Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Jag gjorde exakt samma sak med min första kurs. "På väg till läraryrket". Lätt kurs, bra föreläsare, fantastisk seminarieledare och så kom hemtentan.
Satt hela den utsatta tiden och slet mitt hår, fattade ingenting av hur jag skulle formulera mig eller vad jag ens skulle skriva. Disaster. Fick U.

Men fick komplettera en omtenta och då var jag lite bättre förberedd, hade haft ett samtal med min seminarieledare som gett mig råd och tips. Så jag klarade omtentan och blev godkänd på kursen. Så hör av dig till din handledare/kursansvarige om hu du ska komplettera.
Sen min omtenta har jag klarat alla kurser och alla examinationer, så det kanske är bra att kugga första! ;)

Good morning to y'all.
Jag vet att ni var ett par som diskuterade en ny inläsningsmetod.. Att man skulle låta bli att plugga öht fram tills två dagar innan tentan.
I prezent to you, ze ginuea pig. Moi.

Har tenta på fredag, i geometri. Det är en delkurs i matten och vi har läst det parallellt i 4 veckor. Not me. :angel: Så idag ska jag läsa in en hel kurs. Mannen i mitt liv kommer hem imorgon förmiddag så kommer inte vara så sugen på plugg imorgon. Så torsdag får bli finslipardag.

Det är geometri, hur svårt kan det vara?! (lever i förnekelse)

Det beror på nivån den ligger på ;)
Jag läser inledande kemi nu, låter väl lätt och bra? Tills man förstår att den ger behörighet att lära ut kemi till gymnasiet:p

kl

Tenta i mikrobiologi imorgon :nailbiting: Så idag är det fullt ös medvetslös på tentafrågor och repetition...

Jo, det blir man väl..

Jag spenderade helgen framför National Geographic Channel.. så nu vill jag bli astrofysiker, marinbiolog, och allt annat naturvetenskapligt!

+ GardenAngel

Lycka till med tentaplugg (vilken metod ni än använder ;))!

Ska handledas lite med min casegrupp idag och sen ska jag plugga DNA-replikation och repair!

Blev visst underkänd på gruppuppgiften också :banghead:

Har alltså två uppgifter att "göra om - göra rätt" med deadline om två veckor. Samtidigt som jag har en gruppuppgift med en miljon sidor att läsa i den nya kursen. Ett examinerande seminarium i morgon och två nästa vecka. Helt plötsligt blev det hur mycket som helst att göra och jag känner bara hur jag... Behöver tre flaskor vin och en flaska vodka :grin:

Men vad segt! :( Men jag undrar, är det fler än du som har kuggat på den kursen? Tänker om det är något med kursupplägget som blivit knasigt. Jag är ingen veteran inom universitetsvärlden men att kugga ett grupparbete precis i början av termin 1 känns märkligt.

Kan tänka mig att det känns extra jobbigt när det är mycket annat samtidigt. När jag har mycket i skolan brukar jag göra upp ett ordentligt schema och planera mina dagar ordentligt. För mig fungerar det bäst att fokusera på en sak i taget så jag brukar köra åtminstone halv/heldagar med samma sak. Sedan tror jag det är viktigt att prioritera ledighet när det är mycket också, främst för att man ska orka. Där tycker jag också att scheman över dagen kan hjälpa till, då man med gott samvete kan spendera kvällen fri om man tex har studerat enligt schema i ca 8-9 timmar under dagtid. Kanske kan det vara något för dig med nu i denna hektiska period?

Ja, jag får nog prova att göra så. För det är extremt mycket att göra de närmaste två veckorna. Och det blir inte bättre för att min grupps process är inne i en underbar konfliktfas just nu :grin:

Klart man ska vara naturvetare! ;)

Lindgren: Förstår att det är sjukt tungt, men se till att ta tag i det och inte ha det släpandes ännu mer, så du får gå om kursen nästa år! Det är verkligen värt att stänga in sig, plugga som en besatt och klara ut det hela. Kämpa på!

KL

Fick tillbaka senaste inlämningsuppgiften, godkänd med beröm! :) Har filurat med en projektbeskrivning som jag är redo att skicka in nu. Ska bli så skönt att byta fältarbete mot analys nu..! Oktober är ingen mysig månad att jobba utomhus. Ser verkligen fram emot att lära mig använda programvaran också, guld värt längre fram...

Har suttit och kikat i ArcGis men jag måste få hjälp med referenssystemen, jag har data från två olika referenssystem och jag lyckas inte reda ut hur jag ska göra. Nån som är haj på ArcGis här?

Och på måndag börjar ny kurs! Då är det åter till biologin :love: Ekologisk miljövård väntar, en kurs med mängder av inlämningar och seminarier istället för tenta. Ingen kursbok, endast rapporter och liknande. Lärorikt hoppas jag!

Just nu känns det som att jag är den enda som är underkänd... (Förutom att vår grupp är underkänd i gruppdelen förstås). Drygt är det dock, för våra lärare sade under HELA kursen att "ser vi bara att ni försökt referera (osv) så blir ni godkända!". Jag lade mig ungefär tio nivåer högre och tänkte att jag skulle göra en jättebra uppgift. Och blev underkänd. Fantastiskt :grin:

Vår termin 1 är en av de tuffaste på hela programmet, så det där skiljer sig.

kl
Min grupparbeteskollega är så trög att jag måste gå och lägga mig. Vi hade dessutom en fall-out, men blev lite stressigt då vi gick från tre pers till två utan förvarning

Jag har bokat upp mig själv med självstudier varenda ledig dag de närmaste veckorna så att jag får det där gjort. Hoppas på att det leder nånstans bara...

ehh ingen aning :crazy: vilket ar synd eftersom jag typ ska jobba i arc, (men blev tranad i skitprogrammet MapInfo). Daremot har jag manualen sa kan mojligtvis kolla till imorgon?

ok, sa det enklaste ar nog att omvandla den ena datafilen till den andras referens system. Skickar ett PM med instruktionerna fran manualen.

Senast ändrad:

"ser vi bara att ni försökt referera (osv) så blir ni godkända!". :

Det är ju sånt där man kan bli riktigt jävla less på. Men det känns i dina inlägg som om du kommit igen och blivit lite förbannad istället. Det finns värdefull energi i ilska ;)

Vår termin 1 är en av de tuffaste på hela programmet, så det där skiljer sig.

Ah, givetvis gör det det. Så långt tänkte jag inte :o Jag tänkte att man från universitetets sida hade ett intresse att inte chocka eleverna det första man gör. Men det beror nog på utbildning och skola som du säger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka