Sv: Vi Som Pluggar
Suck. Nu blir jag ledsen.
När vi började kursen så är jag helt säker på att läraren sa att lektionerna inte var obligatoriska men att man skulle ha mycket lättare på tentan om man varit på lektionerna för vi har inga böcker vi läser i.
Jag har inte kunnat vara på så många lektioner eftersom min hund varit sjuk och jag har inte kunnat lämna honom själv. Jag har förklarat det för läraren, eftersom han vill att man mailar om man inte kan komma (sen att han frågar mina klasskompisar efter mig TROTS att jag mailar..jaja).
Nu så säger läraren att jag har 50% frånvaro och det är inte bra!!!
Men hallå? Det är ju inte obligatoriskt? Jaja.
Måste gnälla lite till..Jag har jättesuperduper problem med att göra muntlig presentation på engelska framför grupp. Alltså jag kräks, får migrän, svimmar, skakar, får tunghäfta (redan när det är på svenska, och jag tycker engelska är svårare).
Vi ska ha muntlig presentation. Jag tänker inte göra den. Jag tänkte att jag chansar och mailar läraren, har jag tur får jag göra något annat och har jag otur blir jag underkänd men då har jag iallafall försökt. Jag skall dessutom resa bort när den muntliga grejjen är.
Får mail av läraren att det är okej att jag gör det skriftligt i stället, men jag måste ändå närvara när den muntliga är!

Jag förklarar att jag inte kan det för jag är 100 mil bort då.
Får ett surt mail tillbaka att han inte alls tror att skälet jag skrev är sant utan anledningen är bara att jag inte är där. Och att jag då har 50% frånvaro från tidigare lektioner, samt att om jag inte kommer på den muntliga så "it can affect your final grade in a negative manner".
Menar han att jag blir underkänd? Eller menar han bara att jag får lägre betyg? Jag förstår inte. Suck. Vad händer om man blir underkänd på kursen för att man missar ett obligatoriskt tillfälle? Det är första gången jag studerar på universitetet, jag hade inte fattat att det var obligatoriskt att VARA DÄR, jag trodde att det var obligatoriskt att göra den muntliga delen och om jag fick en annan uppgift så behövde jag inte närvara. Suck. Klantigt av mig, men jag kan ju inte direkt ställa in en resa bara sådär eftersom den inte är ombokningsbar. Mitt eget klantiga fel.
MEN, att man inte varit närvarande på icke obligatoriska lektioner kan väl ändå inte påverka betyget? DET har han väl iallafall ingen rätt att väga in när han skall betygsätta?