Videokamera, Mini DV, Finns det inte längre?

Springsteen

Trådstartare
Jag har jagat runt efter en videokamera med lagringsmediet Mini DV, det tycks vara helt omöjligt att få tag på en?

Finns dom inte längre?

Sv: Videokamera, Mini DV, Finns det inte längre?

Finns dom inte längre?
I stort sett inte, överhuvudtaget är bandbaserade inspelningsformat på väg ut - långt ut. Hårddisk, solid state (minneskort) eller möjligen optiska media är framtiden. Just nu. :)

Snubbelfot - med tidig top-of-the-line miniDV kamera

Tusan.

Vår har gått sönder - går inte att laga. Och vi har en hel del filmer som behöver kunna läggas över till dator.

Hur har det gått?
Du känner ingen som har en kamera du kan få låna?
Annars finns det folk som lägger över film från alla möjliga format till hårdisk eller DVD-skiva eller hur man vill ha det, men de tar bra betalt för det! :cool:

Kram, Maya

Har inte hittat!

Problemet är egentligen att vi inte har programvaran för att lägga in filmer på datorn.
Kamera finns det massor av folk som har, värre är det med programvaran.

Att det finns folk som fixar sådant vet vi, men det känns inte så aktuellt då vi har säkert en 50-60 filmer från träningar och tävlingar.

Jag får fortsätta att leta!

Jag ska höra om programmet min kompis använder för att ta in minidv är ett gratisprogram eller om han kan tipsa om ett.

Kram, Maya

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
797
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Hemmet Vi har ett fritidshus långt ute i skogen dit vi hade velat få fiber utdraget men det verkar stört omöjligt. Kan bukes klokskap... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 605
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 723
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka