmössa/hatt, helt fantastisk! Och jag vill så gärna använda dessa hattar, men vad har man för jacka/kappa till egentligen? Känns liksom inte så passande med typ en skidjacka :D. Vad har ni till?
Ja jag tycker inte skidjacka eller täckjacka passar. Då mer kappa i någon variant.
 
Halvt OT men ändå...
Ni som är bra på det här med hattar, vad gör man för fräsiga frisyrer av ett långt rakt hår när man ska bära hatt? En frisyr som är snygg även om man vill ta av sig hatten?! Finns det ens :confused:
Jag skulle behöva gå en kurs i håruppsättningar till olika huvudbonader... :o
 
Halvt OT men ändå...
Ni som är bra på det här med hattar, vad gör man för fräsiga frisyrer av ett långt rakt hår när man ska bära hatt? En frisyr som är snygg även om man vill ta av sig hatten?! Finns det ens :confused:
Jag skulle behöva gå en kurs i håruppsättningar till olika huvudbonader... :o
Åh bra fråga. Jag undrar också.,
Blir ju platt i håret under huvudbonaden...
 
Jag har oftast fläta eller knut
Har du en låg knut då?
Jag måste sätta knutar ganska högt på huvudet för att den inte ska glida upp :crazy: hur gör du?
På -80-talet köpte jag en slags korg som jag satte över knuten och stack en pinne igenom för att hålla fast den. Men den är sedan länge död och begraven - frid vare med den :cry:. Jag har inte sett något liknande sen dess...
 
Har du en låg knut då?
Jag måste sätta knutar ganska högt på huvudet för att den inte ska glida upp :crazy: hur gör du?
På -80-talet köpte jag en slags korg som jag satte över knuten och stack en pinne igenom för att hålla fast den. Men den är sedan länge död och begraven - frid vare med den :cry:. Jag har inte sett något liknande sen dess...
Jag tycker du är jättefin i din hatt. :up:
 
Har du en låg knut då?
Jag måste sätta knutar ganska högt på huvudet för att den inte ska glida upp :crazy: hur gör du?
På -80-talet köpte jag en slags korg som jag satte över knuten och stack en pinne igenom för att hålla fast den. Men den är sedan länge död och begraven - frid vare med den :cry:. Jag har inte sett något liknande sen dess...
Beror på hatten, brukar inte ha några problem att få knuten att sitta. Sätter upp i hästsvans med gummisnodd (för hår så klart) och vrider knuten runt den, kör några hårnålar genom snodden så brukar det sitta.
 
Har du en låg knut då?
Jag måste sätta knutar ganska högt på huvudet för att den inte ska glida upp :crazy: hur gör du?
På -80-talet köpte jag en slags korg som jag satte över knuten och stack en pinne igenom för att hålla fast den. Men den är sedan länge död och begraven - frid vare med den :cry:. Jag har inte sett något liknande sen dess...
Hatten matchar näbben bra. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 227
Senast: Bulldoozer
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp