Tack! Verkar inte helt omöjligt att komma in på mina HP, spännandeDet går att kika på tidigare antagningspoäng på https://statistik.uhr.se/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Verkar inte helt omöjligt att komma in på mina HP, spännandeDet går att kika på tidigare antagningspoäng på https://statistik.uhr.se/
Om man tittar på antagningen de senaste åren så har betygsmeritvärdet varit drygt 20, hp 1,2-1,35 och lottning bland de som har maximalt antal högskolepoäng. Den senare gruppen är den enda jag kan hoppas på, jag har betryg sen 1-5 skalan vilket betyder att jag aldrig hade kunnat få mer än 20 hur höga betyg jag än haft (och det hade jag inte...), jag har inget aktuellt högskoleprovsresultat och det jag tänker skriva i år går försent för sommarkurserna. Nåväl jag får väl gå 15hp kursen eller vänta til nästa år om jag inte har tur i lottningen, sökte Laborativ bioteknik för lärare: CSI Göteborg 7,5hp idag också, får väl se om jag går den istället om jag inte kommer in på fjällekologin.Jag har också sökt fjällekologi 7,5p! Har dock ingen aning om vad som krävs för att komma in, ska bli spännande att se.![]()
Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller.Om man tittar på antagningen de senaste åren så har betygsmeritvärdet varit drygt 20, hp 1,2-1,35 och lottning bland de som har maximalt antal högskolepoäng. Den senare gruppen är den enda jag kan hoppas på, jag har betryg sen 1-5 skalan vilket betyder att jag aldrig hade kunnat få mer än 20 hur höga betyg jag än haft (och det hade jag inte...), jag har inget aktuellt högskoleprovsresultat och det jag tänker skriva i år går försent för sommarkurserna. Nåväl jag får väl gå 15hp kursen eller vänta til nästa år om jag inte har tur i lottningen, sökte Laborativ bioteknik för lärare: CSI Göteborg 7,5hp idag också, får väl se om jag går den istället om jag inte kommer in på fjällekologin.
Idag har jag pluggat med en kompis som läser samma kurs som jag men det blev väl inte så jättemycket gjort.men trevligt snack och kursplanering. Fick feedback på inlupp 2 och även den var det VG, kul men risken är att jag börjar satsa på VG på kursen och det har jag egentligen inte tid med.
Vilken kanditat kommer du ta och vilken börjar du till höst?Jag kommer inte söka några sommarkurser. Kommer extremt sällan in på grund av det högra trycket ändå, men jag tar kandidatexamen i vår och ska använda sommaren till att hämta så mycket energi som det är möjligt innan jag på hösten påbörjar att gör om idiotin i ett annat ämne.![]()
Vilken kanditat kommer du ta och vilken börjar du till höst?![]()
Jag fick in kompletteringen i fredags kväll (tre timmar tillgodo - jag har aldrig varit ute i så dålig tid tidigare) och fick tillbaka idag att jag är godkänd.Så nu har jag 210 hp från programmet och har begärt ut min socionomexamen!
![]()
Tre timmar är ju gott om tid.
/mvh alltid tre minuter till godo
Får jag fråga varför du läser så mycket? Hur många poäng har du pluggat ihop?Jag tar en kandidat i samhälls- och kulturanalys, och kommer till hösten påbörja en kandidat inom medie- och kommunikationsvetenskap.Efter det blir det förmodligen en magister i strategiskt kommunikation.
Får jag fråga varför du läser så mycket? Hur många poäng har du pluggat ihop?![]()
Då förstår jag att du får ihop det, tänkte att det skulle bli mycket lån annarsJag har i dagsläget lite över 220 hp. Jag vill ha bredd och valmöjligheter, och tror att kombination samhälls- och kulturanalys + medie- och kommunikationsvetenskap går väl ihop med varandra. Magistern vill jag ta för att spetsa till min kunskap inom kommunikation. Det är i alla fall vad jag siktar på just idag, men så har jag också möjlighet att studera utan CSN till exempel, vilket ju kan ge lite andra förutsättningar.
Då förstår jag att du får ihop det, tänkte att det skulle bli mycket lån annars
Vad vill du jobba med när du blir stor?![]()
Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller.[/QUOT
Jag får nog satsa på nästa år. Ska skriva högskoleprovet i vår och är så inbilsk att jag nog ska få ihop tillräckligt många poäng för att komma in då. Problemet är att vi är två som behöver tur i lottningen i högskolepoängsgruppen och det känns ju väl optimistiskt.Jag kan få mig in på hp, om dom inte är så höga, men det är inte så viktigt om det inte blir heller.![]()
Det skadar nog inte.Jag får nog satsa på nästa år. Ska skriva högskoleprovet i vår och är så inbilsk att jag nog ska få ihop tillräckligt många poäng för att komma in då. Problemet är att vi är två som behöver tur i lottningen i högskolepoängsgruppen och det känns ju väl optimistiskt.
Det är samma här mest på kul men jag vill väldigt gärna. Hade jag verkligen velat lära mig fjällekologi hade jag gått 15 hp kursen, jag har tillräckligt med biologipoäng för att vara behörig, men så intresserade är jag inte. Jag behöver lite semester också.Det skadar nog inte.för mig är det mest en kul grej, men jag har sett att det är sjukt många som söker
![]()