Vi som pluggar del VII

Fick mail av kursansvarig i torsdags att bedömningen av min rapport är försenad. Jo tack har gått fyra veckor sen inlämning nu. Hade räknat med att få tillbaka det innan påsk iallafall och haft söndag och måndag på mig att fixa eventuell komplettering. Inlämning för komplettering är den tredje maj och jag är bortrest 30 april till 1 maj.

Känns ju sådär det här kursen måste jag ju dessutom klara för att få skriva uppsats i höst. Verkar vara ganska många som fått försenad bedömning och de kände ungefär lika stor frustration som jag.
 
Fick mail av kursansvarig i torsdags att bedömningen av min rapport är försenad. Jo tack har gått fyra veckor sen inlämning nu. Hade räknat med att få tillbaka det innan påsk iallafall och haft söndag och måndag på mig att fixa eventuell komplettering. Inlämning för komplettering är den tredje maj och jag är bortrest 30 april till 1 maj.

Känns ju sådär det här kursen måste jag ju dessutom klara för att få skriva uppsats i höst. Verkar vara ganska många som fått försenad bedömning och de kände ungefär lika stor frustration som jag.

De lär ju skjuta på inlämningen av komplettering också…
 
Börjar plugga igen på måndag. Är ganska nervös över att strukturera upp mina dagar och få saker gjort. 😬

Jag hoppades att mitt prokrastinerande och "allt i sista stund, kötta 24 timmar i sträck!" magiskt skulle ha gett med sig nu när jag blivit... vuxen.

Det hade det inte :cautious:
 
🙂Fick äntligen betyg på min rapport godkänd! :bump: Alltid lika trist att bara få typ 7 rader i feedback på en rapport på 11 sidor men så har det väl alltid varit. Som till exempel så var min rapport ett starkt G då hade det ju varit lärorikt om läraren hade förklarat vad som fattats för att nå upp till ett VG Det hade jag ju lärt mig något på.

Men jag är ändå jättenöjd eftersom jag inte pluggat ämnet på 20 år och hoppat in på termin 5. Dessutom pluggade och jobbade samtidigt. Känns som att jag inte har tappat alla kunskaper i att skriva rapporter vilket känns otroligt skönt inför uppsatsen i höst!🙂
 
Senast ändrad:
Jag har inte börjat på något som ens liknar en text så det har jag inte gjort än.

Tänkte ladda ner betygskriterierna och ha dem som överskrift, då kommer det nog kännas lättare :D
Är inte jättenervös för själva skrivandet - det har vi gjort otroligt mycket genom hela utbildningen. Längden på kandidaten blir inte längre än det många av oss lämnar in på div hemtentor.

Jag känner att vi är otroligt bra förberedda inför kandidaten faktiskt. Nästan ingen är speciellt orolig för själva skrivandet. Får nog pinga @lizan här faktiskt och tacka :bow:
Meh. Fick aldrig notis om detta! 😍
 
Går tungt just nu med studierna, tappade motivationen totalt i vintras efter allt som hände. Vi har jätte mycket grupparbeten men känner mig mest typ som ja kul eller inte. Varken schysst mot gruppen eller mot mig själv. Försöker jobba någon ett par dagar i veckan för att distrahera mig lite och försöka få tillbaka motivationen igen.
 
Glömde ju helt av referenser till aktuell kurslitteratur så fick komplettera den uppgiften. Idag fick jag att uppgiften var godkänd och därmed även den kursen.

Så nu har jag endast en redovisning på yrkeshögskolan och skrivande av C-uppsatsen på högskolan.Förhoppningsvis får den gå upp på opponering men det får vi se om. Tiden är inte på min sida.
 
Nu sitter jag här och gör T-test på mina siffror för att se om det finns någon statistisk signifikans för mina siffror. Och jo, en sak finns det det med, men inte med något annat. Och vet ni varför? Jo för att en hingst avviker ENORMT mot alla andras värden. UGH! Det hade kunnat se sååååå fint ut. Men nej.

Jaja, sånt är livet antar jag. Jag får skriva något om det i diskussionen antar jag.
 
Kollade Ladok, sedan jag tog upp plugget igen för sex månader sedan har jag fått inrapporterat 62 hp! Väntar också på att några till ska trilla in. En del av dessa delkurser var redan påbörjade sedan innan uppehållet vilket är anledningen till att det blir mycket poäng på kort tid, men det känns ändå bra och peppande att se svart på vitt hur mycket som är avklarat :)
 
Jag är just nu lite sugen på att inte slutföra en endaste kurs. Det kommer förstås inte bli så men jag avskyr verkligen metodkurserna. Det här lär bli livets sista. I någon mån kommer det i slutändan ha varit 22.5hp på grundnivå och 30hp på avancerad nivå. Blä. Blä. Blä. Nästan ett helt ÅR av mitt liv ägnat åt metoder. Och ifrågasättandet av metoder. Och livet. Och existensen. Jag läser inte filosofi av en anledning.

End of rant.
 
Nu är jag så gott som klar med min kandidatuppsats. Jag ska kika på några fler källor, ändra lite överskrifter, fixa försättsbladet och redigera referenslistan. Sen är jag klar!! Om nu inte min handledare hatar den, meeen det lär märkas.

Så snart ska jag börja kika på bilder och videor till min redovisning :)
Det kanske blir eftermiddagens nöje.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 923
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 426
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 472
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp