Bukefalos 28 år!

Videokamera

Spirit

Trådstartare
Finns det vettiga videokameror för max 3.000:-?

Fick den summan i 30 års present av familjen & släkten igår när jag fyllde år, bad om ett litet bidrag till en kamera, men hade inte riktigt förväntat mig den summan. :d

Ska gärna vara liten & behändig
Bra zoom (filmar mycket rid clinic`s & träningar med hästarna)
Tåla en ostadig hand, så man slipper hackiga filmer.
Inbyggt bra batteri.
Helst med hårddisk eller minneskort, vill inte ha dem med band eller skiva. Jag tömmer kameran direkt in i datorn ändå & redigerar direkt.

Den behöver inte kunna fotografera, har en Nikon D40 systemkamera.

Har haft en Sony modell tegelsten med "kassett" band som bildstabilisatorn gav upp på ifjor, kostar lika mycket att laga som köpa ny. :crazy:

Såg Elgiganten hade nån mindre, men jag är fullständigt oteknisk på sånt & ber gärna om tips.

Tacksam för hjälp

Spirit
 
Sv: Videokamera

Jag köpte en kamera för 2990 som jag är supernöjd med :bow:! Ett stort plus är att den är rooooosa (finns i andra färger om man inte gillar det ;))

PM ar dig länk :laugh:!
 
Sv: Videokamera

Vi köpte en samsung för drygt 2000 och den är helt okej, lite "skramlig", den tar upp ljudet från zoomknappen tax en filmerna verkar vara helt okej!
 
Sv: Videokamera

Ser att tråden är ganska gammal med jag undrar om du hittade någon kamera?

Funderar på att köpa en videokamera och behöver lite input då jag har noll koll.
 
Sv: Videokamera

Jag köpte en Sony förra veckan för 1990kr som såg ut såhär, jag har oxå noll koll men den duger bra och är enkel

dcrsx30red_tn.jpg


Lätt och kompakt videokamera med 4 GB inbyggt flashminne, 60x optisk zoom med zoom-mikrofon och en 2,7” LCD pekskärm.

Det inbyggda minnet på 4 GB gör att du kan lagra upp till tre timmar högkvalitativ film direkt i kameran. Den extra kraftfulla 60x zoomlinsen från Carl Zeiss har en smart zoom-mikrofon. Ljudet fokuseras på objektet du zoomar in på och det störande ljudet omkring tas effektivt bort. Perfekt om du till exempel filmar en fotbollsmatch, och du vill höra spelarnas dialog.

Du startar snabbt och enkelt kameran genom att öppna LCD-skärmen. Den utmärkta bildstabilisatorn gör att du får bra kvalitet på filmer och bilder, även när du är i rörelse. Med det medföljande Picture Motion Browser blir det både skoj och enkelt att ladda upp filmer och bilder
 
Sv: Videokamera

Hej!
Letar också efter en videokamera, dock så är jag beredd att lägga upp till 7000 kr på den.
Viktigt är att den filmar ok i ett ridhus med som det brukar vara, inte bästa ljus och lite dammigt ibland.
Vore guld om nån hade tips på kamera som ni är nöjda med.
Tack på förhand!
:)
 
Sv: Videokamera

jag letar också efter ny videokamera.
som passar för filmning av hästar i ridhus och utomhus.
bra skärpa (inte suddig/blurrig kvalité) och gärna visa fina färger.

i dagsläget har jag en canon mvx450
 
Sv: Videokamera

jag letar också efter ny videokamera.
som passar för filmning av hästar i ridhus och utomhus.
bra skärpa (inte suddig/blurrig kvalité) och gärna visa fina färger.

i dagsläget har jag en canon mvx450

Hej Stilett!
Är du inte nöjd med din canon mvx450?
Blir det inte så bra filmat inne i ridhus eller varför söker du nu?
 
Sv: Videokamera

jo, jag har varit ganska nöjd med kameran. "den duger" som man säger. men jag vill ha mer skärpa. Kunna göra mera närbilder med bättre skärpa bla...men även att den filmar lite bättre i rörelser då jag i princip bara filmar hästarna så blir det mkt rörelse.

sedan börjar min nuvarande bli lite sliten, varit bättre förut att filma med än vad den är nu...välanvänd :D

är så länge funderar jag ev på dessa (men jag tittar runt efter fler...)

Canon Legria HF200
Sony HDR-XR200
Canon Legria HF-S10

canon legria HF200 är jag lite tveksam på...filmer man sett på tex youtube filmade med den kameran, ser lite suddiga ut i rörelse. tappar fokus lite. ska kolla vidare på den dock...
 
Sv: Videokamera

Ah!
Då vetja.
Ska leta vidare efter en ny och springer jag på nån som funkar så säger jag till här :-)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är ute efter att köpa en ny videokamera, och ville kolla lite om det finns någon här på Buke som kan ge lite tips och egenupplevda...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: hajo79
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 752
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp