Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Oj det glömde jag ju skriva, litteraturvetenskap är det :) Inget jag kommer att jobba med i framtiden, men gillar böcker och att läsa

Vad roligt med litteraturvetenskap! Jag är lite avundsjuk. ;)

KL

Gud, vilket jobbigt ord konstitutionell är att skriva upprepade gånger då man renskriver anteckningar halv 4 på morgonen! :rofl:

Mm, fast jättekort och mest för att vi ska veta hur vi ska agera med vissa människor i vissa situationer typ. Men ändå - väldigt intressant!

kl
phu, nu har vårterminen satt igång och det blir nog inte en helt enkel kurs det här. Har typ 90 räkneuppgifter tills imorgon, phu. Hur ska man hinna det...jaja, har lovat mig själv att inte hamna efter den här gången, nu ska jag vara en duktig student :angel: så bara att sätta igång då...!

kl
phu, nu har vårterminen satt igång och det blir nog inte en helt enkel kurs det här. Har typ 90 räkneuppgifter tills imorgon, phu. Hur ska man hinna det...jaja, har lovat mig själv att inte hamna efter den här gången, nu ska jag vara en duktig student :angel: så bara att sätta igång då...!

:eek: Fy, lät okristligt mycket!

kl

Oj!! :o
Vad pluggar du för hemskt? :D

Håller med de andra, usch och fy!

Själv sätter jag mig i bilen i em och åker på konferens, äntligen! :D

Konferens måste vara det roligaste som finns (hey, gratis mat liksom ;))!

KL.
Idag orkade jag inte gå till skolan och har ungefär fått läst ingenting hittills :crazy:. Men känns som att jag har relativt styr på det jag ska kunna till fjäderfä-tentan. Någon som vill veta något om höns ;)?

KL

jag funderar pa att inte ga kursen :S

eftersom jag inte kan fa godkant pa hela da jag missar 4 dagar av labbar da jag ar i Schweiz.
rekommenderad kursbok ar samma som jag hade forsta aret av kandidaten :confused: sa egentligen ska jag kunna den redan (det kan jag val kanske inte bedomma an eftersom jag bara haft tva introduktions forelasningar). Laste igenom forra arets tenta, och kan svara bra pa alla fragor.

Det enda positiva jag ser an sa lange ar alla diskussions grupper vi kommer att ha, man lar sig ratt mycket av att sitta och diskutera problem, koncept eller artiklar. + att jag far CSN stod :angel: det ar ju liksom trevligt att kunna betala rakningar! (har tittat efter jobb, men det gar inte riktigt framat. + att doktorand ansokningar gar fore nar dem behover goras).

Ytterligare positivt av att hoppa av ar att jag kan plugga klart all min matte och modellering (inte kurs alltsa utan det ar sjalvstudier). DAremot sa orkar jag nog inte vara hemma igen i flera manader!

vet inte allas vad jag ska gora :(

Har inget tips att ge.

...
Jaha..lite surt är det allt. I första kursen hade vi AOTA'n som referenslitteratur. O jag jublande.. Haha! Idag när jag börjar glutta på litteraturen så är AOTA'n litteratur vi ska använda o kunna.

KL.

Jahapp, så blev frysen avfrostad... Vad ska jag nu hitta på för prokrastinering :angel:?

mangla! :D
Sen kan du berätta för mig hur man gör, för jag har försökt mangelprokastinera men inte lyckats :angel:

KL

Besviken student här! Kursen jag sett fram emot att läsa jättelänge startade idag och... verkar vråltrist! Nu har jag ju iofs bara haft 2 timmars introduktion so far, men jag kände igen föreläsaren sen tidigare och han är ett sömnpiller utan dess like tyvärr. Hoppas hoppas hoppas att det blir bättre med tiden!

Oj!! :o
Vad pluggar du för hemskt? :D
Processoperatör, så de är ju inget jätteavancerat :angel:
Läser första kursen av två om Energiteknik nu.
Men mina klassisar påstår att det inte alls är alla de där uppgifterna som läraren lagt upp. De mena att det finns en fil där läraren kommenterar lösningar och att det bara är de uppgifter han kommenterat som vi skall räkna. Jag måste nog fråga honom, för jag tolkade det som att han hade kommenterat där han tyckte att det behödes kommenteras..

KL*

Måste få klaga lite... Sitter i skolan, föreläsningen skulle ha börjat 9.15, vid 9.25 får vi reda på att föreläsaren är sjuk.

Eller ja, de som är duktiga och kollar mejlen på morgonen såg att föreläsaren mejlat vid 6.20 på morgonen att han är sjuk... Det är inte lönt att åka hem heller då man ändå måste in igen till 14.

Suck. Nu blir jag ledsen.
När vi började kursen så är jag helt säker på att läraren sa att lektionerna inte var obligatoriska men att man skulle ha mycket lättare på tentan om man varit på lektionerna för vi har inga böcker vi läser i.
Jag har inte kunnat vara på så många lektioner eftersom min hund varit sjuk och jag har inte kunnat lämna honom själv. Jag har förklarat det för läraren, eftersom han vill att man mailar om man inte kan komma (sen att han frågar mina klasskompisar efter mig TROTS att jag mailar..jaja).
Nu så säger läraren att jag har 50% frånvaro och det är inte bra!!!
Men hallå? Det är ju inte obligatoriskt? Jaja.

Måste gnälla lite till..Jag har jättesuperduper problem med att göra muntlig presentation på engelska framför grupp. Alltså jag kräks, får migrän, svimmar, skakar, får tunghäfta (redan när det är på svenska, och jag tycker engelska är svårare).
Vi ska ha muntlig presentation. Jag tänker inte göra den. Jag tänkte att jag chansar och mailar läraren, har jag tur får jag göra något annat och har jag otur blir jag underkänd men då har jag iallafall försökt. Jag skall dessutom resa bort när den muntliga grejjen är.
Får mail av läraren att det är okej att jag gör det skriftligt i stället, men jag måste ändå närvara när den muntliga är! :eek: Jag förklarar att jag inte kan det för jag är 100 mil bort då.
Får ett surt mail tillbaka att han inte alls tror att skälet jag skrev är sant utan anledningen är bara att jag inte är där. Och att jag då har 50% frånvaro från tidigare lektioner, samt att om jag inte kommer på den muntliga så "it can affect your final grade in a negative manner".

Menar han att jag blir underkänd? Eller menar han bara att jag får lägre betyg? Jag förstår inte. Suck. Vad händer om man blir underkänd på kursen för att man missar ett obligatoriskt tillfälle? Det är första gången jag studerar på universitetet, jag hade inte fattat att det var obligatoriskt att VARA DÄR, jag trodde att det var obligatoriskt att göra den muntliga delen och om jag fick en annan uppgift så behövde jag inte närvara. Suck. Klantigt av mig, men jag kan ju inte direkt ställa in en resa bara sådär eftersom den inte är ombokningsbar. Mitt eget klantiga fel.

MEN, att man inte varit närvarande på icke obligatoriska lektioner kan väl ändå inte påverka betyget? DET har han väl iallafall ingen rätt att väga in när han skall betygsätta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka