Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Som student kan man alltid krydda plugget med lite alkohol, söndag som tisdag!

Det är för övrigt, på allvar, min favorittaktik: Jag lyssnar på låg, låg jazz som bakgrundsljud medan jag myspluggar. Helst är det mörkt ute, kvällsplugg. När jag är klar för kvällen höjer jag volymen och avrundar med ett glas underbar, vällagrad whisky.

Och så gör man en pluggkväll till livskvalité! Allra helst om man även har en brasa i en öppen spis att rama in kvällen med.

KL

Diskuterade mitt examensarbete jag gjorde i våras med min handledare nyligen. Han tyckte det var solklart VG men jag fick G av examinatorn. Men det är sånt där som värmer och gör en peppad, man måste nog få sådana morötter ibland. Få höra att andra tycker det man gör är bra.

Nu snart ska jag sätta tänderna i en analys av datan (eller heter det datat?) vi samlat in på jobbet, och göra ett projektarbete på min GIS-kurs med det. Win win. :) Hoppas jag lär mig att göra en redig analys med ArcGis tack vare detta!

Oj jag förstår att det är tungt :(

Men jag säger som Chili; analysera situationen! Varför blev du inte godkänd? Är det hela kursen eller handlar det om kompletteringar du kan göra?

Det var ju din första högskolekurs, ha inte så höga krav på dig själv! Nu vet du ju lite mer vad kurserna innebär, du har funnit dig tillrätta mer i universitetsstudier och du har förhoppningsvis lärt dig vad som krävs för kursen :)

Omtag!

-kl-

Jag började skolan idag.
Har inte pluggat en sekund sen jag gick ut gymnasiet -08. Hur gör man? :p

Jag ska läsa redovisning 1 på distans.
Har inte hunnit kolla så ingående på första momentet, men jag har börjat läsa första kapitlet i boken vi ska arbeta med.

Studerar halvfart och det är en kurs på gymnasienivå. Visst borde jag fixa dethär?

Fö vansinnigt besviken över feedbacken lärarna lämnar på inlämningarna vi haft (vilket är 9 st hittills som bedömts). Endast 2 gångar har vi fått någon kommentar förutom G, Bra!, Godkänt, Klart!. Hittills har alla uppgifter bara kunnat vara godkända eller icke godkända men samtidigt hur fasen ska man veta vad som varit bra, vad man ska tänka på och vad man kan förbättra eller vad man ska ta med sig och fortsätta med om man inte får veta det...? :crazy:

Är också otroligt besviken på feedbacken jag får! Bara positivt, men VARFÖR får jag då inte mer än G? :banghead:

Själv vill jag bara bli av med min afte så fort som bara möjligt så att jag kan fokusera helt ut på hemtentan. Det går ju, jag vet redan ungefär vad jag ska skriva på varje fråga, men hittar inget fokus då det gör så jävla ont hela tiden. Blåsan sitter under tungan, långt bak vid tungroten så jag kommer åt den hela tiden plus att smärtan strålar ner i halsen :(

Och det är uppgifter som man kan få högre betyg på? IRRITERANDE i sådana fall :mad:

LindgrenV: Vilken besvikelse men som de andra sagt, bara att ta nya tag, analysera vad du missat och ta med det till nästa gång och hur du kan pluggar bättre och effektivare :)

Kl
Jag är också livrädd för att faila första tentan nu :eek:
Skriver på torsdag och vi har suttit några kursare idag och gått igenom en hel del tillsammans (med äppelkakan som motivationshöjare :D) som har varit analys-frågor. Så just nu känns det som att jag svarat på alla instuderingsfrågor och tentafrågor och att jag har koll på det. Har även fått lite mer förståelse för vissa flum-grejer så det känns skönt men likt förbaskat måste jag försöka pränta in allt i skallen!
Fattar ju allt när jag får svaret men det är blankt när jag ska svara på frågan.

Så imorgon enbart enbent nötande med en GT i handen :D

Jobbigt, hoppas det går över snart. Finns det inte något preparat? Hörde om någon som gurglade med citron, sved som fan tydligen men gick över sen :)

En god natts sömn innan tentan, det är mitt allra bästa tentatips! Att vara utvilad, lugn och samtidigt alert. Lagom dos anspänning, så man blir fokuserad men inte överspänd och blockad. Svårt recept, men börjar man med att lägga sig i tid är man på god väg. En utvilad hjärna tycker jag hjälper mig, sitter aldrig och pluggar inpå småtimmarna. Max till kanske åtta på kvällen, sen kollar jag på tv/film och sover tidigt.

Inte failat en tenta hittills. :)

Håller med om det, sjukt irriterande!
det enda jag har fått kommentarer om är typ "jättebra skrivet! Men du skulle tagit upp blablabla också", på en litteratursammanfattning (kapitel ur två böcker, gaaanska mycket text och info) på max 1 sida. Hur f*n ska man veta exakt vad de har tänkt är viktigt? Det vimlar ju av termer, formler, principer och trams, hur ska man veta vad just examinatorn tycker är viktigt?!

Usch nu blev jag sur.. Men jag måste sätta mig och läsa. Och skriva. Har massa kvar att göra. Uppgift ska vara klar på söndag och jag har bara torsdag och fredag att plugga den här veckan..
Buke, stäng ner!

+ Wysiwyg, Araminta

Jag läser till sjuksköterska, första kursen var Lärande och Professionalisering. En kurs som anses lätt. Jag blev underkänd på hemtentan, och var den enda i min grupp som blev det... Jag hade jätteproblem med den ett tag men det lossnade sedan och jag tyckte faktiskt att den blev riktigt bra. Fick den korrekturläst av några vänner som också läser på högskola/universitet och de tyckte den var jättebra. Så får jag U. Och jag är en typisk person som har enorma krav på mig själv och vill helst gräva ned mig om jag misslyckas :banghead:

Jag har inte fått någon feedback än så vet inte vad jag gjort för fel heller... :( Jävla skitsak!!

Tufft med ett U, särskilt om det är ens första och kanske speciellt på första kursen på en ny utbildning. Men håller med de andra, när du fått feedbacken så sätt dig ner och analysera! Jag förstår att det är jobbigt just nu, och det kan det ju få vara ett tag, och sedan kommer du igen :) Det var en del i vår klass som kuggade första tentan på vårt program och jag vet att det var jättejobbigt för de flesta av dem, men nu tänker de aldrig på det längre och de har inga som helst problem att klara av resten av utbildningen. Det tar en stund innan man kommer in i högskoletänket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka