Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag hade räknat med att du skulle handla efter jobbet och därför tänkt att jag har några timmar på mig.
Jag försvarar absolut inte dina sk vänner, de verkar inte vara något att ha, men jag vill vidga din synvinkel lite.

Jag skickade första meddelandet i tisdags, de borde haft tid för ett svar..

Fick svar från den ena att hon var bortrest i helgen, så jag frågade om nästa helg istället. Det gick av bara farten, egentligen borde jag förstått hinten.

@sthu Jag läste en klok sak för ett tag sen, att livet är som en bok med olika kapitel... De där vännerna tillhörde tidigare kapitel, men nu är det dags för ett nytt kapitel.

Det är svårt att släppa gamla vänner, men ibland måste man inse att man kommit ifrån varandra. Jag har tagit bort flera gamla vänner från fb/ur mitt liv och det suger, men hellre det än att gå runt och hoppas.

------------------

För att tala om vad jag sysslar med nu så bakar jag grahamsbröd =)

//r

@strawberrysylt Ja, jag vet ju att det är så. Men med tanke på att jag inte har några andra vänner att fylla tomrummet med är det svårt att plocka bort ens en dålig vän..
Frågar en sista gång om de vill hitta på något och får jag ett nej eller inget svar alls så vet jag att åtminstone de har klippt banden med mig.

Får väl få tummen ur och åka och hämta mina gummimattor och min avfuktare som ligger kvar hos den ena. Så kan jag verkligen släppa det sen.

Tror jag följer ditt exempel och ger mig ut på brödbak.

Hittills ligger jag bra till i min plan för dagen. Lämnat barnet i skolan och katten till veterinären, fixat stallet och ridit ut, tagit barnet till tandläkaren och sen tillbaka till skolan samt hängt upp tvätten.
Nu ska jag handla mat och ta en sväng till gymmet innan jag ska hämta i skolan igen :)

@sthu När jag plockade bort de här vännerna (var väl ffa två, men flera stycken som inte var lika nära också) så hade jag egentligen bara en vän kvar, min bästa vän sen jag var liten. Nu idag har jag fyra personer som jag räknar som ganska nära vänner =) <3 Man får jobba på att hitta vänner och också komma ihåg att det är många, många fler som inte heller har så många vänner i vuxen ålder, man är ingen "ensam loser" som man (eller jag iaf) kan känna ibland...

Bryt med dem tycker jag! Visst en del pallar ha vän-relationer där man själv är den enda som hör av sig och inte känner att man får nån respons, jag gör inte det.

Gör det, hembakt är alltid mysigt =)

//r

Jag funderar på om jag ska krypa tillbaka ner i sängen,vakna upp och börja om dagen,vaknade med migrän,regnar ute trots att klart.se sagt att det ska börja först sent på em,så nu förstörde det dagens planering.
Eller om jag bara ska bita ihop o planera om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 342
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 514
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka