Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ja det finns två sängar i varje rum, en till kvinnan och en till partnern. Kanske skulle hyrt ut den dyrt när det var fotbollsmatch på friends ;) . Misstänker dock att det är strikt djurförbud på hela avdelningen :p

Lika stackars lilla gumman om dig med andra ord, vilka hemska män vi har som inte släpper djur och ekonomi vind för våg :eek:
Är det ens lagligt,att sjukhus får agera hotell? Är det gratis om han sitter i en stol ?

Får åka och städa lite .Idag blir det gasmask då jag ska städa ur i källaren och det är massvis med skit efter råttor och dom har tuggat sönder det mesta .Har haft sorkfeber en gång och vill inte ha det en gång till eller man kanske blir emun efter haft det en gång men jag törs inte chansa

Ibland blir jag irriterad på normen här. Personalen här frågar ganska ofta "Var har du din man?" och sen "Varför är han inte här?" :meh:.

Nr 1. Varför förutsätta att jag har en man i mitt liv? Jag skulle lika gärna kunna vara helt ensamstående, leva med en kvinna eller vad som helst. Det hade möjligen varit mer okej om dom frågat var pappan är, eftersom det ju på något vis måste finnas en sån inblandad även om man inte är i en relation med denne (fast då hade jag mest fått lust att påstå att jag beställt inseminationspaket från Danmark :angel:).

Nr 2. Hur GÖR alla respektive som kan vara här dygnet runt?! Det verkar knappt vara någon annan som är här ensam om dagarna. Har dom inga jobb att gå till? Och varför verkar personalen nästan förutsätta att partnern ska ta ledigt och sova över här varje natt (för 250 kr natten, inkl frukost och kvällsfika )? Jag kan liksom förstå om det är akutläge (då skulle min sambo också ta ledigt för att vara med), men när man som jag bara sitter och fördriver tid? Då är det väl vettigare att han säkrar sin inkomst, håller katterna sällskap och behåller någon form av normalt liv? Illa nog att jag sitter här och har skittråkigt liksom. Men dom tittar på mig med en blick/säger ord med en ton av "stackars lilla gumman" när jag förklarar hur vi resonerar. En föreslog till och med att jag kunde ta hit en kompis som kunde sova över här med mig (till vilken nytta då?).
Är det jag som är den konstiga?! :nailbiting:
Du är jättekonstig som vill sova när du lyckas utan att någon ska hålla dig vaken och igång. ;)
Du är ju inte bortglömd och övergiven, samtidigt gulligt av dom men frågan är som du säger hur folk får ihop det eller tar en fet smäll sen och ringer Lyxfällan eller?

Du är jättekonstig som vill sova när du lyckas utan att någon ska hålla dig vaken och igång. ;)
Du är ju inte bortglömd och övergiven, samtidigt gulligt av dom men frågan är som du säger hur folk får ihop det eller tar en fet smäll sen och ringer Lyxfällan eller?

Eller så har de en buffert? Det har ju trots allt de allra flesta.

Om du tvättar min, så tvättar jag din.... ;)

Någon, förresten, som har ett bra förslag på tvättkorgar/smutstvättförvaring i litet utrymme??? Vi har vår tvättmaskin "inknölad" i en fd garderob. Jag vill ha förvaring som står ovanpå tvättmaskinen, men som då får plats mellan tvättmaskinen och en hylla ovanför. Max ca 72 cm högt. Skulle vilja ha en förvaring för vitt och en för kulört. Förslag :) ?!

Tillägg: Jag vill helst slippa se smutstvätten, som jag gör nu.....
Ikeas plastlådor med öppning framåt kanske? Påminn mig senare så ska jag ta fram en bild. :D

Vad fan @cili vet inte BM på det där stället om att det finns andra kärl än dom i händer och armveck att sätta en PVK i?

Nötter!

På mig får dom alltid sätta i underarmen pga att dom andra kärlen spricker och dessutom använda sig av en kateter för barn för annars krampar mina kärl och jag vill avlida.

Är det ens lagligt,att sjukhus får agera hotell? Är det gratis om han sitter i en stol ?
Ingen aning, men man får fylla i namn och personnummer på den som stannar över natten.

Jadu, jag undrar mest vad man säger till chefen? Att man lyckas få en kortare tid beviljad är ju inget konstigt, men längre när allt verkar lugnt?

Eller så har de en buffert? Det har ju trots allt de allra flesta.
Men i mitt fall kan det handla om fram till mitten av februari, det är en väldigt stor buffert som går åt i så fall.

Vad fan @cili vet inte BM på det där stället om att det finns andra kärl än dom i händer och armveck att sätta en PVK i?

Nötter!

På mig får dom alltid sätta i underarmen pga att dom andra kärlen spricker och dessutom använda sig av en kateter för barn för annars krampar mina kärl och jag vill avlida.
Dom har sneglat lite kring handlederna, men inte satt någon där. Hade varit underbart att slippa ha den i en led! Nu har jag tydligen minsta storleken (blå) i handen. Har räknat ut att dom kommer byta ca fyra gånger till innan jag får komma till Västerås (där jag kan ta upp diskussionen om nödvändigheten igen), så dom lär snart behöva nya platser att ta hål på

Ligger och läser och surfar i sängen sedan straxt innan kl 07. Funderar på att smyga upp och se hur vädret är. Är snön borta? Ishalka? Det var snöblandat blask som började frysa igårkväll
Svaret var ishalka :mad: en rejäl sladd sedan var det ok. På vägen hem hade solen tinat upp allt.

Ikeas plastlådor med öppning framåt kanske? Påminn mig senare så ska jag ta fram en bild. :D
@bettysmatte
Såna här menar jag:
0190586_PE344029_S3.JPG

De finns i olika höjder så de kanske kan fungera?

Vårt helgfrämmande har just åkt hem till fastlandet igen. Både skönt och otroligt tråkigt. Saknar att bo nära familjen.. :(

Förutom stryka och putsa fönster,finns det något tråkigare än att såga ved? Såga,mata,såga,mata,stapla o så börja om igen.
Men det blev mer plats på magasingolvet och jag har en redig hög staplad i kuvösen så jag slipper gå så längt.
Men av ren o skär leda o lathet ringer jag nog Vadsbo ved o ber dom dumpa en last färdig sågad i en av mina vedhäckar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 570
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 549
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka