Vilka fina omdömen du fick också![]()
Jaa det var bäst av alltihop tycker jag! Så jag var bara tvungen att få skryta lite för er
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka fina omdömen du fick också![]()
Jaa det var bäst av alltihop tycker jag! Så jag var bara tvungen att få skryta lite för er![]()
Jag kom på mitt ultimata sista-sekunden-knep, som jag ständigt körde med när vi hade sådär vansinnigt många tentor en termin. Att ta fram ett A5-papper och tänka "om jag fick ha med mig den här som fusklapp, vad skulle jag skriva ner på den då?". Och så kluddar man den full (är det en mindre kurs kan det vara en fördel med ett mindre papper), vips så har man en lista över saker man tror är viktiga och som man ännu inte kan utantill. Perfekt att plugga på den sista dagen och att ta en titt på innan man går in i salen (men glöm för guds skull inte att stoppa ner den i väskan och inte i jeansen/tröjan, det vore vansinnigt surt att åka dit för ett fusk man inte ens tänkt begå).@cili Vad jag brukar göra är att stoppa huvudet i sanden och sen plugga som ett litet as den sista dagenInget att ta efter
Men de gånger jag lyckas bättre så försöker jag plocka ut vad som verkar absolut viktigast och så fokuserar jag bara på det, skriver upp stödord eller gör flashcards eller något.
Jag satt ute i en park i två timmar igår, och fick nästan inget gjort. Jag störs löjligt lätt av sånt som händer i omgivningen@cili Känner verkligen igen mig! Nu i två veckor så har nästan ingenting fungerat. Jag har verkligen suttit och stirrat framför mig och sen gått iväg för att hitta på andra projekt, typ städa under spisen. Det enda som verkligen fungerar för mig är att inte vara hemma. Går jag iväg någonstans, helst ett café, så blir det som om min hjärna blir till en ny en (oftast).
Igår prövade jag min egen teori, och på tre timmar så fick jag mer gjort än vad jag har gjort på en vecka. Och det är inte en överdrift.
Jag kom på mitt ultimata sista-sekunden-knep, som jag ständigt körde med när vi hade sådär vansinnigt många tentor en termin. Att ta fram ett A5-papper och tänka "om jag fick ha med mig den här som fusklapp, vad skulle jag skriva ner på den då?". Och så kluddar man den full (är det en mindre kurs kan det vara en fördel med ett mindre papper), vips så har man en lista över saker man tror är viktiga och som man ännu inte kan utantill. Perfekt att plugga på den sista dagen och att ta en titt på innan man går in i salen (men glöm för guds skull inte att stoppa ner den i väskan och inte i jeansen/tröjan, det vore vansinnigt surt att åka dit för ett fusk man inte ens tänkt begå).
Så det ska jag roa mig med ikväll. Fördelen är ju att man samtidigt går igenom alla anteckningar i jakt på det där man vill skriva ner = lär sig lite till under tiden.
Två dagar innan tenta och jag känner mig febrigSkulle träffa kursare och gå igenom extentor vid 9 men försov mig och nu funderar jag på om jag alls bör gå pga smittorisk
![]()
Smart det där med lappen sista dagen! En sådan ska jag skriva i morgon.
För mig blir det idagSmart det där med lappen sista dagen! En sådan ska jag skriva i morgon.
Åh, det där har jag en tenta kvar i som ligger och släpar.. Jag har en bra översikt över hur allt fungerar, men det är just det där med detaljerna! Så fruktansvärt mycket man ska ha i huvudet samtidigt2 dagar kvar nu till terminens sista tenta. Medicin - den friska kroppen. Kan det mesta skapligt men hakat upp mig på finlir, dock viktigt finlir. Tex vilka celler som finns i magsäcken och vad de utsöndrar och hur de påverkar varandra. Hur skelettmuskeln är uppbyggd och tar emot signaler från nervcellerna. Hopplöst!
Jag inser att det låter som en mellanstadieuppgift när jag skriver det - "Om Kalle har 4 grisar..."Men det är mer komplicerat än så, faaaaktiskt
![]()
Nackdelen med att inte bo hemma hos sin familj/med sambo: jag har ingen att spontanöva tester på.
Försöker just nu skriva rent mina anteckningar om testerna, och det går lite sådär. Inte dödsviktigt att kunna exakt hur dom går till på skriftliga tentan imorgon, men jag måste veta vad dom heter, vad dom testar och när man vill använda dom. Utförandet kommer på tisdag.
@Sleepan Är du sugen på lite bäckentester och knäprovokation i helgen?![]()
Åh nej!Hur blev det, gick du iväg? Hur känner du dig nu?
Krya på dig!!
Är i skolan och har repetitionsdag för testen då, så jag är nog rätt slut i huvudet när det gäller sånt efter det dessvärreDet är jag definitivt! Dock jobbar jag verkligen HELA helgen!du är inte ledig något på fredag?