Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny morgon, nya blodprover tagna. Vattnet är fortfarande rött, men peppar peppar så verkar det än så länge lugnt ändå.
Planen för morgonen är att hoppa in i duschen om en timme, vänta på att frukosten dukas fram i köket och sen rulla tummarna tills läkarna kommer förbi (vilket kan bli i stort sett när som mellan 9-15).

Jag hade helt missat vad som hade hänt. Hoppas att det håller sig lungt så länge som möjligt nu.

Jobbar och sliter i vanlig ordning. Inga moppar och inga trasor, det är kul det här :meh: Extra ironiskt iom att jag gjort två olika utbildningar de senaste två dagarna, en om städmetoden vi använder och en om företagets policy kring städning... Har bett om möte med arbetsledare och chefen över denne. Dock är gruppchefen kanske inte här idag så får se om det blir av eller inte idag.

Fick dottern hemma idag, genomförkyld, hoppas hon kryar på sig till helgen. Jag ska plugga, tapetsera och sätta på vinterdäck idag, kanske inte just i den ordningen... :angel: Jag har fortfarande inte kommit ur pyjamasbyxorna så jag kanske ska sätta lite fart. :D

Fyfan. Är vaken. Börjar känns mig utbränd av denna vecka

Urk, under fyra timmars sömn, men har åtminstone masat mig till vårdcentralen för blodprover inför mitt dropp på tisdag. Sen tror jag att det blir en ridtur på schemat (även om jag helst vill sova).

För att mini också har ett funktionshinder. 3 barn och alla har funktionshinder. Jag önskade bara att någon av dom skulle få ett enklare liv men så blev det inte. Och jag är så ledsen över det :cry:
Sen kommer alltid tankarna att vad gjorde jag för fel. Vad hade jag kunnat göra annorlunda. Allt jag ville ha var ett friskt barn men jag fick 3 med npf. Så det känns bara så jävla orättvist :cry: Bättre att gråta ut ikväll för imorgon ska jag träffa minis läkare och vara lejonmamma igen.

Du ska inte klandra dig själv för detta! :heart:heart:heart

Jag försöker tänka likadant. Det har gått 5,5 dygn sen vattnet gick nu, det är nästan en hel vecka extra. Det har hon definitivt på pluskontot, även om det skulle bli av nu.

Pratade med mormor i telefon om att det är så jäkla synd att det är sent på året. Hade det varit januari så hade det inte känts lika jobbigt, för skulle hon komma ut nu så är det ju större risk att det påverkar i skolan och sådär framöver. Att då både ligga tre månader efter från början, och vara född sent på året. Jag som tyckte att februari var en så himla bra månad sett till det mesta, kunde vi inte bara få ha kvar det datumet?
När det gäller skola och så.. Jag vet inte hur det är nu, men jag är född 1 januari och en av mina vänner 31 december, både min och hennes mamma fick frågan om när de ville att vi skulle börja i skolan just eftersom hon skulle vara ett år äldre och jag ett år yngre. Båda föräldrar valde så att vi hamnade i årskullarna för respektive år. Kanske kan du också se till att hon börjar i årskullen för nästa år? :)

När det gäller skola och så.. Jag vet inte hur det är nu, men jag är född 1 januari och en av mina vänner 31 december, både min och hennes mamma fick frågan om när de ville att vi skulle börja i skolan just eftersom hon skulle vara ett år äldre och jag ett år yngre. Båda föräldrar valde så att vi hamnade i årskullarna för respektive år. Kanske kan du också se till att hon börjar i årskullen för nästa år? :)
Ja det är ju en grej som löser sig, och dessutom ligger långt fram i tiden. Men det blir en grej som snurrar runt i huvudet. Det är lite mindre abstrakt att tänka på skolan än lungfunktion på något sätt

Det var likadant för mammas barndomsväninna när ett av hennes barn föddes väldigt sent på året @cili.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 514
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka