Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min uppsats är för lång :( Jag trodde inte att litteraturlistan räknades in i antal ord för så var det inte när vi skrev b-uppsats, inte heller i någon annan kurs vi har haft. Men nu läste jag att den ska inkluderas och ja, då gick jag över gränsen ganska rejält :down:
 
Min uppsats är för lång :( Jag trodde inte att litteraturlistan räknades in i antal ord för så var det inte när vi skrev b-uppsats, inte heller i någon annan kurs vi har haft. Men nu läste jag att den ska inkluderas och ja, då gick jag över gränsen ganska rejält :down:
Men va konstigt! I vårt projekt nu så räknas inte litteraturlista eller bilagor eller så in.
 
Vi har en ny föreläsare den här delkursen, svinrolig och engagerande. Känns som om hela klassen har fått nytt liv efter mardrömstentan. :)

Har säkert redan gnällt om det nånstans men ändå; jag har inte fått tjänstledigt för B-kursen i vår. Så min lösa plan nu är att jobba ett år och läsa B-kursen nästa vår, alternativt jobba 1,5 år och söka till Tillskärarakademin i Stockholm eller Malmö hösten 2022(fy fan vad långt bort herregud). Håller på att renovera hemma och har typ ingen buffert kvar, så det känns väl okej. Tråkigt men rimligt, liksom.
 
Min uppsats är för lång :( Jag trodde inte att litteraturlistan räknades in i antal ord för så var det inte när vi skrev b-uppsats, inte heller i någon annan kurs vi har haft. Men nu läste jag att den ska inkluderas och ja, då gick jag över gränsen ganska rejält :down:
Ähmenvaf... Försättsblad, (abstract, innehållsförteckning,) litteraturlista och ev bilagor ingår väl typ aldrig i nåt? :confused:
 
Ähmenvaf... Försättsblad, (abstract, innehållsförteckning,) litteraturlista och ev bilagor ingår väl typ aldrig i nåt? :confused:
Jag har mailat min handledare för att fråga om framsida, abstrakt och innehållsförteckning räknas in.. Hoppas inte det. För då kommer jag behöva ta bort ännu mer text.

Känns jättekonstigt att man ska "straffas" för att man har mycket referenser. Ju fler källor man använder, destomindre utrymme till att skriva själva uppsatsen.. Jättekonstigt.
 
Jag har jobbat heltid och pluggat halvtid på distans i två år, men för några månader sedan sökte jag till en YH-utbildning, trodde inte att jag skulle komma in men det gjorde jag :nailbiting: När den utbildningen drar igång så kommer jag att studera på heltid och jobba 40%. YH-Utbildningen är på distans med träffar. Det ska bli så roligt! :D
 
Själv har jag skickat in ansökan om studieuppehåll, hoppas verkligen att den blir godkänd för annars går allt åt helvete :p då får jag jobba 100% och skriva masteruppsats samtidigt 😅
 
Jag kom in på b-kursen jag sökt till våren att läsa istället för praktik, så det var väl bra. Ska bli skönt att komma till en "riktig" högskola igen också.

Är bara ett par dagar kvar nu innan uppsatsen ska skickas till handledare för godkännande men jag har inte fått något svar från min handledare på hela veckan, har skickat flera mail med frågor och text. Så just nu känns det som allt står still, väldigt stressande. Hoppas att hon svarar senast imorgon så jag hinner fixa under helgen iallafall..
 
Antagningsbesked idag, har ansökt några kurser att ha sidan om heltidsarbete i vår. Sen om man hinner med det irl är en annan sak :angel: Lutar åt att jag tackar ja till "Att utveckla organisationer och ledarskap" eftersom jag tror den kommer vässa mitt CV bäst. Eftersom mitt projekt löper ut dec 2021 känns det bra att kunna visa på lite ytterligare strategiska kompetenser när projektet varit tyngre på det faktiskt operativa.

Hur har det gått för er andra?
 
Vetenskapsteori och forskningsmetodik i socialt arbete 7.5hp, förste reserv och har tackat ja till platsen.

Sociala problem och social utsatthet i teoretisk belysning 7.5hp, antagen.

Välfärdsrätt med inriktning mot social och ekonomisk sårbarhet 7.5hp, antagen.

:) Lagom och bra. Är fortfarande djupt osäker på om detta är mastern för mig, men det är som det är. Tycker ju att det är ett superintressant ämne och älskar allt som har med kategorisering och strukturer att göra, men - jag hatar ju folk. :p Att jobba inom socialt arbete vette fasen.
 
:laugh: Snacka om att jag är påväg bort från studievärlden mentalt, hade helt glömt att det var dags för antagningsbesked. Å andra sidan så var jag 100% säker på att komma in eftersom det är inom programmet och jag har allt godkänt som behövs. Men japp, jag är antagen till sista terminen, skönt ändå! Även om jag kommer att läsa lite till sen men programmet är helt klart efter nästa termin och sen blir det bara lite kompletteringar för att utöka min behörighet! :)
 
Jag fick svar från min handledare men hon svarade inte på frågan om omfånget. Och alla kommentarer hon hade var om saker hon tycker att jag ska lägga till, med nya underrubriker och sådant. Så vettetusan hur jag ska kunna få ihop det. Ligger redan 3 fulla sidor över gränsen och att då lägga till fler underrubriker.. 😬

Sen visste jag inte att man behövde återkoppla analysen till tidigare forskning. Jag trodde mer att tidigare forskning skulle fungera som bakgrund/sätta allting i rätt kontext, och analysen främst skulle bygga på de teorier man använt. Hur tusan ska jag få plats att analysera och dra så många kopplingar :(
 
D477EB28-D347-4D1C-9530-8321929CF741.png

Ska plugga lite mer :)
 
Antagen till en massa mys inom (arbets-) hälsa och organisation, men måste återigen tacka nej. Operationen från i somras är återigen uppskjuten och inte heller datumet under 2021 håller. Förhoppningsvis löser det sig så att operationen blir av inom ett halvår så att HT21 kan vara aktuellt för min master.
Om jag ens håller motivationen uppe tills dess... Den börjar falna här i vårdkön.
 
Ska egentligen arbeta ett år, men har sökt och blivit antagen till några kurser. Accepterade en i Destinationsutveckling, förhoppningsvis har jag energi och tid till den :)
 
Antagen till Hästens utfodring samt Irisk 1900-talspoesi.

Kan bli lite mycket med heltidsjobb då poesikursen går på 50% under period 2 vilket blir 75% studier då. Å andra sidan förväntar jag mig inte att Hästens utfodring är någon större utmaning då jag läst väldigt mycket om det av rent intresse genom åren.
 
Antagen till Hästens utfodring samt Irisk 1900-talspoesi.

Kan bli lite mycket med heltidsjobb då poesikursen går på 50% under period 2 vilket blir 75% studier då. Å andra sidan förväntar jag mig inte att Hästens utfodring är någon större utmaning då jag läst väldigt mycket om det av rent intresse genom åren.

Om inte kursen (hästens utfodring) är ändrad nu så var det några/flera som tyckte att den var arbetsam jämfört med andra kurser av samma omfattning, det var den första jag läste så hade inget att jämföra med. Men då var det iaf fler uppgifter än vad jag har haft efter med något undantag.
 
Om inte kursen (hästens utfodring) är ändrad nu så var det några/flera som tyckte att den var arbetsam jämfört med andra kurser av samma omfattning, det var den första jag läste så hade inget att jämföra med. Men då var det iaf fler uppgifter än vad jag har haft efter med något undantag.
Jag tänkte nog mest på själva kursinnehållet. Mycket kan jag nog redan, av flera anledningar, så läser den egentligen mest för att få det på papper sas. Sen ska ju uppgifterna självklart göras men räds inte just det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
847
· Visningar
45 588
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 030
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 697
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp