Sv: Vi Som Pluggar
Jag gör helst uppgifter, och liksom "har en anledning" till att leta information och skriva svar. Då hamnar jag lättare i zonen, glömmer allt annat och fokuserar. Ibland i flera timmar innan jag inser att jag behöver en paus. Det kan vara för att det jag håller på med är väldigt intressant, eller ren envishet. Jag älskar den där zonen, jag blir så effektiv och verkligen lär mig. Älskar fokuset!
Annars brukar jag göra det som passar just den kursen bäst. Var det artkunskap så googlade jag bilder och gjorde egna powerpoints där allt var uppdelat efter släktskap och sen bara nötte jag in allting. Var det komplicerade livscykler så ritade jag upp dem och skrev hela händelseförloppet för hand. Just att rita och skriva för hand tycker jag mycket om! Det är tidskrävande men jag har ganska bra bildminne och minns då på vilken plats jag skrev vad, om jag blir ställd på tentan.
Just nu läser jag det jag måste och försöker hitta sätt att förstå hur jag kan använda denna kunskap i jobbet sen. Har ett projektarbete längre fram som är mycket fritt så hoppas på att få ut nåt vettigt av det.