Vi som ska ha snart... del 2

Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Räcker det med typ fleeceoverall eller ska man försöka hitta på någonting vindtätt oxå? (och vart hittar man det isf? ;))
Ungen kommer väl mestadels ligga i vagnen när man är ute iof, eller i babyskyddet den halvtimmen det tar för mig att mocka men då är man ju iof "inomhus" eller åtminstonde vindskyddat...
Babyskyddet är mjukt och fluffigt så där borde den nog "klara sig" och i vagnen har vi ett fårskinn.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har köpt både fleeceoverall och en vindtät overall som jag kan ha när jag ska bära i bärselet. I vagnen behöver ju inte overallen vara vindtät.

I dag har jag legat på soffan och läst examensarbeten (ska opponera). Har fortfarande ont över njuren, men det är lite bättre. Fasar över att behöva ta medicinen igen för jag har ingen lust att kräkas igen... inte roligt vill jag lova!
Har haft menvärk hela dagen och det jobbigaste är när lillan tar spjärn med fötterna i mina revben och sen pressar sig neråt allt hon kan. Det känns som att mina ben i bäckenet ska gå sönder och det ilar och har sig något förskräckligt! Det är som att ungen vill ut men att det inte är riktigt klart från andra hållet liksom... =)

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Åtminstone Polarn o pyret har en vindtät fleeceoverall, då kanske du inte behöver köpa två iaf. :)
Min unge är född i slutet av januari förra året och hade POPs fodrade manchesteroverall i vagnen med en filt över. Men det var inte så kallt och han har alltid varit varm av sig och hatar att bli för varm! I sjalen hade han inga ytterkläder (förutom mössa förstås), bara byxor, body, osv, men då satt han innanför min jacka. :)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har aldrig haft något vindtätt till mina bäbisar. I vagnen och babyskyddet ligger de ganska vindskyddat och vid dåligt väder har jag tagit en extra filt och svept runt dem.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Då ska jag kika in på PoP. :)
Vad ska man satsa på för storlek? Om ungen föds i februari... Kan man köpa en som är lite större och hoppas på att använda samma fram till vår/sommar?

(Hoppas alla ungar är på väg ut snart så tråden får handla lite mer om det som det var tänkt från början. ;))
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det är bara klumpigt att ha alltför stor overall på barnet. Jag har haft en 50/56 i början och sen köpt en storlek större när dne första vuxits ur.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Har bara haft fleeseoverall (Rasmus född i slutet av oktober) och sen i februari hade han en lite tjockare overall jag fynda på tradera.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Vi har haft en overall i storlek 62 från början, tyckte inte att det gjorde något att den var lite stor, man måste ju få in armarna i ärmarna (iaf när de ska knäppas fast i babyskyddet), och tyckte att jag behövde "bända" tillräckligt ändå med overallen i strl 62. Men iof är man lite nojig när de är så nya, nu har man ju lärt sig att det inte gör ont när man tar i dem.

Loke är ju född i November, och vi har bara haft fleeceoverall. i vagnen har han haft body, byxor, strumpor, fleeceoverallen (med övervikt kant i ärmar och byxben så att det är tätt där), mössa och en filt. I början körde jag med en vanlig fleecefilt som veks flera gånger, men sedan började den kännas för varm och då bytte jag den mot en tunnare glest stickad filt ("Ritva" från IKEA). Det är bra nu när det varit så kallt, för då lägger jag en bomullsfilt (från Villervala :love:) om honom under den tunna filten och kan dra upp den lite över ansiktet så det skyddas från blåst och den värsta kylan, utan att vara farlig ur andningssynpunkt. Och sedan finns ju där det vanliga överdraget till vagnen som skyddar från blåst. Och just det, han ligger på en fårskinnsfäll också.

I babyskyddet går vi så korta bitar, men är det för kallt för att gå i enbart fleeceoverallen (vilket är oerhöst sällan) får han en filt också.

Freyja: Min satte igång efter att de varit där och bråkat, hoppas det gjorde susen! :D
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

*KL*
Hoppar in i tråden :) Är idag i v. 36+5 så det drar ihop sig för mig med nu :)

Lycka till alla!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag har BF snart, rättaere sagt om 5 dagar. Har köpt en fleeceoverall i stl 50, tycker som Ameo inte om när det blir för klumpigt och bylsigt. Dottern är född i augusti så då behövdes ingen overall;)

Babyskydd har vi sen Elivia var liten, står någonstans på vinden i en sopsäck tror jag.

Igår införskaffades en syskonvagn modell äldre. Kom på att det kan ju vara en god idé så att jag kommer ut lite med båda två när maken jobbar. Så jag börjar väl få lite mer koll på läget. Babykorgen står i ett hörn av vårt sovrum, dock just nu belamrat med mina mammakläder:D.

Har verkligen inte lika mycket tid att pyssla och förbereda som jag hade när jag väntade första. Elivia kräver ju sin tid.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

*kl*
Jag hade falsklarm igår, regelbundna förvärkar/värkar hela kvällen och halva natten med i genomsnitt 10-7 minuter emellan.
Men till min stora besvikelse började de avta runt kl 3 så det var bara att gå och lägga sig och hoppas på en annan dag...

Babyskydd och det mesta övriga är klart sen nästan en månad tillbaka. Det sista vi gjorde var nog att ställa iordning skötbordet tror jag men det köpte vi redan i somras :angel:
Jag har stickat en liten bebisoverall i ull, så nu håller jag bara tummarna för att den kommer att passa också! Vore lite snopet annars... Men den är ju naturligtvis inte det minsta vindtät så det får man ju se upp med, som någon sagt går det ju att använda fleecefiltar etc.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

kl

Jag skulle fått tid för UL av njuren idag, men naturligtvis blev det något fel med remissen, så den hade inte kommit fram... suck. Nu fick jag en tid i morgon 10.45, så jag får stå ut en dag till. Smärtan är lite bättre och kommer och går lite mer än tidigare, innan var den där konstant. Det är bättre när jag ligger ner, men att sitta upp en längre tid är riktigt plågsamt.

Mensvärk har jag i princip hela dagarna och nätterna, jätteroligt. Hoppas att den gör någon nytta! I morgon hade varit en bra dag att föda barn på tycker jag! Nu ska jag ut och röra på mig lite, kanske sätter fart på det hela.

Här hemma står skötbord färdigt, vagnen är bäddad och klar och vaggan är hos svärföräldrarna och väntar på att få komma hit. De införsaffade bebiskläderna är tvättade och nervikta i lådor och babyskyddet är i bagaget på bilen!

//Julia
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Jag blir lite orolig för din njure men det är skönt att höra att det känns lite bättre iaf!

Jag tycker också att imorgon vore en bra dag att få, så jag hoppas det kör igång på riktigt ikväll. Det vore helt perfekt!
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Om det är till någon tröst så jobbar din kropp hela tiden och förbereder sig för förlossningen......
De vänner jag har som har haft mkt förvärkar mm de sista veckorna är de som har haft lättast förlossningar när det väl blivit dax....
Att du redan nu har mjuk tapp och börjar öppna dig talar ju för detta.

Till alla:
Lycka till med era små bäbisar.

Från mik som börjar bli sugen fast hon bestämt att "aldrig mer"......:angel:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det är bara det där med börjar bli dags...Jag har BF om 4 dagar, och det enda som händer är en jäkla molvärk i magen och förvärkar som kommer och går. Men men, nångång kommer han väl ut! (även om man börjar tvivla)
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Har du packat väskan?


Hejar lite på allas bebisar :bump: :bump:

Jag tycker lördag är en bra dag att födas på, då är det ett helt år sen jag pluppade ut min Sam! :love:
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

ser inte ut att bli så mycket ikväll för min del ändå. Sitter med pappersarbete, kanske därför liten tvekar.
Men imorgon kväll vore minst lika perfekt för då har jag hela helgen på mig att ligga på BB ;-) Alltid lättare att få hästvakt på helgen *försöker tänka positivt*

För visst är det oftast på kvällen/natten det brukar sätta igång?
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Med alla mina har det satt igång på morgonen. Eller möjligen på natten medan jag sov.
 
Sv: Vi som ska ha snart... del 2

Det enda braiga som min x-svägerska försåg oss med var braiga barnkläder.
Mina fick en tunn, tunn ylleoverall. Väldigt bra, varma och bra i passform. Inte korviga och klunsiga.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 799
Senast: MiaMia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 411
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp