Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Zoom möte med handledaren idag igen innan inlämning för granskningen 18/12.

Mycket fina ord, jag satt och väntade på storsläggan men den kom inte
Uppsatsen konstaterad redo för att gå upp och vi har fått namn på examinator

:)
Vad skönt! Jag sitter och försöker få ihop ett utkast som faktiskt visar det jag vill få fram. :cautious: Men vi har till januari på oss! :)
 
Alltså, när man skrivit en tenta och tycker att man verkligen inte har överarbetat sina svar, utan snarare tvärt om (bl.a pga extrem trötthet) och läraren rättar så snällt att man får full pott på alla svaren ändå? :confused:
Nåja, jag får väl vara nöjd med att ha fått VG igen, även om jag inte direkt tycker att jag förtjänat det :p
 
Känner mig lite lätt besviken på min projektgrupp. Vi arbetar med tre frågeställningar. De andra haffade fort den största som också går att basera på fakta, dvs den enklaste rent teoretiskt. Jag har skrivit om en som är med gestaltning. Bakgrundsskrivandet har gått bra men jag körde fast i diskussionsdelen, mycket för att jag inte vet hur de andra i gruppen vill lägga upp det heller. Det sa jag rätt ut när vi hade zoommöte i fredag och så bad jag de andra att läsa och hjälpa mig. Kan tillägga att jag läst i deras dokument kontinuerligt. Tror ni de har gjort något? EN av tre har varit inne och skrivit en kommentar om att hon inte fattade vad som är diskussion, det jag ville ha hjälp med... :meh: Vad gör jag nu? Jag avskyr att tjata, men jag kommer heller inte vidare känns det som.

Skönt att det löste sig. Hade liknande situation nu med två studentkollegor som inte bidrog med så mycket alls. Valde att släppa diskussionen om grupparbete, och hoppas att det slår tillbaka på dom vid tentan i januari. Det grupparbete vi skickade in är nämligen 90% från mina utkast och tankar, fördelen är att jag inte behöver tentaplugga så mycket över jul :D

*kl*

Det nya programmet som startades i måndags verkar så himla intressant, men avskyr faktiskt att sitta uppkopplad för de ser allt ifrån när jag dricker vatten till när jag vrider på mig. Inte bekväm med det. Vi ska ha webbkameran på hela lektionerna, och det är något jag aldrig haft sen jag började HT 2017 trots att majoriteten av mina kurser är på distans.
 
Jullov och sen bara en termin kvar. Helt galet så fort det gått! Avslutade med en väl godkänd tenta och övningsprov i annat ämne som även de såg fina ut.
Och nu blir det plugg över jul inför de sista två tentorna och jobb med examensarbetet.
 
Gah... Ansökte om studieuppehåll för tio dagar sedan och har fortfarande inte fått besked... Var tvungen att skriva på kontrakt för vikariatet i måndags. Blir det inte ett positivt besked på studieuppehållet blir det inte en rolig vår med att skriva masteruppsats samtidigt som jag börjar arbeta 100%...
 
Skönt att det löste sig. Hade liknande situation nu med två studentkollegor som inte bidrog med så mycket alls. Valde att släppa diskussionen om grupparbete, och hoppas att det slår tillbaka på dom vid tentan i januari. Det grupparbete vi skickade in är nämligen 90% från mina utkast och tankar, fördelen är att jag inte behöver tentaplugga så mycket över jul :D

*kl*

Det nya programmet som startades i måndags verkar så himla intressant, men avskyr faktiskt att sitta uppkopplad för de ser allt ifrån när jag dricker vatten till när jag vrider på mig. Inte bekväm med det. Vi ska ha webbkameran på hela lektionerna, och det är något jag aldrig haft sen jag började HT 2017 trots att majoriteten av mina kurser är på distans.
Det är nog mest en vanesak. Du syns ju hela tiden när du sitter i ett klassrum också. Som lärare kan jag säga att jag förstår att de vill att ni har kameran på - det är som att sitta och prata med en vägg när alla sitter med både video och mikrofon avstängda. Det gynnar verkligen inte diskussionerna.
 
Det är nog mest en vanesak. Du syns ju hela tiden när du sitter i ett klassrum också. Som lärare kan jag säga att jag förstår att de vill att ni har kameran på - det är som att sitta och prata med en vägg när alla sitter med både video och mikrofon avstängda. Det gynnar verkligen inte diskussionerna.

Sant, men jag har inte varit i ett klassrum på snart 3 år bortsett från nån enstaka dag. Så jag har blivit rätt bortskämd helt enkelt :rofl: Några kameror var avstängda förut, och det såg rätt tråkigt ut.
 
Är det någon som har stenkoll på hur man citerar Bibeln i en uppsats? Referenssystem APA. Behöver jag med information än vad som finns i det här stycket? i så fall vad? Det är en andrakälla (säger man så? en källa i källan)

In the Old Testament (I Kings vii., and Chronicles iv.), we find the following verse: ‘Also, he made a molten sea of ten cubits from brim to brim, round in compass, and five cubits the height thereof; and a line of thirty cubits did compass it round about’. Hence the biblical value of π is / = . The Jewish Talmud, which is essentially a commentary on the Old Testament, was published about 500 AD. This shows that the Jews did not pay much attention to geometry. However, debates have raged on for centuries about this verse. According to some, it was just a simple approximation, while others say that ‘. . . the diameter perhaps was measured from outside, while the circumference was measured from inside’.
 
Är det någon här som i rollen som student har erfarenhet av grupphandledning på uppsatskurs som har fungerat bra? Hur har det i så fall varit upplagt och vad har fungerat bra? Vad har fungerat mindre bra eller rent av dåligt. Jag tar tacksamt emot dos and don'ts.
 
Är det någon som har stenkoll på hur man citerar Bibeln i en uppsats? Referenssystem APA. Behöver jag med information än vad som finns i det här stycket? i så fall vad? Det är en andrakälla (säger man så? en källa i källan)

In the Old Testament (I Kings vii., and Chronicles iv.), we find the following verse: ‘Also, he made a molten sea of ten cubits from brim to brim, round in compass, and five cubits the height thereof; and a line of thirty cubits did compass it round about’. Hence the biblical value of π is / = . The Jewish Talmud, which is essentially a commentary on the Old Testament, was published about 500 AD. This shows that the Jews did not pay much attention to geometry. However, debates have raged on for centuries about this verse. According to some, it was just a simple approximation, while others say that ‘. . . the diameter perhaps was measured from outside, while the circumference was measured from inside’.
Kom upp mycket när jag googlade ”APA bible citation”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
536
· Visningar
28 549
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp