Bukefalos 28 år!

Vi som letar hoppsadel!

Sv: Vi som letar hoppsadel!

KL

Jag letar hoppsadel till denna rygg, funderar på Tekna eller Wintec Cair :)
sida.jpg

bak.jpg

fram.jpg


Har tyvärr inga vettiga bilder på hans rygg i arbete, men han blir inte speciellt mycket rakare tycker jag att det verkar som iaf...
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

Någon som har koll på "Ordo Equester - Spes" som kommer från Globus?
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

Och Santa Cruz - Facundo
har hört att SC sadlarna är en aning trånga i sina storlekar, stämmer detta?
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

Hello!
Jag funderade på en sak.... Lång kåpa? Det funkar inte eller? Jag är 184 cm lång och lång kåpa funkar för mig.
Dock undrar jag också om inte sadeln ligger lite i bakvikt och det är lite därför knäna kommer upp också. Antinger behöver du en bredare sadel eller så behöver du typ en sadel för överbyggda hästar?
Blir hästen lite het eller? Bara lite teorier som kanske kan vara till ngn hjälp...:)
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

Tycker Ordo Equester - Spes såg jättefin ut :)
Funderar på att köpa en sådan ;)
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

Någon här som har erfarenhet av Jessica Crowns hoppsadlar? Jag trillade över en idag när jag var i butiken och lånade hem den för att prova.
Jag har som sagt väldigt långa ben, så jag måste ha 18 tum för att överskänkeln ska få plats.
Just nu rider jag i en Pessoa flatback 17 tum. Inte alls bekvämt och min sits blir helt åt skogen.. Känner inte alls att det blir roligt att rida.
 
Sv: Vi som letar hoppsadel!

*KL*
Kanske någon kan hjälp en vilsen dressyrryttare att hitta en passande hoppsadel i de lägre prisklasserna(gärna begagnat)
Har bara provat en pfiff gotthard bomvidd 2 som hästen sa ok till i skritt o trav men i galoppen kickade han = ev inte hans favorit. Jag tyckte själv att den var hemsk, men har visserligen inte ridit i hoppsadel på 6-7 år.

IMG_0173.jpg


IMG_0013.jpg


IMG_0032.jpg


IMG_0002.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: liiinnea
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 186
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp