Vi som pluggar - del 5

Jag har också sökt till höstterminen nu. Bara mitt förstahandsval än så länge (det enda jag vet att jag vill :nailbiting:) men ska titta runt och se om jag hittar något annat program som verkar intressant. Annars får jag lägga upp en annan plan, för jag är tveksam på om jag kommer in!

Annars får jag lägga upp en annan plan, för jag är tveksam på om jag kommer in!
Jag är tveksam också om jag kommer komma in. Och man får ju veta så sent! Först i mitten av juli liksom. Kommer ju bli helt förstörd om jag då får veta att jag inte kom in.

Jag är tveksam också om jag kommer komma in. Och man får ju veta så sent! Först i mitten av juli liksom. Kommer ju bli helt förstörd om jag då får veta att jag inte kom in.

Ja, det är liksom.. 4 månader bort? Alldeles för långt.. Jag vill verkligen komma in så jag kommer leva på hoppet fram tills dess, men vågar samtidigt inte tro att det kommer bli så enkelt :cautious:

Ja, det är liksom.. 4 månader bort? Alldeles för långt.. Jag vill verkligen komma in så jag kommer leva på hoppet fram tills dess, men vågar samtidigt inte tro att det kommer bli så enkelt :cautious:
Ja verkligen för långt bort. Och framförallt: för nära inpå terminsstarten! Om jag inte kommer in så kommer jag hoppas på att lyckas komma in på urval 2. Det får man besked om 4/8. Kommer jag inte in då så måste jag alltså gå tillbaka till jobbet efter min semester, istället för att läsa mastern jag helst av allt vill läsa. Blärgh.

Ja verkligen för långt bort. Och framförallt: för nära inpå terminsstarten! Om jag inte kommer in så kommer jag hoppas på att lyckas komma in på urval 2. Det får man besked om 4/8. Kommer jag inte in då så måste jag alltså gå tillbaka till jobbet efter min semester, istället för att läsa mastern jag helst av allt vill läsa. Blärgh.

Ja, det blir väldigt nära inpå.. Det tyckte jag redan nu när jag sökte till vårterminen, att få veta tidigast en månad innan kursen startar.. Det kan ju ändå vara en hel del saker man behöver ordna upp innan.

Nåja, jag ska försöka lägga upp en plan så att jag inte blir för besviken när/om jag inte kommer in. Typ läsa strökurser ett år och satsa på nästa år eller rikta in mig på något annat, hmm..

Ja, det blir väldigt nära inpå.. Det tyckte jag redan nu när jag sökte till vårterminen, att få veta tidigast en månad innan kursen startar.. Det kan ju ändå vara en hel del saker man behöver ordna upp innan.
Detta är väl mitt aber... Jag jobbar heltid nu och har sökt in till ett program till hösten (med påhejning av chefen), men det blir ju väldigt tight för jobbet att lösa en vikarie för mig om/när jag kommer in. Jag hoppas dock på att kunna fortsätta jobba 50%
Jag har en utbildning som är snarlik den jag sökt nu och mina tidigare pluggkompisar har gjort samma resa och kunnat tillgodoräkna sig tidigare utbildning så att man bara behövt läsa 52hp av 210hp.

Nästan halva min klass saknades vid uppropet, många på grund av att dom inte lyckats lösa boende har jag hört. Visst kunde dom veta intag typ i början av juli?

Jag har också sökt till nästa termin, ingen oro här, jag är redan inne i programmet och har platsgaranti, jag har dessutom båda spärrkurserna klara så det finns inga hinder. :D Rätt skönt!

Detta är väl mitt aber... Jag jobbar heltid nu och har sökt in till ett program till hösten (med påhejning av chefen), men det blir ju väldigt tight för jobbet att lösa en vikarie för mig om/när jag kommer in. Jag hoppas dock på att kunna fortsätta jobba 50%
Jag har en utbildning som är snarlik den jag sökt nu och mina tidigare pluggkompisar har gjort samma resa och kunnat tillgodoräkna sig tidigare utbildning så att man bara behövt läsa 52hp av 210hp.

Ja, det blir ju sånna problem när det är så tight med tid.. Själv sa jag upp mig innan jag fick veta att jag kommit in (läskigt :nailbiting:) för annars hade det krockat.. Men då var jag ganska säker på att jag skulle komma in och det är jag inte nu..

Jag jobbar heltid nu och har sökt in till ett program till hösten (med påhejning av chefen), men det blir ju väldigt tight för jobbet att lösa en vikarie för mig om/när jag kommer in. Jag hoppas dock på att kunna fortsätta jobba 50%
Jag är i exakt samma sits. Flaggade tidigt för att jag skulle söka men det blir ju tajt där att ordna vikarie om det behövs.

Nästan halva min klass saknades vid uppropet, många på grund av att dom inte lyckats lösa boende har jag hört. Visst kunde dom veta intag typ i början av juli?
Man får första beskedet i mitten av juli. Kom man inte in då är nästan chans andra urvalet, då man får besked första veckan i augusti.

Alltså jag kanske blandar ihop dig med någon annan, men skrev inte du för ett tag sedan att du inte skulle plugga mer utan bara jobba? :)
Jag menade parallellt med mitt arbete, vilket jag har gjort under senaste höstterminen.

Eftersom ännu inte talat med med mina chefer när jag skrev inlägget, om att jag skulle söka studieledighet två år from höstterminen i år, ville jag heller inte skriva det på Buke.

Jag funderar på att söka en kurs på halvfart till nästa läsår för att damma av spanskan litegrann, då jag är sugen på utlandsuppdrag i framtiden. Men å andra sidan kommer jag att vikariera i höst, så det kanske är klokare att vänta tills jag vet var jag hamnar någonstans.

Att jobba heltid och läsa en nybörjarkurs i språk på universitetsnivå på 50%, låter det görligt? Någon som provat på något liknande?

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka