Vikt på hästen.

Sv: Vikt på hästen.

Mitt kallblod:
Vikt: 509 kg
Mkh: 152
20072207.jpg
 
Sv: Vikt på hästen.

Men ack så fina när dom är välridna och jobbar ordentligt!

Hade en när jag var runt 12år, kan inte direkt påstå att denna var varken fint musklad eller välriden men vägde ordentligt gjorde den iaf!! :D
 
Sv: Vikt på hästen.

Men ack så fina när dom är välridna och jobbar ordentligt!

Hade en när jag var runt 12år, kan inte direkt påstå att denna var varken fint musklad eller välriden men vägde ordentligt gjorde den iaf!! :D

Vad menar du med dom, en och denna? Dvs min är ju en kallblodskorsning hehe. Så du inte tar han för ren fjord som de flesta gör.
 
Sv: Vikt på hästen.

Jo då.. Visst tog jag honom för att vara renrasig fjordis... :D

Tycker iaf att han är jättefin!
 
Sv: Vikt på hästen.

Jo då.. Visst tog jag honom för att vara renrasig fjordis... :D

Tycker iaf att han är jättefin!

Hehe kan du visa upp en ren fjord med den manen, svansen, hovskägget kroppsbyggnaden så förstår jag dig hehe;) Och dessutom som är så hög. Då är du inte dålig. Jag har då aldrig sett nåon som liknar honom som e ren fjord hehe.

Men som sagt inte det tråden ska handla om.
 
Sv: Vikt på hästen.

Jag måttar mina pållar regelbundet. Den ena för han måste gå ner i vikt, den andra för att han måste upp i vikt o den tredje ja hon åker med på ett bananskal.

De är alla islandshästar o jag vägde faktiskt för nån timme sedan bara!
Grov vallack 1.30cm = 366kg (vägde för 5år sedan 475kg bara fett!!!)
Tunn vallack 1.40cm = 308kg (har gått upp sen sist! *jippie*)
Litet nätt sto 1.30cm = 315kg (lagom som förra gången)

Jag vet inte om jag litar på måttbandet, men för min del räcker det eftersom jag jämför med tidigare resultat. Skulle vara spänande om vi kom till klinik o kunde väga nån gång!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 731
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 489
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp