Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Ah, givetvis gör det det. Så långt tänkte jag inte :o Jag tänkte att man från universitetets sida hade ett intresse att inte chocka eleverna det första man gör. Men det beror nog på utbildning och skola som du säger.

Eller så kanske de är just det dom vill, vissa påstår att det är för att "sålla". Vet inte om det ligger någon sanning i det.

Men oftast tror jag det grundar sig i att första terminen många gånger UPPLEVS vara väldigt svår/svårast, mest för att man inte kommit in i högskolestudier, i ämnet osv.

De vill nog bli av med oss;)

kl
Om någon här vet hur man plottar innan klockan 10, svara på mn halvdesperata tråd gärna. Jag fattar verkligen inte det ordets betydelse, speciellt inte efter ha gjort massa punkt diagram.

Som alltid är du välkommen till att skicka uppgiften för korrekturläsning till mig. Jag är (efter 7 år på universitetet :angel: ) rätt ok till rapporter/uppsatser/referenser :).

KL.
Den här fokuserar jag primärt på skrivandet av ex-jobbet och lägger statistiken lite på hyllan. Det är kuuul, men svååårt och jag är sjukt petig :p.

Wow, tack så mycket för hjälpen! Jättesnällt! Kollade igenom texten lite snabbt, självklart ska det vara en väldigt lång arbetsprocess ;) hoppas det funkar när jag tittar på det mer ingående!

Vet du var man kan ladda ner bra bakgrundskartor? Har ifrån slu nu men jag tycker den är lite väl kantig och grov...

lol ja, fast den ar ratt logisk kandes det som nar man val gatt igenom det (for mig iaf, men har man nagon gang anvant MapInfo sa inser man att Arc ar superenkelt. I MapInfo goms den funktion man behover under den mest ologiska fliken, under det mest ologiska valet, sen klickar man pa det mest ologiska valet igen. Sedan klickar man i en valdigt ologisk ruta. Typ).

ehhh, ingen aning. Har inte Arc kartor i fran borjan? Tror min handledare har sagt vart man kan fa tag pa kartor men det har jag glomt bort :o och jag jobbar med Syd Asien/Varldskartor sa du behover nog nagot i finare skala.

I Storbritannien har dem helt sjukt bra kartor (OS maps) for gratis nedladdning, det finns inget liknande i Sverige?

Kl

Tentan skriven. Jag tror att jag blir godkänd men vågar inte hoppas... Blev lite irriterad på en fråga som kändes totalt irrelevant. Jag menar, varför måste jag kunna veta namnet på de divisioner av svampar som orsakar märkliga växtsjukdomar som brunrost och potatiskräfta? :crazy: Känns som korvstoppningsinformation som man kan läsa sig till. Jag gissade hej vilt :p

Det är ju det! Okej om jag hade sänkt mina krav och slarvat mig igenom "för det krävs ju bara att man försökt" - men när man gör sitt bästa trots att de säger så, så blir man ju helt ställd :eek:

Yes, fick tillbaka den igår kväll och fick väl mest huvudvärk av alla kommentarer. Ska försöka ta tag i det nu tänkte jag!

knapp

Ugh. Sitter med en hemtenta som ska in på fredag. Har plöjt litteraturen tio gånger, skärskådat och brutit ner varenda fråga i mikroskopiska bitar, och ändå kommer jag ingenstans. Det står diskutera och jag skriver bara av det som står i böckerna. Jag står med tiotusen olika pusselbitar och jag hittar inte två som passar ihop.

Tentan ska vara på cirka 4000 ord och jag har skrivit 1600 - dåligt :(

:D buke är underbart! Tyvärr är det inte vanliga kartor jag behöver utan digitala bakgrundskartor som man har när man jobbar med ett GIS-program. :)

Kanske är det bästa den jag har från slu, den sidan tipsar iaf kursledaren om. Men ska kika på tipsen från dig inglorion!

Åh det pratade vi lite om idag! En klasskamrat läste det förra året :)

Vill du ha någon att bolla tankar med ställer jag upp! Läser inte samma sak men kan ju alltid bolla tillbaka och ställa frågor som kan hjälpa dig att få ihop en diskussion :)

Kul med utvecklingspsykologi! Om det är något du vill bolla eller kanske ha hjälp med får du gärna PM:a, så kanske jag kan komma med någon input. Har ju läst en del utvecklingspsykologi iaf :-)

KL

Skulle sitta och göra sista repetitionerna inför tentan imorgon nu tänkte jag men noll motivation och huvudet som dunkar :(
Vet inte om jag ska ta mig i örat och sätta mig en timme nu eller om jag ska strunta i det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
Tillbaka