Vi som pluggar - del 5

Hmm... Fick VG på farmakologitentan som jag inte ens hann skriva klart (due to datatrassel). Gissar att det lilla jag skrev var otroligt lakoniskt och kärnfullt. Jag kanske är ämnad åt mitt kommande yrke trots allt om jag inte körde på den tentan.

Snart dags att börja fila på nästa moments rapport kring etiska situationer inom psykiatrisk vård. Ska blir roligt att sätta sig med databaserna en stund igen efter snart 10 veckor ute på klinik.

Jag gissar att jag är godkänd på den första kursen nu, jag fick en väldigt kort kommentar "Hej, du är godkänd, allt gott. :rofl: Exakt samma kommentar på sista seminarieuppgiften som jag dessutom hade missförstått och svarat på en annan frågeställning än den som faktiskt var :o Men tydligt hade jag svarat tillräckligt bra ändå. :rofl: Jag skrev om teorierna istället för teoretikerna, lite för snabbt läst av mig. :o Men jag fick väl med teoretikerna också, annars hade det blivit svårt att skriva om teorierna. :D

Jag har blivit godkänd för höstterminen nu äntligen och blivit beviljad csn efter många om och men, det verkar inte riktigt vara klart där, för har inte blivit beviljad csn för första tre veckorna på vårterminen... Trots att jag pratat med handläggare både via telefon och fejjan som sagt att jag ska få retroaktivt så länge betyget för höstterminen är satt senast fyra veckor efter avslutad kursstart, och det är det! Så får ringa imorrn och försöka kämpa lite till...

Mitt slutbetyg har kommit på villovägar så det blir nog inga sommarkurser. Tur att jag inte behöver läsa. Men oj så irriterande! Begärde ut det från skolan för flera veckor sedan :meh:

Vi har mycket diskussioner i klassen nu om vad ett PM är. Jag har tidigare bara jobbat med PM inför uppsats, alltså med rubrikerna syfte, metod etc..

Från skolans sida har ingen info kommit om att följa en sån mall, bara att det ska vara 1,5-2 sidor långt och i övrigt följa samma formalia som förra arbetet. Som var en reflekterande text. Och i min värld är inte det ett PM. Lärarna är tillfrågade men har inte svarat än.

Vad har ni för erfarenhet av PM?

Jag är så glad just nu :cry::bow::):):):D:laugh:
Jag skrev en rapport för tre veckor sen, med förkylning, mensvärk och magsjuka i kroppen. Det var inte det roligaste jag har gjort i mitt liv, men jag kämpade. Men, det kändes aldrig bra. Jag kände att jag missförstått uppgiften och gav tillslut upp och lämnade in den en dag för tidigt. Idag kom den tillbaka: GODKÄND! Jag började direkt att grina och ringde mamma på jobbet och grinade lite i hennes öra med. :rofl: SÅ GLAD! :bump::banana::bump:

Jag väntar fortfarande på att poängen ska rapporteras in så jag kan få csn, idag blev jag uppringd av en trevlig kursadministratör som skulle försöka ta reda på varför de inte var inne än.
I övrigt så har jag lämnat in en uppgift som jag är säker att det blir komplettering på då jag inte hann skriva tillräckligt mycket. Men jag tänkte att en komplettering är bättre än att inte få lämna in (eller få den rättad snarare) förrän i augusti :eek:
Nu hemtenta. :down:

Jag blir GALEN på CSN och sega lärare från högskolan. Förra veckan rättade ju äntligen läraren sista uppgiften och satte betyg. Blev snabbt beviljad CSN men inte för tre första veckorna. Ringe CSN nu på em, telefonkö, när jag väl kom fram blev jag kopplad vidare, telefonkö igen. Kommer fram, handläggaren säger ”dröj lite”, jag dröjer i fem min sen bryts det. Ingen ringer upp och när jag försöker ringa upp kundtjänst igen har växeln stängt eftersom jag ringde upp efter 16,30. Jaja, är väl bara att börja om igen imorgon :banghead:

Mitt slutbetyg har kommit på villovägar så det blir nog inga sommarkurser. Tur att jag inte behöver läsa. Men oj så irriterande! Begärde ut det från skolan för flera veckor sedan :meh:
Men är det inte inlagt så att det finns på antagning då? Det jag läste in för att få behörighet kom in direkt på antagning? Att du inte har fått hem papper är en helt annan sak. :D

Jag är lite sur på "min" lärare som skulle sätta ihop en litteraturlista, jag var tidigt ute, första veckan på förra delkursen la jag in vad jag ville läsa, fick en lärare tilldelad och mejlade att jag var väldigt öppen, jag ville lära mig mer om det mesta och fick till svar samma dag som kursen började att jag skulle specificera mer. Jag specificerade mig då till ämnen, antingen det här eller det här, och får en litteraturlista med tre böcker i det ena ämnet och en i det andra, trodde att lärare tyckte att de gick ihop och protesterade inte. Efter att ha läst böckerna så fick jag problem med att hitta en gemensam diskussion med dem som är slutuppgiften, jag hörde av mig till min lärare och funderade lite på hur han hade tänkt. Jag fick typ till svar att jag fick väl skylla mig själv som hade valt två ämnen, så lös det. :meh: Så jag svarade lite surt att jag hade gett förslag på två ämnen och att han uppenbarligen hade missförstått det men att jag skulle lösa det. :angel: Lite känner jag att jag gör så gott jag kan och blir jag godkänd så är det bra.

Men är det inte inlagt så att det finns på antagning då? Det jag läste in för att få behörighet kom in direkt på antagning? Att du inte har fått hem papper är en helt annan sak. :D

Nix, finns inte där heller.
Bara kurserna var för sig och det räknas ju inte. Jag läste SLU-kursen med hjälp av ”reell kompetens” men det känns så himla onödigt nu. Om de ens klyddar med sånt till sommarkurser.

*tillägg

På den ena kursen har de visst godkänt de enstaka betygen men inte på den andra. Såklart den jag hellre läser.

Nix, finns inte där heller.
Bara kurserna var för sig och det räknas ju inte. Jag läste SLU-kursen med hjälp av ”reell kompetens” men det känns så himla onödigt nu. Om de ens klyddar med sånt till sommarkurser.

*tillägg

På den ena kursen har de visst godkänt de enstaka betygen men inte på den andra. Såklart den jag hellre läser.
Aha du ska ha en "hel" utbildning, jag läste bara till några kurser som jag saknade så de blev inrapporterade vart efter, det var lite tight med sista kursen men det gick! :D
Kom på att du har även kompletteringstiden också att vänta in betygen, sök och komplettera senare.

Fick hemtentan idag och är redan lite förvirrad.. "Hemtentan består av tre frågor och de ska alla besvaras med en sammanhängande och diskuterande text" och "Ange antal tecken du använt i början på ditt svar på varje fråga".

Jag vet inte om jag ska tolka det som att jag ska skriva en sammanhängande text eller tre olika, en för varje fråga? :nailbiting: Det här kommer bli en kul vecka..

Fick hemtentan idag och är redan lite förvirrad.. "Hemtentan består av tre frågor och de ska alla besvaras med en sammanhängande och diskuterande text" och "Ange antal tecken du använt i början på ditt svar på varje fråga".

Jag vet inte om jag ska tolka det som att jag ska skriva en sammanhängande text eller tre olika, en för varje fråga? :nailbiting: Det här kommer bli en kul vecka..

Jag uppfattar det som att varje fråga har en egen ”rubrik” men att alla tre svar ska hänga ihop! Alltså som en bok med tre kapitel, hänger du med på hur jag tänker?

Jag hade nog tolkat det som en sammanhängande text per fråga, men håller med om att det var oklart :)

Jag uppfattar det som att varje fråga har en egen ”rubrik” men att alla tre svar ska hänga ihop! Alltså som en bok med tre kapitel, hänger du med på hur jag tänker?

Hmm ja, jag tror det. Jag tror jag tolkar det ungefär likadant, att alla tre ska ha en varsin rubrik, men funderar på hur sammanhängande de olika delarna ska vara.. Tack!

Jag hade nog tolkat det som en sammanhängande text per fråga, men håller med om att det var oklart :)

Tack! Jag tycker också det känns som hon vill att man ska dela upp det.. Men blev lite förvirrad över hur hon formulerade det :confused:

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka