Vikt på shettis

Sv: Vikt på shettis

Oj, det beror ju alldeles på hur stor den är, och hur fet ;) Vår minishettis på 85cm väger ca 125kg enligt alla olika sätt att mäta och räkna sig fram till vikten.

oj hjälp vilken mage;)
har hon fått många föl?

du med en shettis på 85cm är det med vikt måttband du mätt???

min mini på 83cm väger 137kg enligt vikt måttband och då tycker veterinären att han är helt perfekt i hull.

25664093.jpg

25342196.jpg

Senast ändrad:

han har massa päls på vinterbilderna så man ser inte riktigt ju...men såhär såg han ut i sommras och då vägde han 144kg.

21817450.jpg

Senast ändrad:

såhär såg han ut som fet, 185-190kg med vikt måttband.

25031651.jpg

han är hingst ska jag kanske säga;)om det inte syns;)

Jag skulle tippa på runt 200 kilo.

Min lilla shettis är ca 92 cm i manken och han väger 149,5 enligt våg. Då är han ganska så spensligt byggd!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
638
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
477
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka