Vikt på D ponny?

Matildaa1

Trådstartare
Hej, jag har en fråga ang min vikt på D ponny. Vet att det finns många trådar på olika sidor osv men inte hittat nåt som riktigt besvarat min fråga. Jag väger 64 kg (försöker gå ner till ca 60) jag ska ev hyra ponny inom några månader och jag undrar om jag ens kan hyra D ponny? Jag vill kunna rida regelbundet, hoppning, dressyr o uteritter osv..är det möjligt på D ponny? Te.x en connemara som är normalmusklad?Skriv gärna era åsikter!😬
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: carmarnic
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 911
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp