Vi som letar häst II

Den jag tänker på reds av en tjej. Sen kan den ju bytt ryttare senare

Försökte googla och tydligen gick någon ardennerkorsning vid namn Svante SM i fälttävlan med den äran, vet dock ej exakt när. Dock är Svante fel namn så inte den jag tänker på. Den jag tänker hade ett kortare namn
Det var Svante jag tänkte på. 🙂

Visst var det en kille som red? Eller förresten, jag såg den med åtminstone två olika ryttare. Jaja, OT. Fin var den iaf! :)

Den jag tänker på reds av en tjej. Sen kan den ju bytt ryttare senare

Försökte googla och tydligen gick någon ardennerkorsning vid namn Svante SM i fälttävlan med den äran, vet dock ej exakt när. Dock är Svante fel namn så inte den jag tänker på. Den jag tänker hade ett kortare namn

Du kunde frågat mig Lena, jag minns ju allt sådant där onödigt... 😅 🤭 Först hade faktiskt Ronny W Svante och sedan sålde han Svante till Oscar L som startat och driver equisport. Efter det så red ju Ebba Adnervik Svante

Oscar red JEM och upp till nuvarande 3* och Ebba red upp till nuvarande 2* han var ju inte snabb såklart med de korta benen, men en härlig personlighet!

Du kunde frågat mig Lena, jag minns ju allt sådant där onödigt... 😅 🤭 Först hade faktiskt Ronny W Svante och sedan sålde han Svante till Oscar L som startat och driver equisport. Efter det så red ju Ebba Adnervik Svante

Oscar red JEM och upp till nuvarande 3* och Ebba red upp till nuvarande 2* han var ju inte snabb såklart med de korta benen, men en härlig personlighet!
Ytterligare kuriosa; Svante ägs av fam L fortfarande och lever som 30+ ett aktivt pensionärsliv hos Oskars mamma. Ardenner-mamma och Valör som pappa.

Förlåt om jag var dryg och tyckte Nova hade potential :grin:
Ingen fara, var inte dig jag tänkte på. Det var ju en skämtsam kommentar och ingen annons! Och det hade eg varit okej i en annons med mina exempel med. Men just när någon i en annons skriver "fullt frisk och inga skador" och sen vid kontakt så kommer det fram att ditt och datt. Eller i annonsen "kan ridas av alla, jättesnäll" och sen vid kontakt så att den lärt sig bocka av ungarna och därför den säljs.

Så är jag tillbaka i den här tråden, och inser återigen att jag tycker lika illa om dejtingsidor som hästannonssidor 🙈😅
Jag förstår dig.

Läser man annonser så måste man många gånger dra ut orden på säljaren för att få veta allt.

Skriver man en sökes-annons så vet man att det som svarar kan vara (inte alltid), desperata för att ingen köper det de säljer" på annons.

Men, undantag finns. Bästa affären jag gjort som säljare var dock när jag nappade på en sökesannons som faktiskt beskrev min häst.

Det blev en perfekt match för båda parter!

Nu har jag annonserat, eftersom dottern skall ha storhäst, och jag får flera goddag yxskaft- svar, men faktiskt ett svar som nu verkar bli perfekt.

Men det är kul att läsa annonser - åt andra.
Också kul att åka och titta - åt andra.

Jag vill aldrig mer varken köpa eller sälja. Det är hemskt.

Jag förstår dig.

Läser man annonser så måste man många gånger dra ut orden på säljaren för att få veta allt.

Skriver man en sökes-annons så vet man att det som svarar kan vara (inte alltid), desperata för att ingen köper det de säljer" på annons.

Men, undantag finns. Bästa affären jag gjort som säljare var dock när jag nappade på en sökesannons som faktiskt beskrev min häst.

Det blev en perfekt match för båda parter!

Nu har jag annonserat, eftersom dottern skall ha storhäst, och jag får flera goddag yxskaft- svar, men faktiskt ett svar som nu verkar bli perfekt.

Men det är kul att läsa annonser - åt andra.
Också kul att åka och titta - åt andra.

Jag vill aldrig mer varken köpa eller sälja. Det är hemskt.
Jo även jag annonserar. Och en till fördel är att man då ofta även får svar från de som inte har sin häst på annons och inte har bråttom att sälja. Dvs man kan "i lugn och ro" ställa frågor, kolla filmer, planera in ev provridning x tid framåt etc. Istället för att slåss med 75 andra och tre dagar efter annonsen kom ut är den såld. (Jag söker ju stor ponny/liten stor och de där himla trygga, bussiga okomplicerade samt under 100 k så i lägre segmentet, så det är enormt tryck på dem och vill ägaren ha en snabb affär går detrysligt fort)

Liksom ska jag kolla på en i Skåneland krävs det planering och framförhållning. Medan någon nära kan "komma imorgon kväll".

Jo även jag annonserar. Och en till fördel är att man då ofta även får svar från de som inte har sin häst på annons och inte har bråttom att sälja. Dvs man kan "i lugn och ro" ställa frågor, kolla filmer, planera in ev provridning x tid framåt etc. Istället för att slåss med 75 andra och tre dagar efter annonsen kom ut är den såld. (Jag söker ju stor ponny/liten stor och de där himla trygga, bussiga okomplicerade samt under 100 k så i lägre segmentet, så det är enormt tryck på dem och vill ägaren ha en snabb affär går detrysligt fort)

Liksom ska jag kolla på en i Skåneland krävs det planering och framförhållning. Medan någon nära kan "komma imorgon kväll".
Ja, jag som hittade min köpare via hennes sökesannons, kan instämma i precis det du skriver.
Jag ville egentligen inte sälja, men av olika skäl kunde jag inte ha hästen kvar.
Men tack vare köparens önskemål och min inställning att jag verkligen inte säljer till vem som helst, så blev det en långsammare och mycket mer "känna på varandra" process.

När allt sedan var klart, så var det bara så självklart och så helt rätt man kunde tänka sig.

Nu några år senare, så har vi en relation som bygger på att vi har samtal om "våran häst" ihop. Det är så roligt att ha denna känsla tillsammans.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 800
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 377
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 457
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 379
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka