Vi som letar häst II

Helst ponnymått. Dels för att jag är kort men främst för att vår lösdrift inte är så stor. Stallägaren har sagt att det är ok med upp till ca 155 cm, men hittar jag så stort kommer jag dubbelkolla så det verkligen funkar.

160 cm nordsvensk känns gigantiskt. :crazy: Träffade några unghästar för en månad sen som var runt 153 cm, det kändes däremot helt okej.

Egentligen borde jag köpa valack så jag inte frestas att avla, men ston passar mig oftast bättre rent temperamentsmässigt.
Tänk dig då nordis med höjderna ca 165 cm och 169! Superfina var de men jag personligen tycker inte de ska vara högställda som halvblod.

Men nej vad trist. Varför blev det ingen provridning, hann någon annan före?

De som redan bokat in provridning men funderade på att inte åka ändrade sig och ska nu provrida. Det är flera provridningar inbokade under helgen, så hästen blir garanterat såld.

Jag försöker mentalt ställa in mig på att det blir en tvåårig valack istället, då finns det kanske chans för en fjordhäst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 896
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 548
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 558
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 632
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31