Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nämen oj! Jag har inte ens sett ditt inlägg. Nu bor jag för långt bort för dom platserna, men kan ju dela med mig av mina datum :)

16/9 Sölvesborg (hkl spår)
22/9 Olofström (ly 3)
29/9 Ronneby (ly 3)
24/11 Sölvesborg (ly 3)

Kämpar för LP III :angel:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag ska fixa till tandvisningen så jag har inget inplanerat, satsar på någon tävling i mitten/slutet av oktober däremot :).

Vad har du för hund?
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej, jag har inga tävlingar inplanerade. Jag har lite att jobba på innan vi beger oss ut på tävlingsplan, så jag ska lägga lite tid på det i höst/vinter och komma ut på tävling till våren istället :)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag har en aussiehane 2,5 år.
Han är min första hund, så träningsmässigt har jag gjort alla misstag som finns så det har tagit lite tid för oss :angel:

Men nu är jag på banan med rätt träningskompisar.
Vi har tävlat rallylydnad och fixat nybörjarklassen, så tanken är att jag ska klara rallyns fortsättningsklass nu i september och gå vidare till Lydnaden i oktober.

Såg att det var flera i stockholmsområdet här så tänkte det kanske var flera som skulle tävla då jag hoppas vara startklar.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Några tävlingar inplanerade?

Jag har som mål att ta mig till:
21/10 Järfälla
27/10 Märsta
4/11 Knivsta
10/11 Nacka

Jag har antagligen planer på Märsta eller Knivsta, eller båda. Men jag kommer inte anmäla förren efter den 15/9 då vi gör vår debut i Vallentuna. Vill känna av hur det känns innan jag bestämmer om det blir fler tävlingar i höst eller om jag ska vänta tills i vår :)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jo jag vet hur det känns, min tös är iof bara 1,5 men jag har väl gjort en del tabbar också :). Jag ska som sagt tävla i de krokarna du tänkt dig! Var håller ni till?
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag har inga tävlingar inbokade.. Vi siktar ju på tvåan nu, får se hur lång tid det tar innan programmet känns färdigt :)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag tillhör Väsby BK, bor i Sollentuna.
Vart bor/tränar du?

Jag har sån tur att tillhöra två träningsgrupper, den ena bl.a med en agility/rallylydnadsinstruktör och den andra bl.a med en Lydnad/bruksinstruktör.
Fast vi har precis kommit igång.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag bor i Danderyd (Nära s-tuna ;)) och tränar på Danderyd-Täby eller på Stockholm södra :).
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Vad kul!
Vi har fasta träningar på onsdagar på klubben, kom dit någon dag! Alltid kul att ha någon ny att träna med :)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Absolut! Vi ska träffas några idag vid 18:00, du är välkommen att göra oss sällskap om du vill.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Det hade varit skitkul, tyvärr kan jag inte idag! Hänger gärna på typ nästa onsdag om ni ska ses :).
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kom du aldrig iväg idag?
Jag lyckades få 164 poäng och en nolla på läggandet, något som är skit bra på träning men som vi ständigt missar på tävling så nåt fel gör jag ju. Men super glad över 9,5 på helheten! Och domaren var riktigt sträng.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej tyvärr, hon är ruskigt rädd för män och vi har inte lyckats få till tandvisningen.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Anmäl dit du har en kvinnlig domare då. Då slipper hon den biten på iaf tävlingen där man inte kan hjälpa och styra situationen. Sen tycker jag såklart att du ska träna på det ändå, men under större kontroll.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Var på Sthlm södra igår och tränade för instruktör.
Vi körde igenom alla moment och konstaterade att det är framförallt linförigheten som jag ska fokusera på. De andra momenten sitter ganska bra, läggandet kunde vara snabbare, och hon vill sätta sig när jag kommer in till henne efter ställandet, innan jag ger kommando.
Linförighetens svårighet är att hon inte riktigt orkar fokusera på mig en längre stund. Har jag tillräckligt med bra motivation (=godis) så hänger hon med, annars tappar hon intresset och börjar sacka efter.
Vi tränar korta etapper, med lek/godis som beröm mellan.

Hur gör ni för att vara superintressanta att följa?

Jag kommer iaf ställa upp i tävlingen, så pass bra kändes det :banana:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Det dumma är att de inte lägger ut domaren förrän i PMet :(, annars hade jag definitivt gjort så. Blev bortlottad från en tävling med kvinnlig domare, så SURT!

Farao: jag bygger sakta upp hundens fokus, går korta etapper och ökar sedan på mer och mer. Nu håller vi på att jobba med blicktapp, hon har småsmå tapp på nån sekund, men fortfarande för mkt. Tappar hon tar jag hennes velöning och visar att "vad syyynd om du inte fokuserar 100% på mig, då tar jag din gotte". Funkar skitbra! Sedan upplever jag att väldigt många curlar sina hundar och hjälper dem att ålla fokus, gilket ju inte leder till ngt positivt alls. Jag ser det som hundens uppg. Att hålla reda på mig, inte tvärtom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp