Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

KL

Aaaahhh imorgon är dagen med stort D... Tenta på kursen, och jag har typ levt isolerat sen dag 1 på denna kurs och i princip "tentapluggat" sen dess.. :p Så är jag är sjukt slutkörd och hoppas verkligen jag klarar den. Riktigt mastig tenta som jag inte vet om jag pallar med en omtenta på... Gaahhh.

Jag kör just nu en sak i taget. Försöker fokusera på en tenta i taget och lyckas jag inte får jag ta nya tag sen. Känner att min hälsa måste prioriteras då jag vet att jag ändå inte kommer lyckas om den brister.

Tentan idag gick bra. Fick också en gammal tenta av en klasskompis som hade full pott till den jag ska skriva nästa vecka och jag kan det hon skrivit, så det känns väldigt skönt. Så försöker fokusera och andas, men vissa kvällen känns det tyngre än andra. Bara så tråkig att inte få någon julledighet detta år.

Men just nu vill jag bara ha en fin praktik på måndag så jag kan få lära mig en massa :D

Tack! Vet inte varför, men tentaångesten/nervositeten slog verkligen till i magen nu. Hittills har jag varit helt chill.

Andas och ta en kopp te eller gör nåt som du vet brukar lugna nerverna. :) Se till att få en god natts sömn! Sjukt viktigt för prestationsförmågan att vara utvilad och inte plugga jättesent kvällen innan.

Tack! Vet inte varför, men tentaångesten/nervositeten slog verkligen till i magen nu. Hittills har jag varit helt chill.

Jag håller tummarna stenhårt för dig! Har du pluggat så bra som det låter kommer du klara tentan även om du sover dåligt eller blir supernervös. Se bara till att få i dig mat så du inte får slut energi bara!

+ Chili

Vad ni är goa :love: Jag tror också jag kommer klara tentan, därför jag varit lugn fram tills nu. Men lite hederlig tentaångest hör väl till :D Och det är svårt att inte påverkas av resten av klassen, som är i upplösningstillstånd ungefär...

Tentan är inte förrän 14 imorgon så utvilad lär jag bli. Och så farligt nervös att nattsömnen kommer störas, det är jag inte. Bra mycket större pärs att skriva HP, så jag har ändå lite distans till det, det är ju "bara" är en tenta trots allt.

Och tack för alla tumhållningar! :love: till er!

Åååh det är alltid extremt ångestmättat med tentor å T1 :D! Heja heja heja, det kommer att gå så bra så bra!

KL

Skulle börja skriva min "powerpoint" om Freud igår, vad fasen heter Openoffice-versionen? Openoffice presentation tror jag, och det enda som kom ut var detta:

558903_10152324851200204_1924484288_n.jpg

Fokus Angelica, fokus .. :cool:

Här var aktiviteten dålig!

Jag ska redovisa om Freud imorgon, och jag är övertygad om att jag kommer dö. :cry:

Lycka till! Det kommer nog gå bra ska du se :)

kl
Jag borde ha panik och tentaplugga som en tok, men det gör jag inte... Två tentor snart, en nästa fredag och en veckan efter det. Men idag är jag hemma pga snön (bussarna verkar gå men jag tar en snowday ändå, gårdagens kaos räckte), så nu ska det förhoppningsvis bli lite gjort.

Håller tummarna för dig idag!

Här är det lite lugnet efter stormen som råder. PM-helvetet är inlämnat och vi har börjat en ny delkurs som känns jääävligt uppstyrd vilket är himla skönt! Ämnet är dessutom rätt intressant och det ska avslutas med ett stort rollspel som jag verkligen ser fram emot. Vi ska iscensätta KU-förhören som hölls efter tsunamikatastrofen, tror det kan bli riktigt intressant. En tenta är det dessutom, tror jag föredrar det framför inlämningsuppgifter. :D

Fick dessutom veta att när de ska sätta betyg på hela kursen så räknas bara delkurs två och tre, vilket innebär att jag ändå har chans på ett hyggligt betyg om PM:et och tentan går bra. Tentan på delkurs ett överlevde jag med blotta förskräckelsen... :D

Oj, vad spännande med rollspel! Kul med lite annorlunda grejer sådär :) Håller tummarna för att betyget på förra kursen ska bli till belåtenhet också!

KL
Här är det fullt upp tre tentor och tre inlämningsuppgifter innan jul. Har tenta i morgon, om en vecka och veckan efter. Tentan nästa vecka är hemsk!

När jag läser om er andra som har tenta efter tenta blir jag väldigt tacksam över min högskola som kör en kurs i taget :p En tenta var femte vecka är helt okej.

Tyvärr har jag en imorrn, och under de 5 veckorna som kursen har varat har jag haft sjuka barn i 4 av dem :grin: Har vabbat hela veckan och inte kunnat plugga nånting i princip. Har haft ett bra flyt idag, men är vrålhungrig så jag måste äta - och vet mycket väl vad som händer med motovationen efter lite lunch :angel:

Mensåatte.... Fixar jag tentan imorrn så är det bevis nog för att det finns en Gud tror jag :D

Oj, trodde jag skrivit det redan :D Tror det gick vägen, men den var MYYYCKET svårare än alla exempeltentorna och än vad alla trodde. Läraren sa "några ändringar i tentaupplägget och någon förändring i svårighetsgrad" - men trodde aldrig det skulle vara sån skillnad. Bara hålla tummarna nu känner jag.

Däremot är jag helt slut efter den kursen så jag orkar knappt plugga något på den nya som startade i måndags. Känner mig helt utpumpad och har ingen som helst motivation längre.... Ska bli skönt med jullov :)

Håller tummarna för att det gick vägen då! Aldrig kul när det blir mycket svårare än man tänkt! :crazy:

Jag har egentligen hur mycket plugg som helst men det är det där med motivationen... :p Jag är visserligen inte utpumpad, men har ingen kraft för det. Men om två veckor åker jag till familjen i USA och ska försöka låta bli att ha pluggångest i hela två månader! :love: Måste dock göra en hemtenta och en inlämingsuppgift dock... :cool:

Tidigare i tråden skrev jag om min statistikångest, som är löst! :D
Håller på med en annan kurs samtidigt som exjobbet nu dock, och det är enkla grejer men tar tid såklart....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka