Vi som pluggar - del 5

Jag råkade visst söka lite sommarkurser jag också. :D Men jag tror inte att jag kommer in, Harry Potter och hans världar, Astrid Lindgrens författarskap, Maria Gripes författarskap och Barn och ungdomslitteratur. :D Men någon kurs kanske? :D

Jag har också sökt fjällekologi 7,5p! Har dock ingen aning om vad som krävs för att komma in, ska bli spännande att se. :)
Om man tittar på antagningen de senaste åren så har betygsmeritvärdet varit drygt 20, hp 1,2-1,35 och lottning bland de som har maximalt antal högskolepoäng. Den senare gruppen är den enda jag kan hoppas på, jag har betryg sen 1-5 skalan vilket betyder att jag aldrig hade kunnat få mer än 20 hur höga betyg jag än haft (och det hade jag inte...), jag har inget aktuellt högskoleprovsresultat och det jag tänker skriva i år går försent för sommarkurserna. Nåväl jag får väl gå 15hp kursen eller vänta til nästa år om jag inte har tur i lottningen, sökte Laborativ bioteknik för lärare: CSI Göteborg 7,5hp idag också, får väl se om jag går den istället om jag inte kommer in på fjällekologin.

Idag har jag pluggat med en kompis som läser samma kurs som jag men det blev väl inte så jättemycket gjort.men trevligt snack och kursplanering. Fick feedback på inlupp 2 och även den var det VG, kul men risken är att jag börjar satsa på VG på kursen och det har jag egentligen inte tid med.

Om man tittar på antagningen de senaste åren så har betygsmeritvärdet varit drygt 20, hp 1,2-1,35 och lottning bland de som har maximalt antal högskolepoäng. Den senare gruppen är den enda jag kan hoppas på, jag har betryg sen 1-5 skalan vilket betyder att jag aldrig hade kunnat få mer än 20 hur höga betyg jag än haft (och det hade jag inte...), jag har inget aktuellt högskoleprovsresultat och det jag tänker skriva i år går försent för sommarkurserna. Nåväl jag får väl gå 15hp kursen eller vänta til nästa år om jag inte har tur i lottningen, sökte Laborativ bioteknik för lärare: CSI Göteborg 7,5hp idag också, får väl se om jag går den istället om jag inte kommer in på fjällekologin.

Idag har jag pluggat med en kompis som läser samma kurs som jag men det blev väl inte så jättemycket gjort.men trevligt snack och kursplanering. Fick feedback på inlupp 2 och även den var det VG, kul men risken är att jag börjar satsa på VG på kursen och det har jag egentligen inte tid med.
Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller. :)

Jag kommer inte söka några sommarkurser. Kommer extremt sällan in på grund av det högra trycket ändå, men jag tar kandidatexamen i vår och ska använda sommaren till att hämta så mycket energi som det är möjligt innan jag på hösten påbörjar att gör om idiotin i ett annat ämne. :angel:

Jag kommer inte söka några sommarkurser. Kommer extremt sällan in på grund av det högra trycket ändå, men jag tar kandidatexamen i vår och ska använda sommaren till att hämta så mycket energi som det är möjligt innan jag på hösten påbörjar att gör om idiotin i ett annat ämne. :angel:
Vilken kanditat kommer du ta och vilken börjar du till höst? :)

Vilken kanditat kommer du ta och vilken börjar du till höst? :)

Jag tar en kandidat i samhälls- och kulturanalys, och kommer till hösten påbörja en kandidat inom medie- och kommunikationsvetenskap. :) Efter det blir det förmodligen en magister i strategiskt kommunikation.

Jag fick in kompletteringen i fredags kväll (tre timmar tillgodo - jag har aldrig varit ute i så dålig tid tidigare) och fick tillbaka idag att jag är godkänd. :bump: Så nu har jag 210 hp från programmet och har begärt ut min socionomexamen! :up:

Tre timmar är ju gott om tid. :angel:
/mvh alltid tre minuter till godo

Fick energi en liten stund igår kväll och orkade göra ett prov på komvuxkursen som jag varit sen med, ligger fortfarande långt efter och försöker hitta energin till att jobba ikapp. Modekursen ligger jag lågt med, jag hänger med fint som det är och tänker inte anstränga mig i onödan, det har jag inte ork till. Veckans uppgift i hästkursen har jag inte kollat på än, det får jag ta imorgon eller en annan dag. Jag mår så dåligt just nu och det känns viktigare att jag håller mig vid liv än att jag gör bra ifrån mig i mina studier.

Jag tar en kandidat i samhälls- och kulturanalys, och kommer till hösten påbörja en kandidat inom medie- och kommunikationsvetenskap. :) Efter det blir det förmodligen en magister i strategiskt kommunikation.
Får jag fråga varför du läser så mycket? Hur många poäng har du pluggat ihop? :)

Får jag fråga varför du läser så mycket? Hur många poäng har du pluggat ihop? :)

Jag har i dagsläget lite över 220 hp. Jag vill ha bredd och valmöjligheter, och tror att kombination samhälls- och kulturanalys + medie- och kommunikationsvetenskap går väl ihop med varandra. Magistern vill jag ta för att spetsa till min kunskap inom kommunikation. Det är i alla fall vad jag siktar på just idag, men så har jag också möjlighet att studera utan CSN till exempel, vilket ju kan ge lite andra förutsättningar.

Sitter med sista terminen nu, eller egentligen trycker jag in ett examensarbete så jag får plugga mer än heltid för att hinna. Söker lite traineeprogram som jag hoppas jag kommer in på till höst, har ett prio ett program som jag hoppashoppas att jag kommer in på även om det är svåra gallringar i ansökningar. Men skam den som ger sig :angel:

Jag har i dagsläget lite över 220 hp. Jag vill ha bredd och valmöjligheter, och tror att kombination samhälls- och kulturanalys + medie- och kommunikationsvetenskap går väl ihop med varandra. Magistern vill jag ta för att spetsa till min kunskap inom kommunikation. Det är i alla fall vad jag siktar på just idag, men så har jag också möjlighet att studera utan CSN till exempel, vilket ju kan ge lite andra förutsättningar.
Då förstår jag att du får ihop det, tänkte att det skulle bli mycket lån annars :D

Vad vill du jobba med när du blir stor? :cool:

Sitter med en uppgift som skulle in ikväll (ej hetsad dock, bara nån halv sida kvar) men såg nu ett meddelande om att inlämningstiden blivit förlängd till onsdag. Gött, nu går jag och lägger mig. Jag förstår dock inte riktigt varför, då uppgiften inte är större än ett par sidor och man kan inte få mer än G. Nåväl, jag grämer mig inte!

Då förstår jag att du får ihop det, tänkte att det skulle bli mycket lån annars :D

Vad vill du jobba med när du blir stor? :cool:

Därom tvista de lärde. :cool:
Jag vet faktiskt inte riktigt, men något inom kommunikation har jag riktat in mig på. Doktorand kan också vara aktuellt, om man hittar något lämpligt.

Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller. :)[/QUOT
Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller. :)
Jag får nog satsa på nästa år. Ska skriva högskoleprovet i vår och är så inbilsk att jag nog ska få ihop tillräckligt många poäng för att komma in då. Problemet är att vi är två som behöver tur i lottningen i högskolepoängsgruppen och det känns ju väl optimistiskt.

Jag får nog satsa på nästa år. Ska skriva högskoleprovet i vår och är så inbilsk att jag nog ska få ihop tillräckligt många poäng för att komma in då. Problemet är att vi är två som behöver tur i lottningen i högskolepoängsgruppen och det känns ju väl optimistiskt.
Det skadar nog inte. :) för mig är det mest en kul grej, men jag har sett att det är sjukt många som söker :cautious:

Det skadar nog inte. :) för mig är det mest en kul grej, men jag har sett att det är sjukt många som söker :cautious:
Det är samma här mest på kul men jag vill väldigt gärna. Hade jag verkligen velat lära mig fjällekologi hade jag gått 15 hp kursen, jag har tillräckligt med biologipoäng för att vara behörig, men så intresserade är jag inte. Jag behöver lite semester också.

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 939
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka